"Rami haerin mina". Panggil ahli ateez yang datang ke arah kami. Lupa pula nak cakap hari ini sekolah seperti biasa.
"Ye, kenapa?". Balas aku.
"Betul ke korang kena kacau dengan lelaki selepas balik sekolah kat sephora? Aku mula-mula nak tolong tapi ada orang tolong so aku biar je lah". Kata yunho. Kami hanya mengangguk.
"Haah dia tu sebenarnya pembuli dekat sekolah lama rami, kesian dia. Dah lah dia pegang ite tadi". Kata haerin dengan manja kepada san.
"What!!!! Eii kalau aku dapat depan-depan memang nak kena!!!". Marah san.
"Jap diaorang tak sentuh sayang kat mana-mana kan?". Kata seonghwa yang memeriksa badan mina dengan risau.
"Tak ada lah, nasib ada geng sanha tu tolong". Kata mina pula lalu merangkul lengan teman lelakinya.
"Please jangan sebut nama dia, aku muak". Kata jongho. Dari haritu sebenarnya dia tak puas hati dengan sanha.
"Hello rami, kau Okayy? Mamat semalam tak kacau kau lagi kan". Celah sanha yang datang ke arah kami.
"Thanks to you kitaorang selamat. Kalau tak, tak tahu lah apa jadi". Kata aku.
"Yoon sanha, mulai sekarang aku nak kau jauhkan diri daripada rami". Katanya. Dia hanya tersenyum sinis.
"Kenapa choi jongho? Dia girlfriend kau ke, tapi sorryyy lah aku nak berkawan dengan dia je tu pun tak boleh ke". Kata sanha lalu menolak sedikit bahunya.
"Berlagak, better kau jadi je lah idol budak selfish". Katanya lalu pergi dari pandangan kami.
"Period ke apa maknae kita tu". Kata yeosang.
"Dia lelaki mana boleh period, nak cakap stupid marah pula". Kata hongjoong lalu menggelengkan kepalanya. Kami pun masuk ke dalam kelas masing-masing setelah loceng berbunyi.
Beberapa jam kemudian, waktu rehat pun sudah tiba. Hari ini kawan-kawan aku membawa bekal masing-masing.
"Korang, aku rasa nak rehat dengan jongho berdua. Aku cuma nak tahu sebab diaorang bergaduh je". Kata aku.
"Okay lah kalau macam. Anything call je". Kata haerin dan aku terus ke kelas jongho terlebih dahulu. Kelihatan dia baru sahaja keluar dari kelas.
"Jongho". Panggil aku dari jauh lalu berlari ke arahnya.
"Rami, awak tak rehat dengan kawan-kawan awak ke?". Kata jongho. Aku terus memegang tangannya.
"Tak, saya nak spend time berdua dengan awak kat rooftop. Boleh kan?". Balas aku. Dia hanya mengangguk.
"Anything for you. Saya ada bawak lunch box so jom kita gerak". Ajak jongho dan kami terus ke rooftop.
Setibanya di sana, kami pun terus duduk di bangku yang disediakan sambil menikmati permandangan yang cantik.
"Jongho, saya nak tanya sesuatu boleh, tapi awak kena jujur and jangan marah-marah saya".Kata aku sambil menikmati jajjangmyeon.
"Tanya lah". Balas jongho.
"Janji dulu". Kata aku lalu kami pun melakukan pinky promise.
"Kenapa awak macam marah bila saya rapat dengan sanha? Saya bukan apa lah awak macam bencikan dia sangat-sangat. Apa salah dia sampai awak marah macam tu?". Kata aku lalu memandangnya. Dia hanya melepaskan keluhan berat.
"Saya takkan jawab soalan tu". Balasnya lalu sambung makan.
"Pleasee awak dah janji nak jawab dengan jujur. Saya cuma nak tahu je. Takkan awak benci dia tak ada sebab". Kata aku lagi.
"Baiklah saya cerita. Dulu..."
+++
To be continue....
YOU ARE READING
[✔️] Two Hearts One Love || Choi Jongho
Fanfiction[ATEEZ SERIES] "Why are you in love with me? I dont have good looks like other girls"-Jeon Rami- "Im gonna fight for you"- Choi Jongho- START: 17/5/2024 END: 5/6/2024 STATUS: COMPLETED