Aku masuk ke dalam sekolah seperti biasa lalu menyapa kawan-kawan aku yang berada di loker.
"Morning anak-anak syurga". Ucap aku lalu merangkul leher mereka berdua.
"Amboi bahagianya kau hari ini". Kata haerin. Aku hanya tergelak.
"Alah aku ada misi ni". Kata aku lalu memandang mereka berdua.
"Misi apa?". Balas mina yang memegang bukunya.
"Aku nak kembalikan persahabatan jongho dengan sanha. First of all, aku akan pastikan diaorang rehat sama-sama". Kata aku. Mereka berdua bersetuju dan kami masuk ke dalam kelas.
"Good Morning class". Ucap sir juyeon iaitu guru fizik kami.
"Good Morning sir". Balas kami semua.
"Okay sebelum kita mula seingat saya ada bagi kerja sekolah semalam. So, boleh keluarkan and hantar sebab saya nak semak". Jelas sir juyeon lalu kami pun menghantar buku latihan kami.
Semasa dia membelek buku, dia menunjukkan reaksi muka yang pelik. Aku mula nervous sebab aku ada siapkan semalam.
"Semua, saya bagi tiga soalan untuk semalam ke?". Katanya lalu menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Betul sir". Balas kami semua. Dia hanya mengangguk faham dan memulakan pembelajaran untuk harini.
"Haih sir juyeon ni harap muka je handsome tapi lembab juga otaknya". Bisik haerin. Aku hanya tergelak lagi.
"Patut lah dia senang kena scam and prank". Kata mina. Maklumlah masa sambut birthday dia sir eric cerita dia pergi percaya semua orang lupa hari jadi dia.
Selepas habis kelas, kami pun keluar dari kelas masing-masing. Aku sudah memberitahu mina dan haerin yang aku akan rehat bersama jongho dan sanha. Nasib mereka berdua memahami.
Aku pun terus berjalan ke kelas jongho dengan sepantas kilat.
"Hi jongho, jom rehat sama-sama kat kantin. Kawan saya nak hangout dengan boyfie masing-masing". Kata aku.
"Boleh je saya temankan awak. Kita berdua je kan". Kata jongho. Aku hanya menggeleng.
"No no no kita rehat bertiga dengan sanha sekali". Balas aku lalu melambaikan tangan ke arahnya.
"Hi rami and jongho. Kita rehat sama-sama ke?". Katanya. Aku hanya mengangguk.
"Noo tak payah lah. Nanti dia menganggu sahaja". Kata jongho lalu menyilangkan tangannya.
"Alah pleaseee apa salahnya ajak sanha sekali. Mana tahu korang boleh berbaik ke?". Pinta aku dengan suara yang manja. Dia hanya mengalah.
"Okay dia boleh join sekali asalkan tak kacau kita". Katanya dan kami pun berehat sama-sama di kantin.
"Wahhh sedapnya jom makan". Kata sanha dan kami pun makan bersama-sama. Jongho dengan sanha duduk bersebelahan sebab aku yang suruh.
Suasana agak sunyi ketika itu dan mereka langsung tidak pandang sesama sendiri.
"Sedap pula bibimbap kantin kita ni". Kata aku untuk memecahkan kesunyian.
"Lagi sedap kalau orang tu tak payah sibuk nak join". Kata jongho.
"Aku join sebab teman rami, bukannya kau". Kata sanha pula.
Aku hanya melepaskan keluhan berat. Nampaknya rancangan aku ni kurang menjadi. Selepas waktu rehat, kami pun masuk ke dalam kelas dan belajar seperti biasa.
Beberapa jam kemudian, waktu pembelajaran pun sudah tamat dan aku pun keluar dari kelas.
"Korang, nampaknya tak menjadi lah plan aku waktu rehat tu. Diaorang still bergaduh". Kata aku.
"Nanti kau cuba lagi. Aku kena balik nanti si seonghwa tu marah. Byee". Ucap haerin.
"Aku pun nak balik nanti ayah aku sampai. Hati-hati rami". Kata mina dan dia pun balik ke rumah. Nampaknya heejin lambat sedikit tu.
Aku pun bermain dengan telefon sementara menunggu heejin sampai. Semasa khusyuk scroll tiktok, aku dapat rasakan ada seseorang menekup aku dengan tuala.
"Ermm ermmm lepaskan aku". Kata aku yang merintih-rintih untuk dilepaskan.
Pandangan aku semakin kabur dan akhirnya aku melihat kegelapan.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] Two Hearts One Love || Choi Jongho
Fanfiction[ATEEZ SERIES] "Why are you in love with me? I dont have good looks like other girls"-Jeon Rami- "Im gonna fight for you"- Choi Jongho- START: 17/5/2024 END: 5/6/2024 STATUS: COMPLETED