Senere: Det er eftermiddag: Jacob kommer hjem fra skole. Hans forældre ser ham. Olivia: Hej, Jacob. Jacob: Hej, mor. Gavin: Hej, Jacob. Jacob: Hej, far. Gavin: Hvordan var din dag? Jacob: Lige som den plejer. Gavin: Okay, det er godt. Jacob: Ja. Nogle dage efter: På skolen. Jacob og hans venner er på skolen's gang, de snakker. Jessica: Hej, har i hørt nyhederne? Jacob: Hvilke nyheder? Jessica: Dronningen og Kongen kommer og besøger vores skole. David: Ja, det hørte jeg. Jacob: Kommer de virkelig her? Jessica: Ja, det gør de. Jacob: Hvornår? Jessica: Lidt senere i dag. Jacob: Okay. Lidt senere: På skolen: Kong Liam og Dronning Emma kommer på besøg på skolen, i håb om at finde en ny arving. Jacob og hans venner ser dem. Jacob er nervøs. Jessica: De er her virkelig. Jacob: Ja, det er de. Kongen og Dronningen går ind i cafeteriet, hvor de leder efter en ny arving. Og de stiller de unge på skolen spørgsmål. Nogle timer efter: Nu var det Jacob's tur, han er nervøs. Da Jacob nervøst henvender sig til kongen og dronningen i cafeteriet, forsøger han at berolige sine nerver. Kongeparret ser på ham med venlige smil og venter på, at han skal tale. Liam: Hej, unge mand, hvad er dit navn? Jacob: Jeg hedder Jacob, Deres Majestæter. Emma: Dejligt at møde dig, Jacob, fortæl os, hvad er dine forventninger til fremtiden? Jacob: Jeg ved det ikke, men jeg vil gerne gøre noget meningsfuldt. Liam: Det er en ædel aspiration. Emma: Og endelig, hvis du blev valgt som arving, hvordan ville du så forholde dig til det ansvar, der følger med det? Jacob: Jeg ville dedikere mig selv til at tjene kongeriget med integritet, medfølelse og en stærk pligtfølelse, jeg ville stræbe efter at lytte til vores borgeres behov og arbejde utrætteligt for at gøre vores rige til et bedre sted for alle. Liam: Tak, fordi du at deler dine tanker med os, Jacob, vi vil overveje alle kandidater nøje, før vi træffer vores beslutning. Jacob: Må jeg spørge Deres Majestæter om noget?
YOU ARE READING
Arving Til Tronen
Non-FictionEn helt normal teenager får chancen for at blive den nye arving.