20

23 3 11
                                    

BEBERAPA TAHUN KEMUDIAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

BEBERAPA TAHUN KEMUDIAN

"Mama mama". Panggil anak lelaki aku yang bernama choi jaeyoon. Dia sudah berusia empat tahun.

"Ye sayang, papa mana?". Balas aku. Sekarang aku bekerja sebagai akauntan di syarikat appa bersama heejin. Dia belum berjumpa dengan pasangan hidup dia lagi.

"Papa dekat dekat dapur, tengah masak". Katanya. Disebabkan aku mengandung jadi dia ingin mengurangkan beban aku.

"Sayang, jaeyoon jom makan". Panggilnya dari dapur. Aku terus memimpin tangan anak aku ke dapur. Kami pun menikmati juadah bersama-sama.

"Papa, betul ke dalam perut mama ada adik?". Tanya jaeyoon. Jongho hanya mengangguk.

"Betul lah, tak lama lagi adik nak lahir nanti". Katanya.

"Mama makan adik ke papa? Adik tak sakit ke?". Kata jaeyoon lagi. Aku hanya tergelak kecil sebab terlalu kelakar.

"Aigoo anak mama ni kan, nanti dah besar kamu tahu lah". Balas aku lalu mengusap rambutnya lembut.

"Sayang, macam mana life kawan-kawan kita?". Tanya jongho.

"Haerin baru je bersalin anak kedua dia, untung byeol dapat adik. Mina pun sama, nampaknya makin besar lah keluarga diaorang". Kata aku.

"Ahli ateez yang lain pun dah berjaya dengan kerjaya masing-masing, cuma masih single lah". Kata jongho pula.

"Macam mana dengan sanha? Dah lama tak dengar khabar dia". Kata aku. Jongho pun mula berfikir.

"Dia baru je comeback, semestinya sibuk dengan music show and concert. Pastu plan nak world tour lagi. Saya rasa kita boleh pergi concert dia ramai-ramai untuk support dia". Katanya. Aku pun bersetuju. Yelah dia kan kawan baik kami.

"Newjeans macam mana pula?". Kata aku lagi.

"Diaorang pun dah berjaya juga tak silap, cuma san cerita masa dia dengan family dia nak pergi bercuti dia ternampak hyein ke airport seorang diri". Ceritanya. Aku harap kehidupan dia baik-baik sahaja.

"Straykids pun sama. Masa kita kahwin kan diaorang datang so mintak maaf lah dengan kesalahan diaorang sebab mula dari bawah. Ayen okayy kan kerja dengan awak?". Kata aku. Maklumlah aku menolongnya untuk mencari pendapatan bagi menyara hidupnya.

"Dia Okayy je bekerja sebagai kerani tu. Awak pasti tak nak jumpa dia?". Kata jongho. Aku hanya menggeleng.

"Saya nak fokus dekat awak and anak-anak kita je". Balas aku lalu memegang tangannya.

"Choi rami, thankss sebab selalu ada dengan saya. Saya sayangkan awak sangat-sangat. Awak sanggup menunggu saya walaupun kita berpisah dalam jangka masa yang lama. Walau macam mana pun rupa awak, saya tetap cintakan awak". Kata jongho lalu mengusap pipi aku dan mengucup dahi aku.

"Saya pun cintakan awak jongho, disebabkan awak saya percaya yang ada lelaki lain lebih baik daripada awak. Terima kasih sebab bahagiakan saya dan anak-anak kita. Saya janji saya akan jadi isteri dan ibu yang baik". Balas aku dan kami pun berpelukan.

Aku selalu dicaci dan dihina dahulu tetapi aku tetap menguatkan diri aku untuk meneruskan hidup. Terima kasih kepada keluarga dan kawan-kawan aku mampu menempuhi semuanya.

Walaupun ada dua hati yang ingin menambat satu hati, aku tetap memilih yang setia dan boleh menerima kekurangan dan kelebihan dalam diriku. I love you choi jongho.

-the end-

[✔️] Two Hearts One Love || Choi JonghoWhere stories live. Discover now