41

676 19 0
                                    

CAITLIN










"Mom, magkaaway po ba kayo ni dada?" Tanong ni Breielle sakin habang nag aalmusal kami.

Brei looks at me and she smiled at breielle when she looks at her.

"No, anak"

Me and Brei barely talk after that day.

Masyado siguro kaming nagkapalitan ng mga masasakit na salita at hindi ko alam kung paano ako aakto matapos niyon.

I know I've said harsh things. I'm mad, what can I do? For five years I'm mourning for her loss.

Tapos bigla syang susulpot ng ganoon lang?

Oo, alam kong mali na kay Bri ko nalaman ang lahat.

Ginawa ko yun dahil na rin sa galit ko kay Bri.

Kakausapin ko naman sya eh, pero inunahan niya lang ako ng walang kwentang akusasyon niya.

So what if I'll like Bri? Like I said, she's gone for five years.

I don't have control if ever I like someone.

"Mom, can Tita Bri come with us on Saturday?" Brae ask me.

Nagkayayaan kami nila Kr na mag beach para na rin ma refresh ang kambal.

"I'll ask her----"

"She's busy, Brae. Ayaw mo ba kasama ang Dada?" Brae grinned at her.

"Gusto po. But I miss also tita Bri. Tagal na po nyang hindi nakakavisit satin. I'm wondering po if you and tita bri are really not the same person"

"Brae, I told you Tita and Dada are different person"

"Then why Tita bri doesn't come na mula ng dumating si Dada?"

Wala talagang makakalusot sa pagiging observant ng dalawa na to.

"She's just busy Brae. Don't worry I'll call her later to ask, okay?"

"Okay mom"

"Da can we buy stuff later for swimming?"

"Okay, list down all the things you need. After lunch we'll go to the mall"

Natapos ang agahan namin ng ganoon. I know the kids are sensing something but didn't ask anymore.

And it's getting awkward as day passed by.

"Da magkaaway po ba kayo ni mom" It's not a question anymore.

They are in the garden, It was at the back area at malapit sa laundry area namin.

"Hindi nga---"

"Is it because of Tita bri?"

Nagulat ako sa sinabi niya.

She's just five years old at bakit pati iyon napapansin nya?

I sighed and wanted to show myself so that I can explain it to her when Brei speak.

"What if mommy like someone already?"

"Is she?" I heard Brei chuckled while Breielle giggled.

"I'm asking nga eh. If someday or if mommy like someone, try to understand her better---"

"But I don't want another Dada"

"Hindi naman maiiba ang Dada mo. I am still and forever be your Dada. You and Brae are my daughters. Nothing will change that"

"It will change Da, kasi aalis ka dito when that day comes. Then we will have another Dada. I don't like that"

"Breielle, there's thing that only adult can do and talk. When your old enough, I'm sure you'll gonna understand it"

DADDY'S HOMEWhere stories live. Discover now