Üçüncü Peygamber Hz. Nuh (as) 'ın Hayatı

75 20 82
                                    

Bugün inşallah size hz Nuh aleyhis selamın hayatıyla ilgili bildiklerimi aktarmaya çalışacağım. İnşallah beğenerek ve severek okursunuz. Beğeninizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Şimdi'den teşekkür ederim Allah razı olsun arkadaşlar..

Hz Nuh (as) nerede doğdu ve hangi kavme peygamberlik yaptı?

Hz. Nuh (as) Mezopotamya da doğdu. Gençliğini çobanlık ve ticaret yaparak geçirirdi. Ve insanlığın ve dünyanın ikinci babası olarak da bilinir. Dört çocuğu vardır. Kuranı kerim de adı kırk üç defa geçmektedir. Ve kuran ı kerim'in bir tane suresi hz. Nuh peygamber den adı almıştır. Hz Nuh Allah Teala tarafından put perest bir kavme peygamber olarak gönderilmiştir. Hz. Nuh bir her zaman onları Allah Teala'nın dinine davet ediyordu. Ama çoğu bu daveti görmezden gelip ona inanmıyordu. Hz. Nuh'a inanmayan birileri de onun oğlu ve karısıdır. Hz Nuh halkına bir çok defa da onları Allah'ı dinine davet ederdi. Onlardan birisi de yemin olsun ki Nuh u kendi halkına gönderdik. (onlara şöyle dedi) "Haberiniz olsun, ben size azabını nedenlerini ve kurtuluşun yolunu açıklayan Bi uyarıcıyım!" dedi. Allah tan başkasına ibadet etmeyin, ben size acı veren Bi günün azabını gelmesinden korkuyorum dedi. (hud suresi, 25 ve 26 ayet). İnkar edenler yine de biz senin yanlızca bizim gibi bir insan olduğunu görüyoruz. Dedi. ve yine de Allah ı inkar etmeye devam ettiler. Hz Nuh bu seferde hud suresi otuz ve otuz birinci ayette "Ey halkım, ben onları kovarsam, Allah ın azabını dan beni kim kuracak? Düşünmez misiniz?" "Ben size Allah İn hazineleri benim yanım da, ben bilinmeyen, görünmeyen alemi bilirim demiyorum. Ben bir meleğim de demiyorum. O sizin gözlerinizin hor gördükleri hakkında, Allah, onlara hiçbir hayır vermez de demiyorum. Allah, onlar ın içindekini daha iyi bilir. böyle bir şey söylersem ben o zaman zalimlerden olurum. Dedi. İnkar edenlerde hud suresi otuz iki ayette EY Nuh! Sen gerçekten bizimle mücadele ettin.,üstelik bu mücadelemizde ileri gittin. Eğer sözünde doğru olanlardan ise, haydi bizi tehdit ettiğin azabı bize getir! dediler. Hz. Nuh da onu size isterse, ancak Allah getirir. Siz onu aciz bırakacak değilsiniz! dedi. Ben size nasihat vermek istemişsem de eğer Allah sizi helak etmek istiyorsa benim nasihat im size bir fayda vermez. O Rabbinizdir. Sonunda ona döndürüleceksiniz. İnkar edenler de "yoksa onu uydurdu mu diyorlar. Deki, eğer bunu ben uydurdumsa. Vebali benim boynumadır. Ben, sizin yüklendiğiniz günahtan uzağım. Hz. Nuh'a şu vahiy edilmişti." İman edenlerin dışında, artık halkından hiçbir kimse iman etmeyecek, onların yaptıklarına üzülme" dedi. Hud suresi otuz yedinci ayette de hz. Nuh'a gemi yapması emredildi. Hz. Nuh da gemi yapmaya başladı. İnkar edenler onun yanından geçerken onunla dalga geçtiler. Hz Nuh ta bir rivayete göre gemi yi iki yıl gibi bir sürede tamamladı.Gemi bittikten sonra da hz. Nuh (as) 'a her hayvan dan ikişer çift ve iman edenleri bindir diye vahiy gelmişti. Hz Nuh' ta gemiye binin onun gitmesi ve durması Allah'ın ismiyledir. Rabbim çok bağışlayan ve çok acıyandır. Kırk ikinci ayette"gemi, içindekilerle birlikte dağlar gibi dalgalar içinde akıp gidiyordu. Hz Nuh, ayrı bir yere çekilmiş olan oğluna şöyle seslendi. "Ey oğlum! Gel, bizimle beraber bin, kafirler beraber olma!" dedi. Oğlu da ben dağa çıkarım dağ beni korur dedi. Babası da Allah 'ın merhamet ettiği dışında hiç kimse kurtulamaz. Derken aralarına dalga girdi ve oğlu da boğulanlar dan oldu. Bir rivayete göre bu tufan kırk gün sürdüğü söylenir. Ve şöyle denildi," Ey toprak, yut suyunu! Ey gökyüzü, açıl!" Su çekildi, iş bitirildi, gemi Cudi dağın üzerinde durdu. O zalim topluluğa defolun denilmişti. Hz Nuh Allah Teala'ya seslendi. Ey rabbim! Şüphesiz oğlum, ailemdendir, senin vaadin elbette haktır. Sen, hakimler içinde en iyi hükmedensin! dedi. Ey Nuh! O senin ailenden değildir. Çünkü o doğru olmayan bir iş yapmıştır bundan bilmediğin bir şeyi ben den isteme! Ben, sana cahillerden olmamanı öğütlerim dedi. Ey rabbim ben bilmediğim bir şeyi istemekten sana sığınırım. Eğer sen beni bağışlama,bana acımazsan, ben hüsrana uğrayanlar dan olurum dedi...

Hz Nuh (as) 'ın mucizeleri nelerdir?

Bazı rivayete göre inkar edenlerden bir kavim "Eğer bize bir mucize gösterirsen sana iman ederiz dedi. Hz. Nuh da nasıl bir mucize göstereyim dedi. Bulut olmadan bize yağmur yağdır dediler. Hz Nuh da Allah Teala'ya dua etmeye başladı ve ellerini semaya kaldırdı. Ve Allah 'ın izniyle yağmur yağdırmıştı.ve size az önceki bahsettiğin tufan da hz nuh' un en büyük mucizelerin den biridir.

Hz nuh bazı rivayetlere göre dokuz yüz yelli yıl yaşamıştır..
İnşallah beğenirsiniz. Dördüncü peygamber de görüşmek üzere Allaha emanet olunuz yorumlarınızı ve beğenenizi bekliyorum Hayırlı günler dilerim arkadaşlar.

(...) (...) (....)

İslam tarihine yolculuk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin