Çanakkale Şehitlerine
Abdullah, Ali, Ali Osman, Ali Rıza, Arıf, Asım, Bahattin, Bayram, Bekir, Besir, Burhanettin, Cemal, Davut, Durmuş, Emin, Ethem, Eyüp Ahmet, Feyzullah, Hacı, Hakkı, Halil, Halil İbrahim, Hamdi, Hamza, Hasan, Hüseyin, Hasan Tahsin, İbrahim, ismail, Kadir, Kamil, Kazım, Kemal, Latıf, Mahmut, Mehmet, ehmet Ali, Mehmet Emin, Mevlüt, Mesud, Musa, Mustafa, Numan, Nuri, Osman, Ömer, Recep, Rıza, Şaban, Şevki, Süleyman, Tahir, Tevfik, Veysel, Yusuf'a
15 Temmuz Şehitlerine
Mustafa Cambaz, Ömer Halis Demir, İlhan Varank, Erol Olçok, Abdullah Tayyip Olçok, Bülent Aydın, Halil Kantarcı, Ziya İlhan Dağdaş, Ayşe Aykaç, Fatih Satır, Ahmet Oruç, Mehmet Oruç, Demet Sezen, Adil Büyükcengiz, Ümit Güder, Emrah Sapa, Engin Tilbaç, Murat Akdemir, Münir Alkan, Yasin Yılmaz, Özgür Mustafa Karasal, Yasin Naci Ağaroğlu, Ayhan Keleş, Erol İnce, Mehmet Oğuz Kılınç, Sevgi Yeşilyurt, Tahsin Gerekli, Tevhit Akkan, Türkan Türkmen Tekin, Barış Efe, Cennet Yiğit, Erkan Pala, Yusuf Çelik, Metin Arslan, Mehmet Yılmaz, Birol Yavuz, Batuhan Ergin, Gülşah Güler...
Pençe Kilit Operasyonu Şehitlerimiz
Piyade Sözleşmeli Er Kemal Batur (NİĞDE)
Piyade Uzman Çavuş Serkan Sayın(ADIYAMAN)
Piyade Sözleşmeli Er Müslüm Özdemir (KAHRAMANMARAŞ)
Piyade Sözleşmeli Er Emrullah Gülmez (KAHRAMANMARAŞ)
Piyade Üsteğmen Gökhan Delen (AKSARAY)
Piyade Uzman Çavuş Hakan Gün (GAZİANTEP)
Piyade Uzman Çavuş Ahmet Köroğlu (GİRESUN)
İstihkam Sözleşmeli Er Murat Atar (ORDU)
İstihkam Sözleşmeli Er Muhammed Tunahan Evcin (ESKİŞEHİR)Hepsi birer abi, abla, kardeş, evlat, anne, baba ve en önemlisi candı. Hepsi birer kahramandı. Bizler bu zamana kadar rahat gelelim, vatanımızda bağımsız yaşayalım diye çabaladılar.
Onlar İstiklal Marşını ilk kelimesini harfiyen yerine getirdi. Onlar 'Korkma' kelimesiyle yaşadılar. Korkmadılar. İstiklal uğruna şehit oldular.
Adını andığımız ve anamadığımız tüm şehitlerimizin adına...
______________________________
17 Ağustos 1999 İstanbul
"Ya Demir kaçma, ver tokamı!" diye bağırıyordu küçük kız. Arkadaşı ise görmezden geliyordu onu. Arkasına bile bakmadan koşarak ilerliyordu. En sonunda koşmaktan yorulup durdu. "Al ya, ağlama hemen Beste" diyerek dalga geçmeye başladı küçük kızla. Beste dudak büzüp kollarını birleştirdi "Küstüm" diyerek arkasını dönüp ilerlemeye başladı. Demirin arkasından geleceğini bilerek emin adımlarla ilerliyordu. Demir koşarak geldi arkasından "Küsme hemen kızım sende ya" diyerek gülümsedi kıza. Kız'da yaramaz şekilde gülümsedi. Demir'in koluna vurup "Ebe" diyerek bahçenin etrafında koşuşturmaya başladılar. Gülüşmeler, mızıklanmalar, heyecanlar etrafta kendini hissettiriyordu adeta.
Yakaladı Demir Beste'yi. "Sen ebesin" diye gülerek koşuşturmaya başladı Demir. Beste ise köşeye çekildi "Banane ben ebe olmak istemiyorumki" diyerek ellerini birbirine bağladı dolu gözlerle. Demir bıkkınlıkla yanına yaklaştı Bestenin "Ya Beste hep aynısını yapıyorsun. Oynamıyorum ben. Mızıkçı" diyerek arkasını dönerek evine ilerlemeye başladı. Beste kıkırdayarak Demirin en sevdiği asker oyuncağını aldı, Demire seslenip "Hadi oynamasana" diyerek koşturmaya devam etti. Demir oyumcağının başına bir şey gelmesinden korkarak Beste'nin peşinden koşturmaya başladı.
Beste'yi durdurup elinden askerini aldı. "Bir daha elleme askerimi" diyerek omzuna yasladı. Beste üzülerek Demire baktı "Benden önemlimiki?" diyerek omuz silkerek alt dudağını büzdü. Demir durup düşündü "Değildir heralde Çimen" diyerek elini çenesine koydu. Beste duyduğundan mutlu olup "Neden önemli o asker Toprak?" diye sordu merakla. Demir "Sanane be Çimen" diyerek tersledi. Beste Demirin arkasından koşturmaya başladı "Çimen topraksız ölür. Gitme." diyerek sarıldı Demirin arkasına.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Barut Kokusu
Teen Fiction(Asker Kurgusu) Çocukluk arkadaşı olan Demir ve Beste bir kaza sonucu ayrılmak durumunda kalırlar. Yıllar sonra Demir Kıdemli Üsteğmen, Beste ise Üsteğmen olmuştur. Hayat tekrar onları bir araya getirmiştir, neler olacağını ise zaman gösterecektir. ...