08

17 2 16
                                    

BEBERAPA MINGGU KEMUDIAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

BEBERAPA MINGGU KEMUDIAN

Aku bangun daripada tidur disebabkan ada orang yang telefon. Aku terus mengangkatnya tanpa melihat contact kerana terlalu mamai.

"Hello". Kata aku lalu menggosok-gosok mata aku.

"Hi rami, awak baru bangun ke?". Tanya seseorang yang aku kenal. Ini suara jongho.

"Haah, saya baru bangun ni nak mandi pergi sekolah". Balas aku. Dia hanya tergelak.

"Comel lah bila awak mamai, nanti saya ambil awak kat rumah tau". Kata jongho.

"Okay, jumpa nanti". Balas aku lalu menamatkan panggilan. Appa dengan unnie sibuk hari ini sebab tu aku minta jongho hantarkan.

Aku bangun dari katil dan masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri. Selepas itu, aku memakai uniform sekolah dan turun ke bawah.

"Rami, mari sarapan". Kata eomma. Aku duduk di meja makan dan menikmati roti bakar itu. Appa dan heejin dah pergi dulu agaknya.

"Eomma, kawan rami dah sampai. Pergi dulu". Kata aku lalu keluar dan menaiki motor jongho.

"Hi jongho, jom gerak risau pula nanti kena tulis nama dengan hongjoong". Kata aku. Dia pun memandu ke sekolah.

Setibanya di sekolah, aku terus ke loker untuk meletakkan barang-barang aku. Ada orang menepuk bahu aku dari belakang.

"Yow member awal sampai". Tegur haerin yang datang sekolah bersama abangnya.

"Biasa lah jongho hantar. Mina mana?". Balas aku.

"Haa tu dia baru masuk". Kata haerin lalu mina datang ke arah kami.

"Sorry korang aku lambat. Kau tahu kan harini diaorang datang". Kata mina. Aku menunjukkan reaksi pelik. Siapa datang?

"Siapa? Aku tak tahu ni?". Kata aku yang blur mengalahkan sir juyeon.

"Diaorang tu-" Belum sempat haerin menghabiskan kata-katanya, ada seorang lelaki yang masuk ke dalam perkarangan sekolah.

"Diaorang tu-" Belum sempat haerin menghabiskan kata-katanya, ada seorang lelaki yang masuk ke dalam perkarangan sekolah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Semua pelajar, terutamanya perempuan pergi ke arahnya dan ingin bergambar dengannya.

"Siapa tu?". Kata aku. Mana tahu pelajar baru juga kan.

"Tu yoon sanha, dia trainee idol under company fantagio entertainment. Dia sekolah kat sini". Kata mina.

Aku melihat dia berjalan masuk ke dalam sekolah dan menegur ahli ateez yang lain kecuali jongho. Mereka berdua nampak tak serasi.

"Kenapa jongho sombong sangat dengan si sanha tu?". Kata aku lagi. Biasa lah aku ni kalau benda baru memang banyak tanya.

"Sebenarnya ade konflik sikit antara diaorang berdua tu, aku pun tak pasti. Setahu aku diaorang berdua pun rival juga". Cerita haerin. Kami pun masuk ke dalam kelas.

Setibanya waktu rehat, kami pun berjalan ke kantin dan aku tidak sengaja bertembung dengan seseorang. Aku melihat gerangan tersebut dan itu sanha.

"Sorry sebab langgar awak, saya nak cepat ni". Kata aku. Dia membetulkan pakaiannya.

"Tak apa. Saya tak pernah nampak awak kat sekolah ni. Nama saya sanha". Katanya lalu bersalaman dengan aku.

"Saya rami". Balas aku lalu menyambut salamannya. Aku perasan yang jongho datang ke arah kami.

"Korang, jom duduk dengan saya tak payah tegur dia. Nak jadi idol katakan". Kata jongho seperti mengusiknya dan dia menarik aku duduk bersama ahli ateez yang lain.

"Jongho, rilekss lah rami cuma berkenalan dengan sanha je". Kata mina.

"Tak payah nak baik sangat dengan dia. Dia bukannya baik sangat pun". Kata jongho. Haih nanti lah aku bercakap dengan dia.

Selepas waktu rehat, kami pun berjalan masuk ke dalam kelas. Aku rasa aku akan dapat kebenarannya balik sekolah nanti.

"Korang pasni kita pergi sephora nak?". Kata haerin.

"Kenapa? Kau nak shopping lah tu". Usik haerin. Dia hanya memgangguk.

"Haah makeup aku dah habis, tapi aku tak boleh belanja korang lah. Pleasee teman aku". Katanya lalu memuncungkan bibirnya.

"Boleh lah aku ikut sekali. Aku nak belajar banyak benda pasal makeup. Aku setakat basic tahu lah". Kata aku.

"Since semua ikut aku pun sama lah. Skincare aku dah habis". Kata mina pula. Kelas pun berlangsung seperti biasa.

+++

To be continue...

[✔️] Two Hearts One Love || Choi JonghoWhere stories live. Discover now