Selamın aleyküm arkadaşlar şimdi de hz yakup peygamber i inşallah anlatmaya çalışacağım yorumlarınızı ve beğenenizi bekliyorum şimdiden bana destek olan arkadaşlarıma teşekkür ederim.....
Hz. Yakup peygamber hayatı nedir?
Hz yakup peygamber adı Kuranı kerim de on altı kere geçmektedir.Ayrıca Filistin civarın da yaşayan Kenan halkına gönderilmiştir.
Hz. Yakup peygamber hz ishak peygamber in oğludur.Hz yakup peygamber Kenan diyarın da yaşayan topluluğa peygamber olarak gönderilmiştir. Hz yakup babası hz ishak peygamber gibi çobanlık yapmaktadır. Hz yakup Yemen veya Şam da doğduğu rivayet edilmektedir.
Hz. Yakup kardeşi iys ile ikiz olarak doğmuştur. Ve iys kardeşinden sonra doğduğu için ona takip eden anlamına gelen yakup ismi verilmiştir. Yakup isminin diğer anlamı da "saffetullah" (Allah Teala'nın saf ve temiz kıldığı kul) demektir. Ve ayrıca da hz yakup peygamber in lakabı da vardır o da İsrail oğulları dır. İsrail de Allah Teala'nın kulu anlamına geliyor. Diğer bütün peygamberler in nesli hz. Yakup peygamber den gelmektedir..
Hz. Davut, hz. Harun, hz Süleyman, hz. Zekeriya, hz. Yahya, hz isa bu peygamber in nesli hz. Yakup peygamber e dayanmaktadır. Hz. Yakup peygamber in babası hz. İshak
Zürriyet inden enbiye ve melikler gelmesi için dua etmiştir. Ve bütün peygamber lerin dua etme hakkı vardır. Hz Muhammed (SAV) bu dua hakkını ahirete bırakmıştır. Ayrıca bütün peygamber ler dünya dayken bu haklarını kullanmışlardır..Hz. Yakup peygamber in Eşleri?
Hz yakup peygamber in bir den çok eşleri vardı. Çünkü o zaman da bir den fazla çok eşe nikah yapılıyordu. Hz yakup dayısının yanına gitti. Dayısının iki kızı vardı. Hz yakup peygamber yedi yıl boyunca hizmet etti ve dayısı da büyük kızı laya ile nikahladı onları. Ve hz. Yakup peygamber Yedi yıl daha
Dayısına hizmet etti ve onu küçük kızı
Rahil ile nikahladı. Ayrıca dayısı kızları ile evlendirirken hz yakup tan kızlarına birer tane köle verdi. Bu kölelerin adları zülfe ile belhe ydi.
Leya dan rabin, şemun, levi, yehuda,
İsahar ve zeblun adında oğulları oldu. Bi de dinar adın da bir kızı vardı. Rahil eşin den de Bünyamin ve Yusuf adın iki tane oğlu oldu. Cariyeler den de belhe den dan ve naftale oğlu oldu.
Zülfe den de cad ve aşir isimli oğlu oldu. Bu yüzden hz yakup peygamber in on iki tane çocuğu olmuştur..Ayrıca da Rahil Bünyamin i doğurduktan kırk gün sonra vefat etmişti..Hz. Yakup peygamber in on iki tane çocuğu vardır. Ve diğer çocukların kıskançaların dan dolayı Yusuf u kuyu ya attılar. Hz. Yakup Yusuf un üzünyüsüyle ve çocuklarının ihaneti ile sınanmıştır. Hz yakup peygamber o kadar üzüldü ki gözleri kapandı. Ve kırk yıl sonra Yusufu na kavuşunca gözleri açılmıştır. Hz yakup peygamber bir rivayetlere göre oğlu Yusuf a mısır da kavuşmuştur. Ve orada mısır da oğlu Yusuf ile yirmi dört yıl yaşamıştır. Yirmi dört yıl oğlu ile yaşamış ve orada vefat etmiştir.
Vefat etmeden önce de oğullarına nasihat te bulunmuş ve oğulları da Tövbe etmiştir. Hz yakup bazı rivayetlere göre de vefat edince oğullarına vasiyet olarak onun babası hz. İshak peygamber in yanına yani şuan Filistin de bulunan türbe Halil u Rahman türbesine defin edilmesini istemiştir. Ayrıca eşi Yusuf ve Bünyamin in annesi rahil de orada gömülü olduğu söylenmektedir...Hz. Yakup peygamber in mucizeleri
Nelerdir?
-Düşman askerlerine bağırdığın da onların koşarak kaçmaları dır.
-hz. Yakup peygamber in duası ile büyük ve küçük dağların yerin den oynaması dır.
-hz yakup peygamber in sesin yüksek olması ve konaklı yerden bile duyulması dır.
-hz yakup peygamber duası ile koyuna dört kuzu doğurtabilmesidir.
- hz yakup peygamber Kenan ilini iman a davet edince onların isteği üzerine yerin toprak olmasını istemesi ve hz yakup peygamber de dua edince dağların ve taşların toprak olmasıdır.Bu bölümümüz buraya kadar bir sonraki bölüm de görüşmek üzere Allaha emanet olun arkadaşlar
Ayrıca beğenenizi ve yorumlarınızı bekliyorum hoşça kalın arkadaşlar(...) (....)(...)
-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İslam tarihine yolculuk
Historical FictionAllah neden dünyayı yaratı? Ni için bizi yaratı? İlk ne yaratı? İlk insan kimdi? Ve ilk peygamber kimdir? Peygamberler ne gibi sorunlarla karşılaştı? Gibi soruların cevaplarını paylaşacağım sizlerle Kitabı içeriliği bana aittir. Kitabın içerisinde...