On İkinci Peygamber Hz. Eyüp (as) 'ın Hayatı

13 5 6
                                    

Selamın aleyküm arkadaşlar bugün size hz Eyüp peygamber hakkında bildiklerim den bir şeyler aktarmaya çalışacağım inşallah inşallah hepimiz için faydalı ve hayırlı bilgiler olur inşallah...

Hz Eyüp peygamber 'in hayatı?

Hz. Eyüp peygamber hz. Yakup peygamber in kardeşi olan iys in neslinden gelen bir Peygamberdir.
Hz. Eyüp Şam da yaşayan bir Peygamberdir.Peygamber olduğu sürecin de çok az insan ona iman edebilmişti. Hz. Eyüp peygamber in dedesi hz. İshak peygamberdir. Hz. İshak peygamber torunu Eyüp peygamber e Allah Teala'nın ona çok evlat, çok mal ve mülkü olması için ona dua etmiştir...

Allah Teala bu duayı kabul etmiştir. Ve hz Eyüp peygamber e çok mal, mülk ve evlat vermiştir. Tarlaları,hayvanları ve çocukları olan bir Peygamberdir. Sofrasında yetimlere, yoksullara, ve fakirlere her zaman ama her zaman yardım ederdi.
Allah Teala'nın bu nimetlerini fakirlerle paylaşırdı. Hz. Eyüp bir süre zaman sonra artık fakirleşmeye başlamıştı.

Hz. Eyüp peygamberlik görevlerini yapıp insanları her zaman Allah'a iman a davet etmiştir. Ve çok sıkıntılar onu beklemişti.hz. Eyüp peygamber diğer peygamberler gibi sınava tabi tutulmuştu. Hz. Eyüp peygamber de malları,bedeni, ve çocukları ile sınanmıştır.  Bütün bu sıkıntılara reğmen her zaman sabır etmiştir. Ve hz. Eyüp peygamber de sabrı ile bilinmiştir. Kuranı kerim de de sade suresinde de hz. Eyüp peygamber den bahsedilmiştir...

Allah Teala hz. Eyüp ün mallarını farklı farklı nedenler den onları elin den almıştır. Bir gün bütün koyunları telef olmuştu. Bu olay dan sonra hz. Eyüp peygamber in yanına şeytan çoban şeklinde gelip hz. Eyüp peygamber e malları nın hepsi nin telef olduğunu söyledi. Hz. Eyüp de cevap olarak bütün malları Allah Teala'nın verdiğini ve istediği zaman da alacağını söylemiştir. Daha sonra da hiç şikayet etmeden Allah Teala'ya şükür etti. Böylece şeytan oradan kahır olarak ayrılmıştır...

Bir zaman sonra da Allah Teala da oğulları nı deprem vererek enkaz altında kalarak onları da kaybetmiştir. Yine şeytan insan kılığına da gelerek haber vermiştir. Bunun üzerine de merhametin den dolayı da ağlayarak Allah a isyan etmemiş ve teslimiyetini göstermiştir.
Hz. Eyüp peygamber de şeytana sen iblissin ve rabbim e isyan etmemi teşvik ediyorsun bu sözler den sonra da şeytan kahır olarak oradan uzaklaşmıştır.

Bu sefer de de hz. Eyüp peygamber sağlığıyla yani bedeni ile imtihan edilmişti. Yani kötü bir hastalığa yakalanmış ve zaman geçtikçe de kurtçuklar oluşmuş ve kötü kokulara sebep olmuştur. Bu sebep ten dolayı da etrafında hiç kimse kalmamıştır sadece hz. Eyüp peygamber in karısı ona destek olmuştur.ve bazı rivayetlere göre de yedi yıl boyunca bu hastalıkla mücadele etmiştir.e ibadet etmeye devam etmiştir. Hastalıkta diline ve kalbine yetişince de artık Allah karşı ibadet edemeyeceği için çok korkmuş ve Allah tan şifa istemiş ve şifasını da bulmuştur..

Kısa zaman için de malları ve oğullarına tekrar kavuşmuştur.

Hz. Eyüp peygamberin mesleği nedir?

Hz Eyüp peygamber in mesleği ziraatçılıktı. Yaşadığı bölge de ki bütün hayvanlar ona aitti.

Hz. Eyüp peygamber in mucizeleri
                        Nelerdir?

Bir:hz Eyüp peygamber in ayaklarını yere vurarak soğuk ve sıcak olmak üzere iki yerden pınar çıkması
İki:yerden çıkan su ile yıkanmadı ve hastalığın dan kurtulması dır. Sıcak su iyileştirmiş soğuk su ise bedenine kuvvet, güç ve taze görünüm Vermesidir.
Üç:hz Eyüp peygamber in bereket duası etmesi
Dörr:hz Eyüp peygamber imana davetini yaparken halktan birisi nin evinin direkleri havaya kalkması ve
Evinin de yerinde kalmasını istemişti.
Ve hz Eyüp peygamber de dua etmiş Allah Teala'nın onu duası kabul etmesi ve mucizesi in gerçekleşmesi.
Beş:ve diğer mucizesi de çölde dumanların ve serapların su olması.

Ve son olarak hz Eyüp peygamber bazı rivayetlere göre doksan üç yıl yaşadığı söylenmektedir...

Bu bölümümüz buraya kadar hepinize hayırlı günler dilerim hepiniz Allaha emanet olunuz...

                     (...) (...) (...)

İslam tarihine yolculuk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin