On Beşinci Peygamber Hz. Harun (as) 'ın Hayatı

6 4 5
                                    

Selamın aleyküm arkadaşlar bugün size hz. Harun peygamber i anlatmaya çalışacağım inşallah hz. Harun hz musa peygamber le aynı dönemde peygamberlik yapmıştır. On Dördüncü Peygamber in devamı gibi görebilir siniz...

Hz. Harun peygamber hz. Musa peygamber in kardeşidir. Hz. Musa peygambere Tevrat indirileceği zaman hz. Musa mısırı kardeşi Harun peygambere emanet edip gitmiştir.
Hz. Haru hz. Musa peygamber gibi mısır da peygamberlik yapmıştır. Hz. Musa peygamber gittikten sonra mısır halkı altın dan bir öküze tapmaya başlamışlardı. Hz. Musa peygamber çok şaşırmıştı. Hz. Harun da kardeşini onlara ne söylediysem ikna olmadılar ve beni hiç dinlemediler. Şu öküze tapmaya devam ettiler. Hz. Musa öküzü inceledi ve bir boşluklar olduğunu görmüştür ve onlar a açıklamaya çalışmıştır. Onlar yine de inanmadılar.

Daha sonra hz. Musa Allah Teala'ya şöyle dua etti:Rabbim beni yalanlamaların dan korkuyorum, kalbim sıkışır, dilim açılmaz olur. Onun için kardeşim Harun da peygamberlik ver. Bir de onların benim aleyhime de kısas davaları var.
Bu nedenle benim canım a kast etmelerin den korkuyorum. Bana ailemden bir vezir ver. Onunla arkamı kuvvetlendir.onu içimde ortak kıl. Taki seni çok tesbih edelim ve çok çok seni zikredelim. Süphesiz sen bizi hakkı ile görensin. Allah Teala da bu duasını kabul etmiştir.

Hz.musa peygamber ve hz. Harun peygamber bir gün dağa çıkarken Allah Teala'nın oraya koyduğu bir ev varmış ve e vb in yanın da oluşan bir ağacın üzerine yatak varmış ve hz. Harun üzerine yatmış. Orada Allah Teala' hz. Harun un ruhunu almıştır.
Orası tih çölü diye de anılmıştır.

Hz. Harun vefat ederken yüz on yedi yaşında olduğu söylenmektedir...

Ayrıca hz. Harun dan Kuranı kerim de çok bahsedilmemektedir.

Hz. Harun un mesleği nedir?
Hz. Harun peygamber in mesleği için vezir olduğu söylenmektedir.

İslam tarihine yolculuk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin