15

19 2 14
                                    

SETAHUN KEMUDIAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

SETAHUN KEMUDIAN

"Yeayyyyy kita dah bebasss". Kata aku dengan teruja apabila keluar dari dewan. Hari ini merupakan hari terakhir aku bergelar pelajar sekolah.

"Haah, aku tak sabar nak masuk university. Boleh lah aku jadi pakar psikologi yang terkenal". Kata haerin pula.

"Aku nak sambung dalam bidang pelancongan". Kata mina. Setahu aku dia memang nak jadi pramugari.

Ahli ateez sedang melanjutkan pelajaran di Hanyang University dalam bidang yang mereka ceburi. Jongho sekarang menceburi bidang perniagaan.

Sanha dan kawan-kawannya juga sudah berjaya debut di bawah agensi fantagio entertainment. Nama kumpulan mereka astro dan sangat terkenal.

"Korang ada apa-apa news pasal newjeans ke?". Kata aku semasa kami berjalan ke pintu hadapan sekolah.

"Apa yang aku dengar diaorang baru je keluar dari sekolah juvana and ambil peperiksaan akhir kat sana je". Balas haerin. Aku hanya mengangguk.

"Aku rasa diaorang insaf tapi hyein aku tak pasti lah". Kata mina pula. Aku ternampak kereta heejin sudah sampai dan mengucapkan selamat tinggal kepada mereka.

"Macam mana exam tadi? Boleh jawab?". Kata heejin selepas aku masuk ke dalam kereta.

"Soalan dia agak susah tadi tapi boleh jawab lah hehe". Balas aku sambil tersengih.

"Bagus lah kalau macam tu, kamu nak apply university apa?". Kata heejin. Aku mula berfikir.

"Nak apply sama university dengan unnie je senang, boleh pergi sekali. Rasa macam nak apply course accounting". Kata aku. Dia hanya mengangguk dan sudah sampai di rumah.

Aku masuk ke dalam bilik lalu merebahkan diri di atas katil. Penat betul hari ini. Mata aku hampir tertutup tetapi aku dapat panggilan daripada jongho.

"Hello?". Kata aku melalui telefon sambil menggosok-gosok mata aku.

"Hi rami. Maaf menganggu awak. Hari ini awak habis exam kan?". Kata jongho.

"Haah, macam mana awak tahu?". Balas aku.

"Seonghwa bagi tahu. By the way, awak nanti apply university sama dengan saya kan?". Katanya. Aku hanya ketawa kecil.

"Semestinya, awak takut kita berdua berpisah ke?". Kata aku.

"Of course lah. Saya tak nak berjauhan dengan awak walaupun satu sentimeter. Kalau boleh saya nak peluk awak ketat-ketat". Kata jongho.

"Awak ni ada-ada je nak cakap. Lama lah saya tak contact sanha. Dia makin busy sejak jadi idol". Kata aku lagi.

"Haah, saya pun dah lama tak contact dia. Esok awak nak pergi mana-mana ke?". Kata jongho.

"Ada, saya nak pergi cyber cafe dengan kawan-kawan sebab nak apply university. Korang nak join pun boleh". Balas aku.

"Yang lain mungkin akan join tapi saya tak kot sebab kena balik rumah keluarga saya. Saya nak pergi dulu ni. Byee". Ucapnya.

"Byee jongho". Balas aku lalu menamatkan panggilan. Aku pun melakukan rutin petang dan tertidur sehingga keesokan paginya kerana terlalu penat.

 Aku pun melakukan rutin petang dan tertidur sehingga keesokan paginya kerana terlalu penat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Eomma, jongho dah balik". Kata aku yang baru sahaja masuk ke dalam rumah

"Bagus lah, cepat bersiap nanti ada tetamu datang. Eomma dah sediakan baju kamu kat bilik". Kata eomma. Aku menunjukkan reaksi muka pelik.

"Appa, siapa datang?". Tanya aku kepada appa.

"Nanti kamu tahu lah, sekarang pergi bersiap cepat". Balas appa. Aku hanya akur lalu masuk ke dalam bilik untuk bersiap.

Aku turun ke bawah dan ternampak eomma sedang menghidangkan makanan di atas meja manakala appa pun tolong serba sedikit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku turun ke bawah dan ternampak eomma sedang menghidangkan makanan di atas meja manakala appa pun tolong serba sedikit.

"Jongho, pergi ambil satu dulang cawan kat dapur". Arah eomma. Aku pun membawanya dan meletakkan di atas meja.

Tiba-tiba aku mendengar bunyi loceng dan appa pun menyambut keluarga itu.

"Selamat datang tuan dan puan lee, jemput masuk". Kata appa yang menyambut mereka semua.

Aku melihat keluarga tersebut dan tertumpu kepada anak perempuan mereka. Mata aku membulat dan wanita itu adalah hyein.

Apa yang sedang berlaku sebenarnya ni?

+++

To be continue...

[✔️] Two Hearts One Love || Choi JonghoWhere stories live. Discover now