Yirmi İkinci Peygamber Hz Zekeriya'(as) Hayatı

3 1 0
                                    

Selamın aleyküm arkadaşlar bugün biraz size hz zekeriya' peygamber in hayatını anlatmaya çalışacağım inşallah bakalım hayırlısı olsun hem ben hem de siz faydalana bilirsiniz...

Hz. Zekeriya peygamber in hayatını nasıldır?
HZ. Zekeriya peygamber Kuran ı kerim de adı geçen peygamberler den birisidir. Hz. Zekeriya peygamber in soyu hz Süleyman'a dayanmaktadır..
HZ. Süleyman'nın soyun dan sayılan melisa ile evlenmiş, ve buz ikisin den hz. Yahya dünyaya gelmiştir. Hz. Zekeriya hz. İsa nın babasız olarak dünyaya gelmesin den sonra yahudilere karşı olarak hz. Meryem in yanın da durmuştur. Ve buna rağmen yahudileri ikna edememiştir.

Hz. Zekeriya peygamber in yaşadığı dönem de israil oğulları, şam ve Kudüs çevresine de yaşamaya devam ediyorlardı. Ancak bunlarında arasında bir peygamber lik görevini üstlenen yoktu. Bunun üzerine israil oğulları kendilerine bir peygamber göndermesi içine Allah a dua etmişlerdir. Ve duaları da kabul oldu.
HZ. Zekeriya hocam olarak beytül makdis te çalışırken peygamber lik vazifesi verildi....

Hz.zekeriya peygamber ile ilgili Kur'an'da Meryem suresinden bahsedilmektedir. Buradaki kısadan hz .zekeriya'nın sapkın insanları yollarından vazgeçirmek için ve ihmal etmeleri konusunda çabaladığı
Anlatılmaktadır. Ayrıca Hz zekeriya'nın bazı İslam kaynaklarında şehit edildiği de söylenmektedir. Bir rivayete göre hazreti Yahya şehit edildikten sonra Hz Zekeriya olduğu bölgeden uzaklaşmıştır. Bu esnada düşmanları tarafından şehit edilmiştir. Ayrıca bazı rivayetlere göre de Hz Zekeriya oradan uzaklaşırken bir ağacın içine girdiği ve düşmanların onu gördüğünü ağacı ikiye keserek Hz zekeriya yı şehit edildiği de söylenmektedir.

Hz Zekeriya peygamberin mesleği nedir?
Bütün peygamberlerin yaşamını süresince bazı mesleklerle uğraşarak geçimini sağlamıştır. Bütün peygamberler gibi Hz zekeriya'nın da uğraştığı bir meslek olduğu söyleniyor. Bir rivayete göre hazreti Zekeriya da marangozluk yaparak geçimini sağladığı da bilinmektedir.

Hazreti Zekeriya peygamberi mucizeleri nelerdir?
Hz Zekeriya peygamber diğer peygamberler gibi bir takım mucizelere sahipti. Bu mucizelerin birincisi Hz Zekeriya yanındayken kalemin tevratı yazabilmesiy di. Bu mucize hazreti zekeriya'ya bir Yahudi tarafından kendisine söylenen bir peygamber olsaydın "tevrat'ı kendin yazmazdın" sözü üzerine bu mucize ona verilmiştir. Başka mucizesi de ağaçların Hz Zekeriya ile konuşabilmesiydi. Ayrıca nehre atılan tüm kalemlerin batması ve sadece hz.zekeriya peygamber kaleminin su üzerinde dik bir biçimde durmasıydı.
Hz zekeriya'nın diğer bir mucizesi de ağaçları köklerinden çıkartabilmesiydi.

Bu bölümümüzde buraya kadar arkadaşlar iyi okumalar dilerim ayrıca da yorumlarınızı ve beğenilerinizi bekliyorum görüşmek üzere Allah'a emanet olun...

(...)(...)(...)

İslam tarihine yolculuk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin