yirmi üçüncü peygamber Hz Yahya (as)'ın hayatı

2 1 0
                                    

Selamünaleyküm arkadaşlar bugün size hazreti yahya peygamberin hayatını anlatmaya çalışacağım inşallah bu bölüm  bana ve size faydalı olur sizinle bir şeyler paylaşabiliyorsan ne mutlu bana şimdiden iyi okumalar dilerim...

Hz Yahya peygamber'in hayatı nasıldır?
Hz Yahya peygamber Hz Zekeriya peygamberin oğlu olarak dünyaya gelmiştir. Aslında hadi bize geri yandım Bir müddet çocuğu olmamıştır. Hz Zekeriya öldükten sonra onun yerine  akrabalarından birisi  nin geçeceğini düşünerek Allahu teala'dan ona bir evlat vermesi için dua etmiştir. Bunun üzerine hazır zekeriya'nın duası kabul olup oğluna Yahya ismini vermesi emretmiştir. Yahya peygamberden başka bu ismi taşıyan hiçbir insan daha önce olmamıştır. Hz Yahya küçük yaşta Hikmet sahibiydi Allah ın emirlerine uyan ve Allah'a saygı duyan birisiydi. Hazreti yahya'nın annesi el işba adında bir kadındı. El işba  hazreti Meryem kardeştiler .

Hz .Yahya  peygamber olgun olacağına geldiğinde ona peygamberlik görevi verilmiştir. Hz Yahya peygamber Hz musa'ya verilen Tevrat'ın hükümlerini yaymaya başlamıştır. Ancak tevrat'ın hükümleri kaldırılınca insanlara incilin emirlerine davet etmiştir. Hz Yahya peygamberlik görevini sürdürdüğü zaman bazı insanlara inanıp bazı insanlar iman etmemiştir. Hatta diğer peygamberlere şehit edenler onun da şehit etmeye çalışmışlardır. Hazreti Yahya otuzlu yaşlarına gelince Yahudi hükümdarı herodun torunu ile karşı karşıya kalmışlardır. Birinci herod Hz  yahya' iyi muamele etmiş ve onun kız kardeşi ile evlenmesini istemiştir. Hatta bazı kaynaklarda bu kız kardeşinin herod un üvey kızı olduğu da söylenmektedir. Hz Yahya da incil'in hükümlerinde böyle bir nikaha izin verilmediğini söyleyip teklifi reddetmiştir.

Bunun üzerine bu kızın annesi bu duruma katlanamayıp Hz yahya'yı öldürmek istemiştir. Bazı kaynaklarda herod 'un adamları Hz yahya'yı şehit edildiğini  de söylemektedir. Hz yahya'nın başının kesilip ve o zamanlarda  otuz dört  yaşında olduğu da söylenmektedir.

Hz Yahya peygamberin mesleği nedir?

Hz Yahya peygamber peygamberlik görevini icra ederken vaizlik yapmıştır. Bu kapsamda da hazreti Yusuf'un da mesleği vaizlik olarak geçmiştir.

Hz yahya peygamberin mucizeleri nelerdir?
Hz Yahya peygamberin mucizelerin ilki herodun adamlarından kaçarken bir kayanın konuşması bu kaya hazreti yahya'yı içinde saklamış hem de herod un adamlarına  ok atarak onları korkutmuştur. Hz yahya'nın diğer bir mucizesi de gündüz vakti gökyüzünde yıldız göstermesi dir. Bu olay şam da gerçekleşmiştir . Bazı insanlar hazreti yahya nın  gündüz vakti Yıldız göstermesini istemiştir. Hz Yahya onların isteğine karşı Allah'a dua etmiş ve ona yardım etmesini istemiştir. Hz yahya'nın duası kabul olmuş gündüz vakti Güneş varken de yıldızlar belirmiştir.

Bu bölümümüzde buraya kadar arkadaşlar. Hepinizi iyi okumalar faydalı okumalar diliyorum. Görüşmek üzere Allah'a emanet olun.

                       (...)(...)(...)

İslam tarihine yolculuk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin