4. fejezet - Egykori ellenség, új csapat

24 6 2
                                    

Mike egy darabig csendben bámult maga elé. Feljebb tornászta magát az ágyon, amitől a takaró egy kicsit lejjebb csúszott.

- Az lehetetlen! - szólalt meg végül.

- Talán megint kinyílt egy kapu... - gondolkodott hangosan Will, miközben elvörösödött és igyekezett mindenhova nézni, csak Mike-ra nem. - Nem ez lenne az első eset.

- Nem kell egyből a legrosszabbra gondolni!

- Ez csak egy feltételezés - vont vállat Will.

- És mire gondolsz? Hogy majd mi ketten belevetjük magunkat a rejtélybe és megoldjuk, mint Hawkinsban?

- Nem muszáj csak kettőnknek - jegyezte meg Will. - Vannak barátaim.

Mike a szemét forgatta.

- Igen, egyetemi csoporttársaid, akiknek lövése sincs a múltadról.

- Szeretném beavatni őket.

Will kimondta azt a gondolatot, ami már régóta ott motoszkált a fejében. Szörnyen érezte magát, hogy állandóan titkolózik a barátai előtt és hogy nem tud velük normálisan beszélni.

- Vecna meghalt - hangsúlyozta Mike. - Meghalt, érted? A kapuk végleg be lettek zárva, megszűnt az átjárás a mi világunk és a másik világ között!

- Akkor nézd meg azt a srácot a mosdóban és utána mondd a szemembe, hogy Vecna meghalt! - vágott vissza Will.

- Rendben - egyezett bele Mike.

Will megdöbbent. Nem gondolta, hogy Mike ilyen könnyen belemegy ebbe. Elfordult, amíg Mike magára vette a ruháit.

Csendben sétáltak egymás mellett a folyosón. Willnek számtalan gondolat cikázott át a fején és nemcsak Vecnával, meg a halott sráccal kapcsolatban. Szerette volna megfogni Mike kezét, másik kezével pedig beletúrni a hajába, szép csendben magához ölelni és...

- Biztos, hogy ez az? - szólalt meg Mike csendesen, kizökkentve Willt a mélázásból.

- Igen.

Mike meglökte a mosdó ajtaját, mire az halkan nyikorogva kinyílt. A két fiú belépett a helyiségbe.

- A középső vécéfülkében volt - sietett előre Will. Mike követte. Kinyitotta a fülke ajtaját és szembetalálta magát az üres és tiszta vécével.

- Mi? - nyögte döbbenten Will. - Hiszen itt volt!

Gyorsan végignézte a többi fülkét is, hátha eltévesztette, de mindegyik rendezett és tiszta volt. Holttestnek semmi nyoma.

- Ugye hiszel nekem? - nézett könyörgő tekintettel Mike-ra. Most egy pillanatra újra az a tizenkét éves rémült kisfiú volt, aki 1983. november 6-án eltűnt.

- Nem tudom. Ez eléggé furcsa.

- Láttam őt, Mike! Esküszöm, hogy itt volt!

Mike körbejárta az egész vizesblokkot, a zuhanyzókba is benézett, de mindenütt rend és tisztaság fogadta.

- Most már nincs itt.

Will biztosra vette, hogy Mike majd a fejéhez vágja, hogy biztos hallucinált, hogy a semmiért keltette fel az éjszaka közepén. Barátja megállt a vizesblokk közepén és fejcsóválva nézett körbe. Will felkészült az elkerülhetetlenre.

- Szerinted hová tűnhetett a holttest?

Will azt hitte, hogy rosszul hall. Olyan sokáig hallgatott, hogy Mike újra hozzászólt:

- Hahó, Will, vétel. Veszed az adást?

Will a fejét megrázva ocsúdott fel a döbbenetéből.

- Igen, bocsi, csak azt hittem, nem fogsz hinni nekem.

- Miért ne hinnék neked? A legjobb barátom vagy.

Will ettől őszintén meghatódott. Rég volt már, hogy Mike ennyire kedvesen szólt hozzá. Nem is emlékezett, mikor volt legutóbb ilyen.

- Vecna eddig sohasem tüntetett el holttestet - töprengett hangosan Mike, miközben a vécécsészét nézte. - Most meg hirtelen meggondolja magát? Nem, nem hiszem azt, hogy Vecna visszatért.

- De a groteszk póz, kivérzett szemek erre utalnak - mutatott rá Will.

- A holttest eltüntetése azonban nem. Talán csak valami vagy valaki el akarja hitetni velünk, hogy Vecna áll a háttérben.

Mike fintorogva elfordította a fejét.

- Menjünk innen, mert rohadt büdös van! Folytassuk a szobánkban.

Mielőtt azonban megmozdultak volna, Josh Barkley lépett be a mosdóba. Csodálkozva, szokásos vigyorral az arcán nézett a két másik srácra.

- Mit csináltok itt, ti ketten? És mit akartok folytatni a szobátokban?

Will és Mike összenéztek.

- Hidd el, Josh, addig jó, amíg nem tudod - felelte végül Will.

Josh továbbra is gyanakodva nézte a két fiút.

- Rendben, végül is nem az én dolgom. De azért védekezzetek közben, jó? Az egy... - Josh habozott, úgy tűnt, keresgeti a szavakat. - ...meleg párkapcsolatban is fontos.

Willből és Mike-ból egyszerre robbant ki a nevetés.

- Mi nem vagyunk egy pár...

- Félreértetted, Josh...

- Találtam egy holttestet az egyik vécé fülkéjében - árulta el Will.

Csend ereszkedett a mosdóra.

- Csak viccelsz, igaz? - kérdezte Josh.

Will a fejét rázta.

- És most is...? - intett a vécé felé Josh.

- Nem, a holttest eltűnt, mintha ott se lett volna.

- Hívjuk a rendőrséget! - javasolta Josh.

Mike a fejét rázta.

- És mit mondanál nekik? Elnézést, találtunk egy holttestet, de aztán nyoma veszett...

- Baszki! - foglalta össze a véleményét Josh.

- És ez még nem minden - tette hozzá Will. - Meséltem már, hogy régen Hawkinsban éltünk, igaz?

A barátja biccentett.

- Ott több ehhez hasonló haláleset is volt. Akkor ott azt hittük, hogy legyőztük Vecnát...

- Vecnát? - ismételte meg Josh, miközben kerekre nyílt a szeme a felismeréstől. - A népszerű társasjátékból? A Dungeons and Dragons-ból?

- Ennél bonyolultabb a dolog, de lényegében igen - válaszolt Mike.

- Segíthetek? - kérdezte Josh.

- Még nem is mondtunk neked semmit - forgatta a szemeit Will.

- Nem baj, segíteni szeretnék! És azt hiszem, Lucy is.

Will ránézett Mike-ra. Dióbarna tekintetében egyszerre volt könyörgés és szeretet. Nem kellettek hozzá szavak, hogy Mike megértse, mit szeretne.

Visszafordult Josh felé.

- Üdv a csapatban! Én Mike Wheeler vagyok, Will legjobb és legrégebbi barátja.

A szívnek nem lehet parancsolniWhere stories live. Discover now