- Mike Wheeler? - kérdezte töprengve Josh. - Ő az a langaléta, fekete hajú, esetlen mozgású srác, akivel a mosdóban láttalak?
- Ühüm - jegyezte meg semleges hangon Will.
- Miért nem kéri meg a barátait, hogy segítsenek neki a szellemidézésben?
- Fogalmam sincs.
Will úgy döntött ezt mondja, mert egyre inkább az volt az érzése, hogy Mike-nak egyáltalán nincsenek barátai.
- És csak úgy belebotlott egy "Szellemidézés kézikönyve" című könyvbe a könyvtárban? - rajzolt ujjaival macskakörmöt a levegőbe Josh.
- Miért olyan fontos ez? - kérdezett vissza Will.
- Azért, mert kizártnak tartom, hogy az egyetem könyvtárában létezzen ilyen könyv! - Josh ujjaival izgatottan dobolt az asztalon, miközben kifejtette álláspontját. - Ne haragudj, Will, hogy ezt mondom, de egyáltalán nem ismerem a barátodat. Biztos az én hibám is, hogy kételkedem a szavában, de mondj valamit, ami alapján te megbízol benne.
Will elgondolkodott.
- Óvodáskorom óta ismerem Mike Wheelert. Nagyon sokáig ő volt a legjobb barátom. Egy nagyszerű csapat tagjai voltunk Hawkinsban, és a csapat jelmondata az volt, hogy "A barátok nem hazudnak". Soha, semmilyen körülmények között.
- Ha Will ezt mondja, akkor biztosan úgy is van - jelentette ki Lucy. - Én hiszek neki.
Will hálásan pislogott a lányra. Mostanáig volt egy olyan félelme, hogy egyikőjüket sem fogja tudni meggyőzni és akkor egyedül marad Mike-kal.
- Szívesen segítek és azt hiszem, ezt a többiek nevében is mondhatom - folytatta a lány, majd jelentőségteljes pillantást vetett Joshra és Edvinre, akik gyorsan biccentettek.
- Bármi jobb, mint az állandó magolás - tette hozzá Edvin.
Will meg tudta érteni, miért mondja ezt a fiú. Szokásos helyükön ültek a könyvtárban, az asztalon előttük könyvek és füzetek hevertek egymás hegyén-hátán. Will álmában sem gondolta, hogy az egyetemen ennyivel többet kell tanulni, mint középiskolában. Igaz, hogy nem volt annyira sok órájuk, de az anyagrészek sokkal tömörebbek és részletesebbek voltak, mint középiskolában bármelyik tantárgyból.
- Muszáj tanulnunk! - figyelmeztette őket Lucy. - Jövő héten tesztet írunk filozófiából és én egyáltalán nem értem azt a maszlagot, ami könyvben meg a füzetben van.
- Nekem az tuti bukó - nevetett fel Edvin. - Elkezdtem tanulni az anyagot, de a harmadik mondat után bealudtam.
Lucy mérges pillantást vetett rá, de nem tett megjegyzést, inkább kinyitotta a könyvet és elkezdte hangosan felolvasni a bekezdést.
- A menedzseri szakértelem akkor jogosult, ha a társadalomtudomány erős predikciós képességgel rendelkezik, azaz olyan törvény jellegű általánosítások tárházát nyújtja, amelyek
logikai formájukban nem különböznek a természeti jelenségekre általában alkalmazható
általánosításoktól.- Tégy meg egy szívességet és olvasd magadban! - ásított Edvin.
- Szerintetek mit jelent ez a mondat? - kérdezte Lucy, eleresztve a füle mellett a megjegyzést.
Will tompán meredt maga elé. Izgatott volt, mikor egyetemre jött, de egyre inkább azt érezte, hogy ő ehhez nem elég okos.
- Lövésem sincs - felelte végül Lucy kérdésére. - Talán azt, hogy a társadalomtudományok kijelentései gyakran a természetben előforduló jelenségek egyszerűségét hordozzák magukban.
YOU ARE READING
A szívnek nem lehet parancsolni
Fanfiction1990 szeptembere. Sok minden megváltozott azóta, hogy Vecnát legyőzték. A megszokott csapat szétszakadt, új barátságok kötődtek. Will Byers és Mike Wheeler ugyanarra az egyetemre jelentkeznek, ám különböző szakra. Egy ideje már nem beszélnek egymáss...