"Kau ni memang tak guna kan perempuan". Kata danielle lalu menarik rambut haerin. Aku yang terkejut terus menghalang mereka.
"Jangan kacau kawan aku perempuan gila". Marah mina lalu memukul badan mereka.
"THATS ENOUGH". Jerit hongjoong, ketua pengawas sekolah ini katanya. Dia terus meleraikan pergaduhan kami.
"Korang semua okayy? Apa masalah ni sampai bergaduh macam ni? Nak saya report kat pengetua?". Kata yunho.
"Oppaaa diaorang yang mulakan dulu ermm pleasee percayakan iteeee". Kata hyein dengan manja lalu memuncungkan bibirnya.
"Kau fikir aku nak percayakan kau ke? Aku nampak kau yang kunci tandas biar rami tak dapat keluar kan". Kata jongho. Dia hanya terdiam.
"Kenapa diam? Kau takut? Tak apa aku report kat pengetua, bukan kau je but the whole newjeans". Kata jongho.
"Kau hasut apa kat diaorang perempuan? Aku tahu aku lagi cantik daripada kau". Kata minji lalu menolak sedikit badan mina.
"Dont touch her, minji. I choose her over you because she's kind. Bukan macam kau hati kau busuk, you know that?". Kata seonghwa dengan pandangan tajamnya.
"I agree with seonghwa, same goes to you danielle. Saya pilih park haerin sebab saya cintakan dia sangat-sangat. So, jangan bermimpi tanya awak akan dapat saya". Kata san pula.
"Better korang jangan kacau or buli sesiapa sebelum saya report betul-betul". Kata mingi dan group ateez pun keluar dari kelas.
Keadaan kembali seperti sediakala dan kelas pun bermula. Nasib diaorang sempat kalau tak, memang bergaduh teruk jadinya.
Selepas habis kelas, haerin balik bersama abangnya manakala mina parents dia ambil. Aku pun berdiri di lobi sementara menunggu heejin sampai.
"Hi rami, awak okayy?". Tegur jongho yang berada disebelah aku.
"Saya okayy je, thanks sebab tolong saya dan kawan-kawan saya. Saya hargai sangat-sangat". Balas aku. Dia hanya tersenyum.
"Sama-sama, kawan-kawan awak pun kawan kami juga. Ohh ye siapa ambil awak?". Katanya.
"Selalunya unnie saya, kadang-kadang appa saya. Awak pula?". Balas aku.
"Biasanya saya naik motor, tapi motor saya kat bengkel so saya tunggu appa ambil ehe". Katanya lalu menggaru tengkuknya yang tidak gatal.
"Rami, boleh saya minta sesuatu alang alang awak ada kat sini?". Katanya lagi.
"Apa dia?". Balas aku.
"Boleh tak kita tukar nombor telefon? Yelah boleh kita contact. Lagipun saya nak berkenalan dengan awak, boleh kan?". Pintanya. Entah kenapa jantung aku berdegup dengan kencang.
"Ohh boleh je, ini number saya. Unnie saya dah sampai, byeee jongho". Kata aku lalu pergi masuk ke dalam kereta dan melambai ke arahnya.
"Siapa tu rami? Boyfriend kamu ke? Dah pandai eh dia". Usiknya. Aku mencubit lengannya perlahan.
"Mana ada tu kawan je lah. Jangan nak judge kita sembarangan tau, tak baik". Kata aku dan kami pun balik ke rumah.
Setibanya di rumah, aku terus naik ke bilik dan membersihkan diri lalu menukar pakaian. Aku pun merebahkan diri di atas katil kerana penat.
"Haih, laparnya. Aku tunggu unnie dengan eomma masak dinner lah". Kata aku sendirian. Tiba-tiba ada notifikasi di telefon.
016-tekantekantakdapat
Hi rami
Saya jongho
Jangan lupa save number sayaAku hanya tersenyum selepas mendapat mesej daripadanya. Aku menyimpan nombornya sebagai 'jongie bear 🐻' kerana mukanya seperti beruang comel.
To: jongie bear 🐻
Hi jongho
Done saveFrom: jongie bear 🐻
Esok awak free tak.
Saya nak ajak awak jalan-jalan.Muka aku mula merona merah. Apa maksud dia jalan-jalan? Macam dating ke?
To: jongie bear 🐻
Saya tak kesah
Boleh je
Esok saya hantar locationFrom: jongie bear 🐻
Alright
Love you cutie 💖Aku terus menutup telefon dan menekup muka aku di dalam bantal sambil menjerit. Tak sangka ada lelaki cakap i love you kat aku.
"Arghhhh tak sabar aku nak keluar dengan dia esok, better pilih outfit". Desis hati aku lalu mula memilih pakaian.
Hidup aku tak pernah happy macam ni apabila berada di gwangju. I love my new school and friends.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] Two Hearts One Love || Choi Jongho
Fanfiction[ATEEZ SERIES] "Why are you in love with me? I dont have good looks like other girls"-Jeon Rami- "Im gonna fight for you"- Choi Jongho- START: 17/5/2024 END: 5/6/2024 STATUS: COMPLETED