Yine uzun bir zaman dan sonra herkese selamun aleyküm arkadaşlar nasılsınız neler yapıyorsunuz wattpad a eğer şuana kadar geçmediyseniz hemen geçmenizi tavsiye ediyorum arkadaşlar. Eğer geçer de benim kitabımı görürseniz okuyup beğenenizi bekliyorum şimdiden sağ olun hepiniz Şükranlarımı sunuyorum.... 🌺🌸🤟Hz. Yusuf peygamber (as) 'ın Hayatı
Nasıldır ve neler olmuştur?Hz. Yusuf peygamber hz. Yakup peygamber in on iki oğlundan biridir. Annesi nin adi da rahil dir. Hz Yusuf ve Bünyamin i doğurmuştur. Ayrıca hz. Yusuf kuran da da suresi bulunmaktadır.hz Yusuf tan da kuran da yirmi yedi kez bahsesilmek tedir.
Hz. Yusuf peygamber güzelliği ile bilinmektedir.Yusuf süresi 1ve 6 . Ayetinde Allah Teala' şöyle buyurmuştur. Hz. Yusuf rüya görmüştür. Rüyasın da da on bir yıldız güneş ve ay ın ona secde ettiğini görmüştü. Rüyasını da babasına anlattı. Babası da : yavrum sakın rüyanı kardeşlerine anlatma yoksa sana tuzak kurarlar, çünkü şeytan insan ın apaçık bir düşmanı dır. İşte rabbin seni seçecek, sana rüya yorumlaması ı öğretecek, babaların İbrahimi ve ishak a tamamlandığında gibi sana ve yakup ailesine verdiği nimetin tamamlayacak. Şüphe yok ki rabbin her şeyi bilen işi yapan ve yaptığın da hikmet bulandır...
Ve yine 7 ve 15 inci ayetinde de Yusuf ve kardeşlerin de bir ibret vardır. Babamız Yusufu biz den daha çok seviyordur. Diyerek Yusuf u öldürüp bir yere atalım dedi. Böylece babamız ın sevgisi bize kalır. Kardeşlerin den birisi Yusufu öldüremeyiz, en azın dan bir kuyu ya atalım kervanın birisi alır götürür. Ve babalarını kandırıp Yusuf u yanların da götürdüler. Babaları da onu bir kurdun yemesin den korkuyorum dedi. Onlar da biz onu koruruz deyip babalarını kandırdılar. Ona eziyet edip en sonun da da kuyu ya attılar...
Akşamleyin de babalarına ağlayarak döndüler. Biz yarış yapıyorduk Yusuf u da eşyaların yanında bıraktık. Bir de döndük onu kurt yemiştir.ve babaları da inansın diye yalan dan kanlı gömlek getirip babalarına verdiler. Babaları da hayır nefisleriniz sizi aldatmış ve artık bana düşen de güzelce sabır etmektir.
BİR kervan sucukları gönderip kuyu dan su çekmesini istemişti. Kova YI attı bir de ne görsün müjde diye bağırıp bu çocuktur demiştir. Bu Yusuf tur. Ve onu mısır da değersiz bir kaç dirhem e sattılar. Onu satın alan hanım evlatlık almak istedi. Ve böylece Yusuf mısır a yerleşti.
Yusuf artık ergenlik çağına gelmiştir. Evin de bulunduğu hanım ondan faydalanmak istedi. Ve bütün kapıları kilitledi. Haydi ben senin im dedi.
Yusuf :ben günah işlemekten Allah a sığınırım dedi. Şüphesiz senin kocan benim efendim dir. O bana güzel baktı. Kadın da onun söylediklerimi umursamadı.. Onunla birlikte olmak istiyordu. Yusuf ta onu reddetmiştir. Kapı ya doğru koşmaya başladılar. Kadın onun gömleğini arkadan yırttı.
Kapı nın yanında da kocasını gördü ve Yusuf a iftira attı. Yusuf ta o ben den faydalanmak istedi dedi. Ve orada bir mucize oldu küçük bebek konuştu. Ve gömlek önden yırtılmışsa kadın doğru söylüyor, eğer de arkadan yırtılmışsa Yusuf doğru söylüyor,dedi.
Gömleğin arkadan yırtıldığını gördü ve bu kadınların hileleri den biridir. Dedi. Adam da sakın kimseye söyleme dedi. Ama bazı kadınlar bunu duymuş ve kadının arkasın da konuşmuştur.Kadın bu konuşmaları duymuştur. Ve bütün şahin kadınlarını davet etmiştir evine. Ve onları muhteşem bir sofra hazırladı. Her birine de bıçak ve meyve verdi. Ve Yusuf u içeriye çağırdı ve herkes Yusuf un güzelliğin den ellerini doğradılar. Kadın da evet bu benim büyülendim Yusuf siz onu bir kere görüp hayran kaldınız ben ise onu her gün görüyorum. Dedi ve kendisini haklı çıkarmaya çalıştılar. Yusuf un kendisinin emrine uymazsa hapse katılacağını söyledi. Yusuf ta hapishane onların davranışların dan daha sevimlidir. Rabbim de onun duasını kabul etti ve onları Yusuf tan uzaklaştırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İslam tarihine yolculuk
Fiksi SejarahAllah neden dünyayı yaratı? Ni için bizi yaratı? İlk ne yaratı? İlk insan kimdi? Ve ilk peygamber kimdir? Peygamberler ne gibi sorunlarla karşılaştı? Gibi soruların cevaplarını paylaşacağım sizlerle Kitabı içeriliği bana aittir. Kitabın içerisinde...