Aku baru sahaja selepas mandi dan terus membuka almari. Aku sudah memilih pakaian yang sesuai sebab nak lepak bersama jongho.
Aku pun memakai pakaian tersebut dna mengenakan makeup yang agak simple. Harap jongho suka lah appearance aku ni.
Selepas bersiap, aku pun turun ke bawah dan ternampak semua orang sedang berada di ruang tamu. Biasa lah cuti minggu kan.
"Kamu nak ke mana pakai cantik-cantik ni?". Kata eomma. Aku terus duduk di sofa ruang tamu.
"Nak pergi keluar dengan kawan. Petang nanti kita balik". Kata aku.
"Yelah tu dengan kawan, entah entah dengan boyfriend". Usik heejin. Aku terus mencubit lengannya.
"Diam lah unnie Urghh". Balas aku dengan menyampah. Beberapa minit kemudian, aku mendengar bunyi hon kereta.
"Rami pergi dulu tau, byee". Kata aku lalu keluar dari rumah. Aku terus masuk ke dalam kereta dan ternampak jongho memakai bajunya dengan segak sekali.
"Awak nampak handsome lah jongho, cantik baju awak". Puji aku. Dia hanya tersenyum.
"You looks beautiful too". Balas aku dan dia pun memandu ke sesuatu tempat.
"Kita nak ke mana ni?". Kata aku.
"Kita pergi tengok wayang, pastu karaoke and then pergi makan". Balasnya dan kami pun sudah tiba di shopping mall.
Dia pun meletakkan kenderaan lalu membuka pintu untuk aku. Alahai gentleman betul lah dia tu.
"Jom masuk". Ajaknya lalu kami pun ke tingkat empat untuk ke panggung wayang.
"Awak nak tengok cerita apa rami?". Tanya jongho. Aku pun melihat di skrin.
"Apa kata kita tengok movie mission impossible, macam best". Balas aku. Dia hanya akur lalu membeli tiket. Kami duduk di couple seat.
Selepas itu, kami terus masuk ke dalam panggung wayang selepas membeli popcorn dan air. Kami pun menonton filem itu selama dua jam.
Beberapa jam kemudian, kami pun keluar dari panggung wayang. Boleh tahan best movie tadi.
"Rami, kita pergi karaoke jom. Awak boleh dengar saya nyanyi". Katanya. Aku hanya akur lalu mengikutinya. Setahu aku memang pandai nyanyi.
Kami pun masuk ke dalam karaoke longue selama tiga jam. Baru lah puas nak enjoy.
"Awak nak nyanyi lagu apa?". Kata aku. Dia pun memilih lagu yang ada.
"Saya nak nyanyi lagu chandelier by sia". Balasnya lalu dia pun mula menyanyi.
Aku hanya mampu ternganga apabila mendengar vokalnya yang menakjubkan itu. Aku tidak pernah mendengar orang menyanyi sesedap itu, terutamanya di bahagian chorus.
I'm gonna swing from the chandelier
From the chandelier
I'm gonna live like tomorrow doesn't exist
Like it doesn't exist
I'm gonna fly like a bird through the night
Feel my tears as they dry
I'm gonna swing from the chandelier
From the chandelierAku menepuk tangan aku dengan kuat selepas dia selesai menyanyi. Untung lah girlfriend dia nanti dah lah pandai menyanyi banyak duit pula tu.
"Sedapnya suara awak jongho, saya suka". Kata aku dengan teruja. Dia terus menyerahkan mikrofon kepada aku.
"Sekarang giliran awak pula menyanyi, jangan risau saya tak gelakkan awak". Katanya. Aku dengan ragu-ragu mengambil mikrofon daripadanya.
"Okay saya nak nyanyi lagu we cant be friends by ariana grande". Kata aku lalu memasang lagu tersebut dan mula menyanyi.
Setibanya di bahagian chorus, entah kenapa air mata aku mula mengalir sebab terfikir mengenai i.n. Kenapa aku masih peduli pasal lelaki tu? Kau dah keluar dari hidup dia.
We can't be friends
But I'd like to just pretend
You cling to your papers and pens
Wait until you like me again
Wait for your love
Love, I'll wait for your loveAku pun berhenti menyanyi lalu mengesat air mata aku yang mengalir. Jongho terus mendapatkan aku.
"Rami, awak okayy? Kenapa awak menangis? Suara awak sedap lah tadi". Katanya. Aku hanya menggeleng.
"Bukan pasal suara saya, tapi benda lain". Kata aku.
"Apa kata kita stop menyanyi and pergi makan. Boleh awak ceritakan sesuatu". Katanya. Kami pun terus pergi ke restoran Seoul garden.
Setibanya di sana, kami memesan beberapa makanan dan minuman. Pesanan kami pun siap dalam masa beberapa minit.
"Sementara kita makan ni, awak cerita lah kenapa awak sedih, kalau awak sudi lah". Katanya. Aku pun mula bercerita.
"Sebenarnya saya bukan lah apa yang awak lihat sekarang. Dulu, rupa saya buruk sangat kat sekolah pun saya kena buli and diaorang hina saya sebab rupa saya". Kata aku. Air mata aku mengalir sedikit. Jongho terus mengelapnya.
"Saya jatuh cinta dengan salah seorang kumpulan pembuli saya, nama sebenar dia yang jeongin tapi semua orang panggil dia ayen. Dia handsome sangat. Tapi bila saya confess dia reject saya and hina saya lagi, jadi saya ambil keputusan untuk fokus kat diri saya and berpindah ke sini". Cerita aku.
"Macam tu rupanya. Tapi itu semua tak penting rami, yang penting diri awak yang sekarang. Saya tahu susah nak move on tapi awak cuba lah". Kata jongho yang memberikan semangat kepada aku.
Selepas makan, kami terus pergi ke sebuah gift shop di dalam mall ini.
"Rami, ni plushie yang melambangkan friendship kita berdua. Mulai hari ini, saya akan jadi kawan baru awak". Katanya lalu memberikan plushie kepada aku.
"Terima kasih jongho, awak memang lelaki yang baik. Saya hargai sangat-sangat". Kata aku. Dia pun menghantar aku balik ke rumah.
+++
To be continue....
YOU ARE READING
[✔️] Two Hearts One Love || Choi Jongho
Fanfiction[ATEEZ SERIES] "Why are you in love with me? I dont have good looks like other girls"-Jeon Rami- "Im gonna fight for you"- Choi Jongho- START: 17/5/2024 END: 5/6/2024 STATUS: COMPLETED