Bu bölüm her yeni bölümde yeniden güncellenecektir. Her yeni bölümde atıf numaralarını takip ederek bu kısma bakmayı unutmayın!
(1) hava vagonları: yerden beş, bazı noktalarda on metre kadar yüksekte, elektriksel bir yörüngede bir tren gibi seyahat eden ama iç dizaynı bir otobüsü andıran, galaksinin her yerinde faaliyet gösteren bir toplu taşıma aracı.
(2) stellon: galaksinin madeni para birimi. 200 yıl kadar önceki nesil stellon yerine galaktik dinar demekteydi. 2mm kalınlığa sahip, 10 gram ağırlığındadır, mavilale ağacı motifi temalı, kırmızı ya da yeşil renkli 1/4 oranında alüminyum ve bakırdan yapılmaktadır.
(3) ethermet: metrenin evrendeki karşılığı olan ölçüm birimi. Bir ethermet bir metrenin yarısı (50cm) etmektedir.
(4) zenithon: diktatörlüğün başkenti olan ana gezegen. devrimciler buraya zenithon dese de kabul gören resmi adı galaxia regalis'tir.
(5) aetherium taverna: Zenithon'un en ünlü bar ve gece kulübü, uzay tozundan yapılma içkileri ile galaksinin her noktasına ün salmıştır.
(6) uzay tozu: yıldızlararası boşlukta seyahat eden meteorolitlerin tıpkı balıkçılıkta olduğu gibi özel bir ağ ile toplanarak elde edilen ve çeşitli karışımlarla içki haline getirilebilen meteor tozu.
(7) gülsütlü behemilus: uysal bir yapıda ve çiftçilikte eti ve kırmızı sütü için yetiştirilen geyik ve at benzeri bir Zenithon yaratığı. gece derisinden turkuaz renginde parlak ışıklar yayması ile gezegenin simgesi haline gelmiştir.
(8) jyotiradita: zenithon gezegeninde doğmuş antik bir din. güneş celestiora'ya tapmaktaydılar ama onu bir yaratıcı olarak görmezler, yaratıcı'nın yarattığı ilk şey olarak görüp aracı haline getirirlerdi.
(9) gökkuşağı kargası: saksağan benzeri, kanatlarından yoksun ve kuyruğunu yukarı ve aşağı çırparak uçabilen ve bir bukalemun gibi renk değiştirebilen bir kuş türü.
(10) ziraelian: kırmızı derili, sert pullu, duyarlı ve konuşabilen bir uzaylı türü.
(11) astroflux: yıldızlararası faaliyet gösteren bir nakliye devi.
(12) nivalis: imparatorluğun köleleri ve mültecileri gönderdiği ıssız ve kaynakları az olan öldürücü bir buz devi. (gezegen)
(13) synthoid: inşaat, gemi mürettebatlığı, askerlik ve ev işlerinde çalışmak için üretilmiş yapay zeka droidler. demir veya çelikten üretilen bu synthoidlerin yedek parça eksikliklerinden kaynaklı paslanma özellikleri ile ünlüler.
(14) arethepolis: geçmişte zenithon'lular ile birlikte yaşayan ama bir süre sonra ayrılıkçı hareketlerle bağımsızlıklarını ilan eden başka bir tür insansı duyarlı varlıkların gezegeni.
(15) nyxelai: tenebris gezegenine özgü orangutan benzeri siyah kürklü duyarlı yaratıklar.
Nyxelai türüne ait olan Hornatellus'un bir tasviri.
(16) vhatrıum: içinde kızgın ateş ya da dondurucu buz bulunduran cam kaplamalı bir çeşit gürz.
(17) altınayak: galaksideki alt tabakanın üst tabaka zenginler için kullandığı küçümseyici bir terim.
(18) hafiye: belli bir amaç uğruna ajanlık yapan kimse.
(19) etherlet: cm'in karşılığı. bir etherlet bir cm'e denk.
(20) ether: uzay.
(21) sferar: pembe ya da yeşil renklere sahip tombul, jelimsi ve salyangoz gibi sürünerek ilerleyen duyarlı bir tür.
(22) yozvarlıklar: mankurtlaştırmanın kelime karşılığı.
(23) devrim: eş imparatorların devrimi, imparatorluk bundan önce şuanki kadar faşist bir düzende değildi.
(24) fithdelight: bir gıda devi.
(25) etherdist: kilometrenin karşılığı.
(26) kuyrukyıldız: gaiathra'ya özgün at benzeri bir binek hayvanı. kuyruğunun ucu yıldıza benzer.
(27) komiser: her gezegenin asayişinden sorumlu bir çeşit vali.
(28) altın köşk: nyxephon'un hapis tutulduğu yer.
(29) purpurn: majestika türüne ait bir kaptan. majestikalar mor ten rengine sahip insansılardır.
(30) yıldızana: nebulanın (yıldız doğuran bulutsular) kelime karşılığı.
(31) kutsal yasalar: devrimden sonra konan yasaların genel ve resmi kabul gören ismi.
(32) ruh üfleyici: jiyotiradita dininin tanrısı, aynı zamanda celestiora yıldızı ile simgelenir.
(33) göksürücü: motor benzeri ama yerden bir hayli yüksekte giden ve iki tarafında pervaneleri olan bir çeşit taşıt.
(34) yaşanmışlık izi: jiyotiradita dininin öğretileriyle keşfedilen metafizik bir yetenek. yeteneği edinen kişiye bir noktada önceden yaşananların izini gösteriyor.
(35) yaşam izi: jiyotiradita dininin öğretileriyle keşfedilen metafizik bir yetenek. yeteneği edinen kişiye çevresinde diğer canlıların, çoğu zaman tehdit oluşturan, olduğu işaretini veriyor.
(36) zenithon atlaması: zenithon'a özgü dağ sporu. zenithon dağları birbirine çok yakın olduğu için zirveleri arasında yapılan tehlikeli bir zıplama sporu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yıldızlar Altında Devrim
Science FictionBir galaksi, gürültüyle kendi kaderine doğru sürüklenirken, iki eş İmparator, Diktatörlüğün soğuk elini insanları üzerinde gezdirir. Ancak devrimin sözde ışığı, beklenmedik bir karanlığa yol açar. İhanetin gölgesi Zenithon gezegeninde derinleşir ve...