🦋

2.5K 77 1
                                    

    HELLO-HELLO SEMUANYA!!

Wahh. Rindunya dekat readers saya yang comel nii.

Muah sikit.

Cerita SUAMI AKU MR. ARIFF? telah pun selamat saya tamatkan. Saya nak ucapkan ribuan terima kasih kepada korang yang support karya saya. Saya sangat menghargainya.

Ehh, tapiii, masih ada karya lain yang bakal menyusul.

Nak tahu karya apa? Kalau nak, kena lah follow account tiktok atau wattpad saya untuk maklumat lanjut!

Meh kita bocor sikit lah, erk?

Karya seterusnya mengenai, Raisha. Anak yang selalu dipinggirkan, dijadikan kambing hitam oleh keluarga sendiri. Hanya Omar yang menjaganya.

Tapi satu hari, maut menjemput. Abah Raisha iaitu Omar, meninggal dunia akibat kemalangan.

~Abah! Abah jangan tinggalkan, Asha! Abah! Bangun abah!

Seteruk apa pun menangis, sudah namanya takdir. Tiada siapa yang mampu ubah..

Ehh! Tapi! Yang nak dijadikan plot twistnya, Raisha hilang ingatan??

Dia ingat semuanya mengenai keluarganya. Tapi tidak dengan seorang insan yang selalu menemaninya sejak kecil. Siapa itu?

~Will you marry me, Asha?

Setelah kemalangan, Raisha acap kali bermimpi pelik.

~Siapa awak?

~May i know your name, sir?

Seseorang yang muncul di hidupnya bakal menambah masalah ataupun membantunya menyelesaikan masalahnya yang tak dapat ia selesaikan?

Tapi suatu hari, Raisha baru sahaja pulang dari uni. Tapi tahu-tahu, keesokan harinya Raisha sudah perlu berkahwin. Tapi dengan siapa?

~Can you stop calling me 'tuan'? It's so annoying.

~Zayden Hael. That's my name.

Dua patah perkataan. Namun memenuhi isi kepala.

Tidak pernah diceritakan Zayden siapa diri Raisha yang sebenarnya. Raisha yang tidak mengetahui dirinya sudah hilang ingatan, hanya mendiam.

~Sampai bila kau nak berahsia dengan dia?

~Dia patut tahu siapa dia sebenarnya.

Benar. Raisha perlu mengetahuinya..

~Tiga tahun abang tunggu akak, tapi akak tak ingat dia siapa.. Lepas kemalangan tu, akak hilang ingatan. Semua memori akak dengan abang, lenyap.

~Hanya tu yang mampu saya ceritakan. Yang lain, akak boleh cari bukti dekat kampung akak. Kalau still tak berpuas hati, tanya pada abang. Abang akan ceritakan semuanya.

Raisha memutuskan untuk pulang ke kampung. Halaman rumahnya. Tapi, apabila sampai di kampung.. semuanya telah tiada..

~Ibu! Tolong buka mata, ibu!

~Bawa Raisha pergi dari sini.. dia dah kembali..

Ibunya, abangnya, kakaknya, hilang semuanya. Dibunuh darah daging sendiri.

~Awak sanggup tipu saya!? Saya cintakan awak separuh mati, Zayden Hael! Tapi ini yang awak balas!?

Mereka hidup bahagia. Namun, bahagia mereka menghilang apabila munculnya orang ketiga didalam hubungan tersebut.

~Aku cintakan kau! Sangat cinta! Tolong jangan minta cerai, Asha..

Mampukah Raisha mencipta bahagia dengan dalam keadaan hilang ingatan begitu?

Siapa Zayden? Apa hubungan mereka sebelum Raisha hilang ingatan? Dan.. siapa pula Zayn?

Haaa! Nak tahu maklumat lanjut!? Tunggu yer. Cerita masih dalam proses. Saya akan cuba sedaya upaya saya untuk publish karya tersebut dalam masa terdekat. Tunggu tau!

Sesiapa yang berminat ingin baca, boleh tunggu!

Satu pantun untuk karya seterusnya?

Pecah kaca, pecah gelas.
Lepas baca, harap vote.

Lahh! Agak tiber tapi tak perr.

Terima kasih semua! Sayang korang ketat-ketat!

Bye-byeeee!

🙈❤️

SUAMI AKU MR. ARIFF? (COMPLETE)Where stories live. Discover now