On Üçüncü Peygamber Hz Şuayp(as) 'ın Hayatı

9 4 5
                                    

Selamın aleyküm arkadaşlar nasılsınız yine size bir peygamber kıssası ile geliyorum. İnşallah beğenerek okursunuz. Haydi size iyi okumalar dilerim...

Hz. Şuayp peygamber in hayatı?
Hz. Şuayp peygamber medyen de doğmuştur. Şuayp peygamber in ismi nin anlamı doğru yolu gösteren kişi anlamına gelmektedir. Hz. Şuayp peygamber tevratta yitra olarak ta bilinmektedir. Hz. Şuayp hz. Musa peygamber in kayın pederidir. Hz. Şuayp peygamber ahlaki değerler de sapkınlaşmış olan medyen halkına gönderilmiştir. Hz. Şuayp peygamber e kimse inanmıyordu. Bu yüzden sürekli toplum dan  dışlanıyordu.

Hz. Şuayp peygamber in gönderildiği medyen halkı çok zengindi. Zenginliklerini gasp yolu ile kazanıyorlardı. Kervanların çoğu medyen den geçiyordu. Medyen halkı da o Kervanların mallarını zorla gasp ederlerdi. Bu halk ta hırsızlık yapmak,zina etmek, putlara tapmak, yalan söylemek gibi çokça sapkınlıklar bulunuyordu. Allah Teala  hz. Şuayp peygamberi onları doğru yola iletmek için gönderdi.

Hz. Şuayp peygamber de çok az kişi medyen halkın dan birileri inanmıştı.
Kendisine inanan medyen halkından bir kaç kişi ile orayı terk ettiler. Onlar la gitmeyen inkarcılar Allah tan gelen deprem ile helak oldular.

Hz. Şuayp (as) ın mesleği nedir?

Hz. Şuayp peygamber çocukluğun dan gençliğine kadar ziraatçılık ile uğraşmıştır.

Hz. Şuayp peygamber in mucizeleri
                          Nelerdir?
Hz. Şuayp peygamber in mucizeleri nden biri de siyah kuzular dan beyaz kuzular doğrutmuştur.
Dağ yolculuklarına çıkarken hz Şuayp peygamber dağlar eğilimini kaybeder
dümdüz olurlardı.
Medyen topluluğun da tüm taşlar ona döndürülür ve bakır haline çevirmişti.
Hz. Şuayp peygamber bu mucizeleri halkına göstermek için çokça dua etmiştir.

Hz. Şuayp peygamber kaç yıl Yaşadı.?
Bazı rivayetlere göre kırk yıl yaşamıştır.

İslam tarihine yolculuk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin