"Eomma appa, apa semua ni? Jongho tak faham lah". Kata aku yang amat keliru.
"Sebenarnya kami dah buat keputusan untuk pindahkan kamu belajar ke luar negara semester baru nanti sehingga tamat belajar. Selepas itu, kami juga bersetuju untuk menyatukan kamu dengan hyein". Jelas appa. Mata aku membulat kerana terkejut.
"Kenapa eomma appa mengatur hidup jongho? Im not a kid anymore i can handle anything by myself". Bantah aku.
"Jongho kami buat untuk kebahagiaan kamu dengan hyein. Sejak dia berhenti sekolah, dia tiada halatuju, dia nak mintak maaf dengan kamu". Katanya. Aku memandang ke arah hyein yang dari tadi menundukkan pandangannya.
"Eomma appa encik dan puan lee, saya akan pertimbangkan untuk pindah ke luar negara tapi kalau berkahwin dengan hyein, thats not gonna happened". Kata aku lalu keluar dari rumah untuk mengambil angin.
"Jongho tunggu". Aku terdengar suara eomma memanggil aku tetapi aku hanya mengabaikannya.
Aku terus berjalan ke halaman rumah dan menghirup udara malam yang sangat segar.
"Oh tuhan, kenapa lah aku diuji sebegini? Aku ingin hidup bersama rami selepas habis belajar, aku tak nak tinggalkan dia. Kami dah janji untuk masuk university bersama-sama". Desis hati aku sambil mengesat air mata aku yang mengalir di pipi.
"Jongho...awak okayy?". Panggil hyein dari belakang. Aku pun memandang ke arahnya.
"Aku Okayy aku cuma tak setuju dengan pendapat parents kita berdua". Balas aku. Dia hanya mengangguk.
"Saya faham dan saya mintak maaf. Saya sepatutnya tak ganggu awak bila awak dah tolak cinta saya. Saya perlu bagi awak peluang untuk mengejar cinta awak. Saya tahu awak cintakan rami jadi dengan perasaan cemburu saya cuba jatuhkan dia tapi saya sendiri dah terima akibatnya". Jelas hyein. Aku dapat rasakan dia ingin berubah.
"Kalau awak janji untuk berubah saya akan maafkan awak, tapi untuk berkahwin dengan awak saya tidak bersetuju. Dalam hati saya hanya ada jeon rami". Kata aku. Dia hanya mengangguk faham.
"Saya tahu. Saya akan cuba cakap dengan parents saya pasal tu". Katanya lalu berlalu pergi. Beberapa minit kemudian, aku terus masuk ke dalam rumah.
"Jongho, maafkan eomma sebab mendesak kamu tadi". Katanya. Aku hanya menggeleng.
"Jongho dah fikir yang jongho akan sambung belajar beberapa semester di luar negara, tetapi jongho tidak akan bersama hyein sebab i have fallen for someone". Kata aku dengan jujur.
"Kalau itu yang kamu mahukan, appa akan hormati keputusan kamu". Balas appa. Keluarga hyein pun keluar dari rumah selepas mengucapkan selamat tinggal.
Aku terus masuk ke dalam bilik dan baring di atas katil sambil merenung siling. Nampaknya aku kena ucapkan selamat tinggal kepada rami esok.
Aku pun melelapkan mata lalu tertidur kerana terlalu penat. I love you so much jeon rami, i will not forget you.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] Two Hearts One Love || Choi Jongho
Fanfic[ATEEZ SERIES] "Why are you in love with me? I dont have good looks like other girls"-Jeon Rami- "Im gonna fight for you"- Choi Jongho- START: 17/5/2024 END: 5/6/2024 STATUS: COMPLETED