17

13 2 15
                                    

Aku baru sahaja selesai mandi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku baru sahaja selesai mandi. Hari ini aku akan pergi ke cyber cafe untuk apply university dan course yang kami minat.

Aku mengenakan outfit dan makeup yang simple. Tempat yang kami pergi dekat sahaja dari rumah masing-masing.

 Tempat yang kami pergi dekat sahaja dari rumah masing-masing

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selepas bersiap, aku pun turun ke bawah untuk bersarapan. Hari ini eomma masak french toast.

"Morning semuanya". Ucap aku lalu duduk disebelah heejin yang sedang makan sambil membaca buku. Hari ini dia ada final exam.

"Morning, kamu nak pergi mana-mana ke?". Kata eomma. Aku hanya mengangguk.

"Rami nak pergi cyber cafe dengan kawan-kawan. Sekejap lagi haerin sampai". Kata aku.

"Okay lah, jangan lupa bawa kunci sebab tak ada orang kat rumah. Kalau kami balik lambat kamu beli lah apa-apa makanan". Kata appa. Aku hanya akur lalu keluar dari rumah setelah mendengar bunyi hon kereta.

Aku masuk ke dalam kereta kelihatan haerin bersama abangnya.

"Ermm mana mina? Dia tak tumpang korang pula. Yelah oppa kau dengan dia kan tak boleh beregang". Kata aku. Seonghwa pun terus memandu ke cyber cafe.

"Mina parents dia hantarkan. Kau faham-faham je lah keluarga dia agak strict sikit". Kata haerin. Beberapa minit kemudian, kami sudah tiba di cyber cafe.

"Jom masuk". Ajak seonghwa dan kami masuk ke dalam. Aku ternampak hongjoong melambai ke arah kami.

"Babyy i miss youu". Kata mina lalu memeluk seonghwa dengan erat. Kesian dia baru sekarang berpeluang nak hangout dengan kitaorang.

"You tak rindu i ke?". Kata haerin yang merangkul lengan san.

"Of course i rindu you". Balas san lalu mengucup bibir haerin dengan agak rakus.

"Eherm eherm kita kat public ni, kawal siku nafsu tu". Marah yunho sedikit. Mereka berdua hanya tersengih.

"Ohh ye korang semua tak ada kelas ke hari ini?". Tanya aku. Mereka semua menggeleng.

"Ermm rami, boleh tak lepas ni kita pergi han river sekejap, saya nak cakap sesuatu in private". Kata jongho. Aku hanya mengangguk faham. Mungkin hal yang serius.

"Kebetulan pula kelas kitaorang cancel. Korang bertiga mohon satu university kan? Course apa?". Kata wooyoung.

"Aku mohon course accounting je, ikut jejak langkah kakak aku". Kata aku yang sedang mengisi maklumat peribadi.

"Bagus lah, haerin dan mina macam mana?". Kata yeosang. Belum sempat haerin ingin menjawab tiba-tiba seonghwa mencelah.

"Dia kata nak ambil psychology. Maklumlah nak detect kalau-kalau si san ni ada perempuan lain ke". Usiknya dan pehanya dicubit kuat oleh san.

"Eii agak-agak lah kau ni. Aku ni setia tau aku tahu lah nak jaga adik kau macam mana kan sayang kan". Kata san pula.

"Saya nak ambil pelancongan sebab nak jadi pramugari". Kata mina.

"What?!! No no no nanti you ada trip lama lonely lah i". Balas seonghwa seperti orang gila.

"Kau relax boleh tak? Dah tu minat dia kan buat apa kau nak halang? Aku tahu mina takkan cari lelaki lain". Kata mingi. Kami pun meluangkan masa sehingga larut petang.

Beberapa jam kemudian, mereka semua pun balik ke rumah masing-masing. Aku pula menunggu jongho di luar cyber cafe sementara dia kemas barang-barangnya.

"Jom rami, naik motor dengan saya". Ajaknya dan aku pun membonceng dengannya. Aku memakai helmet dan memeluk pinggangnya dengan erat.

"Kita gerak sekarang". Kata jongho lalu dia pun membawa motor ke sungai han. Setibanya di sana, dia meletakkan motor dan aku pun membuka helmet.

Kami pun berjalan-jalan di sekitar sungai sambil berpegangan tangan. Aku tidak kisah memandangkan aku sudah selesa dengannya.

"Jongho, apa yang awak nak cakapkan?". Kata aku yang memecahkan kesunyian. Dia terus memegang tangan aku.

"Rami, sebenarnya tak lama lagi saya akan berpindah ke luar negara". Kata jongho. Aku hanya membulatkan mata sebab terkejut.

"Untuk apa awak ke luar negara?!! Awak nak tinggalkan saya ke?!". Balas aku. Dia hanya menggeleng.

"Saya terpaksa sebab ibu bapa saya yang suruh. Maafkan saya rami sebab tak dapat teman awak". Kata jongho lalu memelukku erat.

"Berapa lama awak akan berada di sana? Awak pergi negara mana?". Kata aku lagi.

"Saya akan berpindah ke united kingdom selama tiga tahun. Jangan risau saya akan selalu hantar surat kepada awak". Katanya.

"Lagi satu, saya nak awak pakai gelang ni yang sama dengan saya. Awak tahu sebagai tanda persahabatan dan cinta". Katanya lagi. Aku membuka kotak dan ada seutas gelang yang cantik.

 Aku membuka kotak dan ada seutas gelang yang cantik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Thanks jongho. I love you". Ucap aku lalu mengucup bibirnya lembut.

"I love you too". Balasnya lalu dia pun menghantar aku balik ke rumah. I will always miss you choi jongho.

+++

To be continue...

[✔️] Two Hearts One Love || Choi JonghoWhere stories live. Discover now