yirmi dördüncü peygamber hz.isa (as)'ın hayatı

3 1 0
                                    

Selamün aleyküm arkadaşlar bugün size Hz İsa peygamber'in hayatını anlatmaya çalışacağım inşallah bana ve size faydalı olur ayrıca da bana sormak istediğiniz bir şey olursa da sorabilirsiniz sorularınızı ve yorumlarınızı bekliyorum şimdi de teşekkür ederim...

Hz İsa peygamberin hayatı nasıldır?
Hz İsa peygamber Allah'ın izniyle yalnızca anneden Doğan bir peygamberdi yani babasız dünya ya geldi. Hazreti İsa daha çocuk yaşında bile mucizeleri olan birisi idi. Ayrıca bütün dinler tarafından kabul edilen bir peygamberdi. Hz İsa peygamber kendisine dört büyük kitaptan bir kitap verilen peygamberdi. Bu bağlamda Hz İsa peygambere otuz yaşındayken İncil gönderilmiştir. Ayrıca daha dedi İsa 33 yaşındayken canlı bir şekilde göğe kaldırılan peygamberdir. Ayrıca bazı rivayetlere göre Hz İsa kıyamet yaklaşınca dünyaya geri indirilip ve  evlenip çocuk sahibi olup hazreti Mehdi ile buluşup tüm dünyaya İslam'ı yayacağı da söylenmektedir.

Hz İsa peygamberin ne zaman doğduğuna dair yazılı bir kaynak bulunmamaktadır. Ancak Hristiyanlık ve Yahudilik dininde ne zaman doğduğu ile ilgili bir söylentiler olup birbirleriyle  çelişmektedir.
Hz İsa'nın ne zaman doğduğu ile ilgili bir şey bulunmasa da Kur'an'da nasıl doğduğuna dair Meryem suresinde bahsedilmektedir. Hz İsa peygamber Allah ın izniyle babasız olarak yani tek bir anneden doğarak dünyaya gelmiştir. Hz Meryem Hz isa'ya hamileyken gözden uzak bir yere çekilmektedir. Doğum sancısı başlayan Hz meryem'e hurma ağacının altına yaklaşması  emredilip kısa süre içinde Hz İsa dünyaya gelmiştir. Babasız dünyaya gelen hazreti İsa ve topraktan yaratılan Hz Adem birbirine benzetilmiştir. Hz İsa doğduktan sonra Hz meryem'e dedikodular ve iftiralar yayılmaya başlamışlardı.

Hz Meryem in ailesi ve kardeşinin iffetli olduğunu ve de Salih insanlar olduğunu kabul edip Hz meryem'e bu  halini yakıştıramadıkları söylüyorlardı. Hz Meryem ise Kavmin iftiralarına karşı kendisini emrederini yapıp sessiz kalmıştır. Bunun üzerine Allah'ın izniyle Hz İsa'nın ilk mucizesi gerçekleşmiştir yani Hz İsa bebekken konuşmuştur.

Hz İsa peygamber'in mesleği nedir?

Hz İsa peygamber diğer peygamberler gibi geçimini sağlamak için bir meslekle uğraşması gerekiyordu. Bunun için de Hz İsa marangozlukla uğraşmıştır.

Hz İsa peygamber'in mucizeleri nelerdir?
Hz İsa peygamberin ilk mucizesi daha kundaktayken yani bebekken konuşmasıydı.
Hz isa'nın diğer mucizesi de eline çamur alarak onu kuşa  benzer bir şekilde çevirmesi ve onu üfleyerek can vermesi  yani ölüleri dirilte bilmesi ayrıca da bir diğer mucizesi de insanların  sakladıkları yerleri bilmesini  ve sema dan sofra indirmesi ve farklı mucizeleri kendisine inanmayan kavme  göstermiştir. Ayrıca Hz İsa'nın göğe yükselmesi de ona özel bir mucizeydi.
Bununla ilgili başka rivayetlerde bulunmaktadır. Kavimden bazıları Hz isa'yı öldürmek istemişlerdir onun olduğu yere gitmişlerdi ve onu bulmuşlardı Allah Teala da başka bir adama onun suretini vererek onu semaya yükseltti ve diğerleri de o başka adamı hazreti İsa sanıp  öldürmüşlerdi..

Bu bölümümüzde buraya kadar arkadaşlar şimdiden iyi okumalar dilerim yorumlarınızı beğeninizi bekliyorum teşekkür ederim ...

                        (...)(...)(...)

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 16 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

İslam tarihine yolculuk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin