Yirminci Peygamber Hz. Zülkifl (as) 'ın Hayatı

3 2 0
                                    

Selamın aleyküm arkadaşlar bu gün size hz zülkifl peygamber in hayatını anlatmaya çalışacağım inşallah bakalım hayırlısı olsun hem ben hem de siz faydalanırsınız inşallah şimdi den size iyi okumalar dilerim beğenenizi ve de yorumlarınızı bekliyor olacağım...

Hz. Zülkifl peygamber in hayatını nasıldır?

Hz. Zülkifl peygamber bazı rivayetlere göre Şam bölgesin de doğup büyüdüğü söylenmektedir. Ve bazı rivayetlere göre de adı nın bişr olduğu söylenir. Ve ayrıca da hz. Elyesa peygamber in yeğeni olduğu da bilinmektedir. Ve amcası hz. Elyesa peygamber in aracılığı ile peygamberlik verildiği rivayet edilir.
Babil kralı bahtunnasır döneminde yaşadığı ve bir çok eziyet maruz kalan peygamberler den biridir. Hz. Zülkifl peygamber de diğer peygamber ler gibii hayatını ibadetler ile geçirmiştir. Ve kavmi e karşı da daima adaletli davranmıştır.

Hz. Elyesa peygamber öleceğini öğrendiği zaman kendisi nin yerine bir halef bulunması bildirilir. Ve  israil oğullarına  bir haber gönderir. Kim üç gün oruç tutar ve gecelerini namaz ile geçirip olaylara sinirlen neden yaklaşırsa onune benim yerime halef olabileceğini bildirir. İsrail oğulların dan bir genç bunlarım her birini yapabileceği söyler. Ama yaşı genç olduğun dan kabul edilmezse ve üçüncü defa başvurur. Ve o gence görev verilir. Bu genç ise hz. Elyesa nın yeğeni bişr dir. Ve ona kefalet sahibi anlamına gelen zül kifl ismi verilir. Ve hayatı boyunca hz
Musa nın dini nin emir ve yasaklarını
halka iletmeye kendini adamaktadır.

İsrail oğulları Hz. Zülkifl peygamber için hezekiel milat tan önce beş yüz doksan yedi yılında israil tarihin dehi en burhan lı zaman da yaşadığı söylenmektedir. Hatta bununla yanı sıra nail kralı buhtun nasır dönemin de esir alındığı ve de bir çok işkence ye maruz kaldığı bilinmektedir. Hezekiel in peygamber lik görevini yirmi iki yıl sürdürdüğü de söylenir.

Hz. Zülkifl peygamber in yaşı nedir.
Hz. Zülkifl peygamber in yaşamı süresin de şam da yaşayıp insanları Allah ın dini ne davet etmiştir. Ve şam da vefatı ettiği söylenir. Yaşı nın yetmiş beş ve ya doksan beş yıl arasın da olduğu ve bunum için de iki ayrı rivayet vardır.

Hz. Zülkifl peygamber in mucizeleri ?
Hz. Zülkifl peygamber in mucizeleri bunlardır. Hz. Zülkifl peygamber in mucizesi gün de yüz defa namaz kılan peygamberler den biridir. Bu yüzden den ona zülkifl adını vermişlerdir. Türk insanlara göre Salih amelli, bol bol ibadet eden ve asla sinirlenmeyen peygamberdir. Hz. Zülkifl peygamber in diyar bakır da bir türbesi olduğu söylenir. Bolluk, bereket ve Saliha çocuk isteyenler sürekli olarak o türbeyi ziyaret ederler.

Hz.Zülkifl peygamberin mesleği nedir

Hz. Zülkifl peygamber in peygamberlik görevini yapar ken de geçimini sağlamak zorundaydı. Bu yüzden de hz. Zülkifl peygamber fırın
cılığı ilk defa başlatan peygamberdir.
Bütün geçimini ekmek pişirerek yapmış ve kavmi e örnek olmuştur.

Evet arkadaşlar bu bölümümüz de buraya kadar inşallah bir sonraki peygamber in hayatın da görüşmek üzere Allaha emanet olun inşallah..
        
                          (...) (...) (...)

İslam tarihine yolculuk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin