Leen & Eim | 20

355 54 15
                                    

Hampir sejam juga aku terdampar di tepi tangga sebelum Eimran sampai dengan Eton

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hampir sejam juga aku terdampar di tepi tangga sebelum Eimran sampai dengan Eton. Nampak sangatlah Eton diheret sekali dalam keadaan tergesa-gesa sebab di badannya masih tersarung baju tidurnya. Macam tak sempat tukar. Rautnya juga nampak macam masih mamai. Berbeza dengan Eimran yang nampak masih segar walaupun sudah menginjak lewat malam.

"Kaki kau sakit?"

Riak risau yang Eimran tayang tanpa selindung buat aku nak menangis. Kenapa Eimran baik sangat. Tolonglah. Sakit di kaki taklah sakit sangat tapi mata sudah berair. Aku mengangguk perlahan. Tadi elok aje termenung tepi tangga sekarang nampak muka Eimran terus bertukar cengeng.

"Macam mana boleh jatuh tangga Leen? Kena sergah dengan hantu ke?"

Kalau aku cakap aku suka kau betul-betul.

Dengar saja soalan Eton, ayat Eimran sebentar tadi terus terngiang-ngiang di telinga dan automatik mata terus naik mencari muka Eimran. Ternyata dia terlebih dahulu memandangku macam tahu yang aku akan tengok dia bila Eton tanya macam tu. Dia pun boleh agak kenapa aku boleh jatuh tergolek atas tangga. Riak risaunya tadi sudah bertukar kesian. Baru nak kesian ke? Tadi dia tak fikir kalau aku ni ada sakit jantung ke apa.

"Dah nak jatuh." Pendek je aku balas. Mulalah Eton membebel tapi aku tak dengar sebab mata masih sedang bersabung dengan mata Eimran.

Aku dipapah Eton dan Eimran pandu kereta ke hospital swasta yang berdekatan.





SOFT tissue injury.

Itu kata doktor. Kaki aku terkehel masa jatuh tangga tadi. Ada tisu ligamen terkoyak sebab itu jadi sakit, cuma tak teruklah. Katanya lagi dalam seminggu dua dah boleh baik. Lega aku dengar.

Lega tak lega juga sebab kisah aku dan Eimran masih belum ada kata putus. Kata-kata terakhir Eimran sebelum aku jatuh tergolek tadi turut merumitkan keadaan. Tiba-tiba saja Eton petik jari depan muka. "Leen ooo Aileen."

"Ya."

"Kau mengelamun dah sampai mana. Dari tadi aku panggil tak dengar."

"Sorry." Aku tayang gigi.

"Leen, aku nak tanya. Tapi kau jangan marah."

"Tanya apa?"

"Kau dengan abang Eim ada apa-apa ke?"

Aku angkat kepala lalu tengok muka Eton. Dah kenapa tiba-tiba Eton tanya soalan macam tu.

"Ada apa, apanya? Kita orang macam yang tahu kau tahulah." Jujur aku menjawab. Memang antara aku dengan Eimran tiada apa-apa yang istimewa. Segala momen manis yang dikongsi hanya atas dasar perjanjian kekasih olok-olok kami.

Bebola mata Eton naik ke atas sambil garu dagunya seperti sedang memikirkan sesuatu yang berat dan kompleks. "Aku tengok macam ada apa-apa aje. Dalam kereta tadi korang berdua tegang semacam je. Korang cakap apa tadi sampai kau boleh tergolek atas tangga?" Eton lontar pandangan penuh kemusykilan.

One Sweet Mistake [TERBIT]Where stories live. Discover now