Yedinci Peygamber Hz Lut(as) 'ın Hayatı

27 6 20
                                    

Bu bölüm de hz Lut (as) ın hayatını anlatmaya çalışacağım inşallah şimdi den herkese iyi okumalar diliyorum...

Hz. Lut Peygamber (as) 'ın Hayatı?
Hz. Lut peygamber hz İbrahim peygamberin yiğeni olur. Hz. İbrahim den sonra hz Lut a peygamberlik görevi geldi. Hz. Lut (as) peygamber olana kadar çiftçilik yapmıştır. Ve bütün ihtiyaçlarını çiftçilik ten çıkarmıştır.Bazı rivayetlere göre hz Lut un babası Harran ve dedesi de Azer yani hz İbrahim in babası dedesi oluyor. Ve hz Lut peygamber sodom kavmi ne gönderilmiştir. Sodom kavmi bu kavimlerin en azgın kavimdir. Sodom kavmi putlara tapar ve eş cinsellik ilişkiler ve çokça çirkin davranışlar da bulunurdular. Hz. Lut peygamber onları Allah İn dinine çağırmakta çok zorlanmıştı. Allah Teala'nın dinin tek kurtuluş yolu olduğunu çok ça anlatmaya çalışmıştı. Ama yine de onlar çirkin davranışlar da bulunmaya devam etmişlerdir. Bu tam olarak kırk yıl devam etmişti. Fakat bu kırk yıllık mücadele ye rağmen yine onlar yola gelmiyorlardı.
Bu inanmayanlar ın arasında da karısı da vardı. Hz. Lut evlenmiş ve iki kızı vardı. Karısı da ona inanmıyordu. Çok mücadele etmiş ve çabalarına karşılık hiçbir şey alamamıştı.En son da iki kızını ve ona inanan çok az insanı alarak hicret etmek zorunda kalmıştı. Ahlaksız olan bu kavim ve hz. Lut'un karısı da sodom kabile ise helak oldular.
Hz. Lut peygambere inanmayan bu kavim Allah Teala tarafından taş yağdırılarak helak olmuşlardır.

Hz. Lut peygamber'in mucizeleri
                      Nelerdir?
Hz. Lut pek çok peygamber gibi onun da mucizeleri vardır. Hz. Lut (as) 'ın mucizesi bulutsuz olarak yağmur yağdırabiliyordu. Hz. Lut' a inanmayan kişiler den bazıları hz. Lut tan mucize istemişlerdi. Eğer bize bir mucize gösterirsen sana inanırız demişlerdi. Bunun üzerine hz. Lut peygamber eli ile gökyüzüne işaret etti ve bulutsuz yağmur yağmaya başladı. Bu hz Lut peygamberin ilk mucizeleri den biridir. Hz. Lut peygamberin bir diğer mucizesi ise
Cansız nesneler ile konuşmasıdır.
Taşlar, akıllar ve kumlar ile konuşabiliyordu.. Taşlar hz Lut a eğer sana iman etmiyorlar sa Allah 'a dua et ki bizi  ateş eylesin ki bu kavmi helk edelim. Diyorlardı. Hz. Lut peygamberin Kuranı kerim de geçen ve en bilindik mucizesi ise çok uzak yerde olan şeylerin ona haber
Vermesidir. Sodom kabilesinin helak olmasıyla ilgili Kuranı kerim de Araf suresi seksen üç ve seksen dördüncü ayetin de şöyle buyurmaktadır. Biz de onu ve karısı dışındaki aile dertlerini kurtardık. Karısı da geri de kalan (kafirlerden) idi.
Ve üzerlerine dehşetli bir yağmur (taş) yağdırdık. İşte gör günahkarların sonunun ne olduğunu!!!
Şimdi de hud suresi seksen iki ve seksen üçüncü ayetinde şöyle buyurmaktadır. "Emrimiz gelince oranın altını üstüne getirdik ve üzerlerine sağanak halinde, rabbim katında işaretlenmiş taşlar yağdırdık. Böyle cezalar zalimlerin başından hiç eksik olmaz".

Bu bölümümüz buraya kadar inşallah bir sonraki bölümde görüşmek üzere Allaha emanet olunuz arkadaşlar.
               
                   (...) (...) (...)

İslam tarihine yolculuk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin