12

18 3 14
                                    

"Alright everyone

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Alright everyone. Make sure siapkan essay yang saya suruh buat tu". Kata sir haknyeon yang meruapakan guru bahasa kami.

"Thankyou teacher". Ucap kami semua lalu keluar dari kelas. Siapa je tak teruja bila waktu balik kan?

"Ehh kau ada dapat info daripada jongho?". Kata haerin. Aku mengangguk.

"Ada, nanti balik kita gossip masa calling". Kata aku. Tiba-tiba sanha datang ke arah aku.

"Heyy rami, jom balik sekali. Aku hantarkan". Kata sanha yang memegang lengan aku.

"Noo need. Rami akan balik dengan aku and kau boleh balik sendiri". Celah jongho yang datang ke arah kami bersama ahli ateez yang lain.

"Asyik kau je dengan rami. Bagi lah chance aku berkenalan dengan dia pula". Katanya yang mengenggam erat tangan aku.

"Jangan kau berani rampas rami daripada aku. Dulu kau rampas kyujin and now dia pula. Thats not gonna happen yoon sanha". Kata jongho yang menarik tangan aku.

"Huh kau tak tahu apa yang terjadi, kau diam. Rami is mine". Kata sanha yang menarik aku balik. Aku ditarik berkali-kali sehingga aku berasa rimas.

"Okay cukup lah tu semua". Kata aku yang meninggikan suara sedikit.

"Korang berdua please lah jadi profesional sikit tak payah sampai berebut aku. Ramai je perempuan kat sekolah ni and kenapa aku yang korang berdua nakkan?". Bebel aku yang sudah geram.

"Aku takkan balik dengan korang berdua. Hari ini kakak aku ambil. Byee". Kata aku lalu meninggalkan mereka berdua.

"Apa lah yang istimewa sangat aku ni sampai nak direbut macam tu". Desis hati aku lalu masuk ke dalam kereta. Heejin terus memandu ke rumah.

"Rami, kamu kenapa termenung macam tu? Okayy tak?". Katanya. Aku hanya mengangguk.

"Nothing lah unnie. Aku cuma penat sikit je banyak kerja saem bagi". Balas aku.

"Alright, kamu rehat lah nanti balik tidur cukup-cukup". Kata heejin apabila sudah sampai di rumah. Aku terus naik ke bilik.

Selepas melakukan rutin petang, aku merebahkan diri aku di atas katil sambil bermain dengan telefon aku.

Tiba-tiba telefon aku berdering disebabkan ada group video call. Lupa pula nak membawang hari ini.

Mina: hi rami, kau Okayy tak? Nampak serabut je kena berebut tadi

Rami; gila tak serabut. Pening kepala aku. Perangai macam budak-budak.

Haerin: bawa bertenang kawanku. Cepat cerita pasal si jongho tu.

Rami; ceritanya macam ni dia dengan sanha dulu kawan baik, tapi sebab sorang kawan diaorang nama moonbin meninggal, tu yang diaorang putus kawan.

Mina: aku tahu pasal moonbin tu. Dia meninggal sebab ada sakit jantung.

Rami: betul, sebab tu lah diaorang berdua putus. Kata jongho dia jenis selfish and asyik pentingkan girlfriend dia je

Haerin; faham, apa kata kan kau cuba rapatkan hubungan diaorang balik

Rami: maksudnya?

Haerin; maksud aku kau jadikan diaorang kawan balik. Alah kan sekarang tengah berebut dengan kau and mesti boleh punya.

Mina; Haah, kalau diaorang dah baik aku pasti moonbin happy kat sana.

Rami; betul kata korang, thankss sebab bagi nasihat.

Haerin; You're welcome. Nasihat kitaorang ni memang berguna pun eheheheh

Rami; yelahh, aku nak tidur ni. Byee semua

Haerin & mina: byeee

Aku pun menamatkan panggilan lalu merenung ke arah siling. Nampaknya aku kena memikirkan cara untuk memulihkan persahabatan mereka.

Aku pun mengecas telefon aku dan tertidur sehingga keesokan paginya sebab terlalu penat.

Aku pun mengecas telefon aku dan tertidur sehingga keesokan paginya sebab terlalu penat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

NEWJEANS POV

"Huh aku tak faham lah, apa special sangat dengan rami tu sampai jongho and sana rebutkan dia?". Kata hyein dengan tidak puas hati.

"Entah lah, aku tengok perempuan tu bukan lah cantik mana". Sokong minji.

"Apa kata kita siasat siapa rami tu sebenarnya? Upah lah spy or sesiapa." Cadang kang haerin.

"Alright, aku setuju". Kata hanni.

Jeon rami, time to face your flopped era.

+++

To be continue...

[✔️] Two Hearts One Love || Choi JonghoWhere stories live. Discover now