Pludselig bliver Jacob ked af det. Tjener: Hvad er der galt, Deres Højhed? Jacob: Du ved godt, jeg blev valgt til at være den nye arving af kong Liam og dronning Emma, jeg er ikke rigtig kongelig, jeg er 16, jeg er bare en normal dreng. Tjener: Jeg ved det. Jacob: Det er svært at lære alt på én gang, nogle gange vil jeg stadig gerne hænge ud med mine venner. Emma og Liam er ved at gå ind til dem, de har lige hørt deres samtale. De går hen til dem. Emma: Jacob, at være konge handler ikke kun om blodlinjer eller titler, det handler om din karakter, dine værdier og din dedikation til at tjene vores rige, vi valgte dig, fordi vi tror på dig. Liam: Din træning vil være vigtig, men det er også en balance, du er stadig ung, og det er vigtigt at have tid til dig selv og dine venner, vi ønsker, at du skal vokse til en klog hersker, der forstår folks behov. Jacob: Jeg ved det, jeg vil prøve at lære alt, hvad jeg kan. Emma: Det er godt. Nogle uger efter: I kongeriget: Jacob's venner Jessica og David ankommer til kongeriget for at besøge ham. De bliver mødt varmt af Jacob, som er spændt på at se dem. Jacob: Jessica, David, jeg er så glad for, at i kunne komme og besøge mig her i kongeriget, det er nogle uger siden, vi har haft en chance for at hænge ud. Jessica: Ja, dette sted er så stort. Jacob: Jeg ved det. David: Det er ret fantastisk, men glem ikke os små mennesker, når du bliver konge. Jacob griner, og de deler alle et øjebliks kammeratskab, før Jacob tager dem med på en rundtur i kongeriget og viser dem de forskellige aspekter af hans nye ansvar og pligter. Mens de går gennem slottets område, Jacob forklarer Jessica og David, hvordan han lærer om regeringsførelse, diplomati og ledelse fra kong Liam og dronning Emma. Han deler også med dem sine kampe om at balancere sine kongelige pligter med sit ønske om at tilbringe tid med sine venner. Jessica: Det lyder som meget at tage i, men vi ved, at du vil klare dig godt, bare husk os, når du sidder på den trone.
YOU ARE READING
Arving Til Tronen
Non-FictionEn helt normal teenager får chancen for at blive den nye arving.