04

28 4 14
                                    

Semasa kelas berlangsung, aku merenung ke luar tingkap sambil memikirkan sesuatu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Semasa kelas berlangsung, aku merenung ke luar tingkap sambil memikirkan sesuatu. Perempuan dekat kantin dengan mina dan haerin tu cantik betul. Sepatutnya aku tegur je dia tadi.

"Jongho, helloooooo jangan berangannnn". Kata wooyoung lalu memetik jari di hadapan aku. Aku tersedar daripada lamunan.

"Sorry lah, aku memikirkan sesuatu sebenarnya". Kata aku.

"Kau fikir pasal perempuan tadi tu ke?". Tekanya. Aku hanya mengangguk.

"Alah dia cantik lah. Aku nak berkenalan dengan dia". Kata aku lagi.

"Try lah dia mana tahu dia pun interested dengan kau. Tapi kau hati-hati sikit dengan hyein tu, dia kan clingy dengan kau". Kata wooyoung. Betul apa yang dia cakap.

Lee hyein merupakan salah satu ahli newjeans yang amat terkenal di sekolah ini disebabkan kecantikan mereka. Sejak dulu lagi hyein memang cuba untuk menarik perhatian aku, tapi aku hanya mengabaikan sahaja.

"Malas aku nak fikir pasal dia. Better aku pergi kemas library, hari ini kau bertugas kan?". Balas aku. Dia hanya mengangguk.

Selepas waktu persekolahan, aku pergi ke loker terlebih dahulu sebab nak meletakkan buku-buku yang tidak diperlukan. Tiba-tiba ada orang memelukku dari belakang.

"Hyein, let me go. Aku dah kata jangan ganggu aku kan". Kata aku pula. Dia hanya mencebik.

"Alah oppa tak boleh ke bagi ite chance? Asyik cold dengan ite je". Katanya dengan manja. Aku hanya menjelingkan mata.

"Aku dah kata aku tak suka kau kan". Kata aku dan aku ternampak perempuan itu masuk ke dalam library bersama haerin dan mina.

Aku terus bergegas masuk ke dalam library tanpa menghiraukan si hyein. Biar lah dia tu.

"Oppa, why are you leaving me?!! Urghhh". Katanya dari jauh.

Kami baru sahaja tiba di perpustakaan sekolah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kami baru sahaja tiba di perpustakaan sekolah. Kami ingin mengulang kaji mata pelajaran sains memandangkan miss yeji nak buat ujian esok.

Kami pun mengeluarkan buku teks, buku rujukan, dan buku latihan dan mula mengulang kaji. Maklumlah tajuk yang aku belajar ni agak susah nak faham.

"Aku malas lah kalau miss yeji tu buat kuiz or ujian macam ni". Kata mina lalu membaca bukunya.

"Kenapa pula?". Balas aku. Biasanya aku redha je saem nak buat ujian ke apa ke.

"Tak semua orang tahu lah hal ini tapi katanya miss yeji macam ada affair dengan classmate kita tu badan sado tu". Kata haerin. Aku hanya mengangguk faham.

Tiba-tiba aku ternampak seorang lelaki yang agak kacak datang ke arah kami. Aku termenung melihatnya.

"Hi girls, korang buat apa datang library ni?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hi girls, korang buat apa datang library ni?". Tanya lelaki itu. Aku melihat name tag dia nama 'jongho'.

"Saje study ada ujian esok. Kau bertugas ke?". Kata mina.

"Haah dengan wooyoung. Siapa ni? Kawan baru korang ke?". Katanya lalu memandang aku. Aku hanya tersenyum.

"Nama saya jeon rami, panggil je rami". Kata aku lalu menghulurkan tangan untuk bersalaman dengannya.

"What a beautiful name, rami. Nama saya choi jongho, senior sekolah ni". Katanya.

"Nice to meet you sunbaenim". Kata aku. Mereka semua hanya tergelak kecil melihat gelagat aku.

"Tak payah formal sangat. Panggil jongho je". Katanya.

"Aku tak nak ganggu korang study ni, aku pergi kemas buku dulu. Make sure balik sebelum pukul 5:00 petang". Kata jongho. Kami hanya akur lalu sambung study.

"Amboi rami, bukan main aku tengok kau dengan jongho ye". Usik haerin.

"Handsome lah dia tu. Tapi aku dah trauma sebab kena reject dulu". Desis hati aku. Kami pun mengulang kaji sehingga habis satu bab.

+++

To be continue...

[✔️] Two Hearts One Love || Choi JonghoWhere stories live. Discover now