Aku baru sahaja balik dari sekolah dan masuk ke dalam rumah. Aku terus baring di dalam bilik sambil bermain dengan telefon aku.
Tiba-tiba aku mendapat mesej daripada nombor yang aku tidak kenali. Dia menghantar satu video. Mata aku membulat apabila ternampak rami sedang diikat di atas kerusi.
"Hello ni choi jongho and yoon sanha kan? Nama aku i.n one of straykids and kitaorang dah berpakat dengan newjeans. As you can see this girl maybee akan mati tak lama lagi. If you love her, datang lokasi ni".
Selepas melihat video tersebut, aku terus menelefon sanha. Aku pasti dia pun dapat mesej yang sama.
"Hello, sanha?". Kata aku melalui telefon.
"Hello jongho, kau dapat video tu jugak ke?". Balas sanha. Aku dah agak.
"Haah, kita kena lakukan sesuatu untuk selamatkan rami. Kita kena ada rancangan". Kata aku.
"Yeah aku setuju. Apa kata kita bawa geng kau, geng aku and kawan-kawan rami. Kita telefon polis tapi biar kita serbu dulu so diaorang tak tahu polis datang". Cadang sanha. Nak tak nak aku kena bersetuju sebab ia melibatkan nyawa seseorang.
"Alright, kita jumpa kat sekolah and pergi sama-sama". Kata aku. Aku pun mula menukar pakaian dan menghidupkan enjin motor untuk terus ke sana.
Setibanya di sekolah, nampaknya ahli ateez, astro, dan kawan-kawan rami sudah tiba di sekolah.
"Cepat jongho, we need to think something. Aku tak nak something bad happened terjadi kat rami". Kata haerin dengan risau tetapi dia ditenangkan oleh san.
"Kita ikut plan sanha. Siapa yang call polis?". Kata aku.
"No worries, aku dah call and diaorang dalam perjalanan". Kata jinjin. Kami ingin bergerak ke lokasi tersebut tetapi dihalang oleh sekumpulan perempuan.
"Newjeans?!! Apa yang kau nakkan?!! Sebab korang lah rami kena culik tauu". Marah mina yang ingin menyerang mereka tetapi dihalang oleh seonghwa.
"Sabae sayang bertenang. Kenapa korang sibuk datang sini? Nak kena lempang?". Kata seonghwa seperti mak mak.
"Bukan, kitaorang sebenarnya nak tolong korang". Kata minji. Kami semua menunjukkan reaksi muka pelik.
"Tolong? Korang dah dapat petunjuk untuk ke syurga ke? HHAHAHAAHHA". Gelak wooyoung dengan terbahak-bahak.
"Haih korang nak ejek kitaorang pun silakan tak kesah pun, tapi ada sebab kami berpaling tadah. Hyein dah melampau dia sendiri yang mastermind untuk culik rami and then bunuh dia". Terang hanni.
"So what? Kau fikir kau boleh tipu kitaorang ke Haa?!!". Balas haerin dengan geram.
"No, we're not lying but telling the truth, kami mengaku memang kami bersubahat tapi kami akan serah diri selepas masalah ini selesai". Kata danielle pula.
Kami tiada pilihan selain bersetuju dengan mereka. Kami pun terus bergerak ke lokasi rahsia yang diberi.
Aku baru sahaja tersedar dari pengsan dan kepala aku berdenyut-denyut kesakitan. Aku melihat sekeliling dan aku sudah diikat pada kerusi.
"Wow, looks like my princess is awake". Kata suara yang aku kenal iaitu i.n. Dia membuka tape yang menutupi mulut aku.
"Ayen please saya merayu sangat-sangat lepaskan saya. Apa salah saya pada awak?". Kata aku yang menangis.
"Salah kau lah sebab bila dah cantik tak nak layan aku dah. Dulu bukan main suka aku tapi sekarang? Kau suka lelaki lain ye". Kata i.n. Mata aku membulat apabila ternampak susuk tubuh perempuan yang aku kenal.
"Thats right guys. Dia yang rampas jongho daripada I. Haih kau jangan ingat aku tak tahu diri kau yang dulu. Thanks to straykids aku dapat segala info daripada kau". Kata hyein pula. Tak sangka diaorang berpakat untuk menjatuhkan aku.
"Now, aku akan sapu krim yang penuh dengan merkuri and asid so that muka kau buruk macam dulu. Biar jongho benci kau pasni". Katanya yang hampir menyapu krim itu tetapi pintu itu dirempuh oleh seseorang.
"Thats enough lee hyein, let her go". Kata jongho dengan geram.
"Koranggg tolong akuuu". Kata aku. Mereka ingin bertindak tetapi ahli straykids dilengkapi oleh senjata api.
"I wont jongho. Disebabkan dia you dah tak sayangkan I tahu tak". Katanya lalu menangis.
"Hyein better kau lepaskan rami. Ini semua dah melampau. Kitaorang penat asyik kena ikut kepala kau yang kejam tu je". Kata minji pula.
"Korang semua betray aku?!! Sampai hati korang?!!". Jerit hyein seperti orang gila.
"Kitaorang terpaksa. Pleasee hyein lepaskan dia". Pujuk kang haerin dengan baik.
Tiba-tiba sekumpulan anggota polis masuk ke dalam bangsal ini. Kesemua ahli straykids dan hyein ditahan. Ahli Newjeans pula menyerahkan diri sebab bersubahat.
"Ramiii". Kata mina dan haerin dengan risau lalu memeluk aku. Aku pun membalas pelukan mereka.
"Thanks korang semua sebab cari aku. Jongho and sanha pun. Korang tak bergaduh lagi kan?". Kata aku. Mereka berdua memandang sesama sendiri.
"Kawan?". Kata jongho dan sanha pun membalas salamannya.
"Kita kawan". Balas sanha dan mereka pun berpelukan. Nampaknya aku dah berjaya menyatukan mereka berdua kembali.
Selepas itu, kami pun balik ke rumah dengan selamat. Nasib lah mereka sempat sampai sebelum aku diapa-apakan oleh hyein dan ahli straykids.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] Two Hearts One Love || Choi Jongho
Fanfic[ATEEZ SERIES] "Why are you in love with me? I dont have good looks like other girls"-Jeon Rami- "Im gonna fight for you"- Choi Jongho- START: 17/5/2024 END: 5/6/2024 STATUS: COMPLETED