"ايزيس ..".
نظر اليها ايزيس بـ اعين متسعة..لقد نسى تماماً انه من المحتمل ان يراها..ماذا سيقول لها بعد كل هذا الفراق بينهم؟..اقترب من مريم احد الرجال و امسكها من ياقة قميصها "هو انتي لسة هتبصي انجري قدااامناا اما نشوف هنعمل معاكو ايه يا بتاعت الفراعنهه".
وضع ايزيس يده على سيفه "ابعد يديك عنها..".
نظر اليه الرجل بأستغراب "ايه يعم هتخوفني ب سيف بلاستيك لا متجيش عليا شوية الالعاب دي".
فجأه قامت مريم بـ تحريك قدمها ل تدهس على قدم الرجل فـ صرخ متألماً..
"اجريي يا ايزييسسسس".
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"انا تعبت يا دجر..بقالنا نص ساعه بنمشي و لسة بدري على ميدان الساعه!"."يارا لم نمشي سوى خطوتين!!".
"خطوتيين مين يااباا ده انت خطوتك فتااكه تمشي واحده تلاقي نفسك وصلتت حس بياا يا اخيي".تنهدت لـ تتوقف عن المشي حينما وجدت الجميع يركض نحوها و في مقدمتهم مريم و ايزيس..
"دجر...لف و ارجع تاانييييععع". قالت لـ تصرخ و تبدأ بالركض
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
استمرو بالركض لأكثر من ربع ساعه و عندما سئمت يارا توقفت لـ ترفع يدها و تصرخ "تاااكسيييي!!".
توقف تاكسي امامهم لـ يركبو سريعاً و ينطلق..
اخذو جميعاً انفاسهم بصعوبة لـ تردف مريم "اي دا...حاسة كأن ديناصورات كانت بتجري ورانا مش بشر..".
اجابتها يارا "و مين سمعك ياختي المهم في حد مننا ناقص؟".
اكملت "اهو انتي..و انا..و دجر..و ايزيس..ثاانية فين دجيدفف و البت ناميساا".
قال ايزيس"لا اعلم..لقد ضعنا عن بعضنا بسبب الزحام..".
"و هنعمل ايه؟". اردفت مريم
فكرت يارا لـ ثوان لـ يخطر على بالها فكره "انا جتليي فكره احنا نروح لبتاع اي طماطم و نفضل ننده عليهم"."انتيي تسكتيي خالص". اردفت مريم
صمتو جميعاً لكن مريم كسرت الصمت "نروح قسم الشرطه و نشوفهم؟".
"و هيعملو ايه هناك؟".
"مش عارفة اهو نشوف".~~~~~~~~~~~~~~~~
"شكرا يسطاا على التوصيل". قالت يارا و كانت على وشك فتح الباب لكن اوقفها صوته
"الاجره يا انسه".
ابتسمت يارا ابتسامه بلهاء لـ تنظر الى مريم "الاجره يا مريم..".حمحمت مريم لـ تنظر الى ايزيس "الاجره يا ايزيس..".
عقد السائق حاجبيه "في ايهه انتم هتتعازمو على بعض ؟؟ انا عااوز فلوسيي مش كفاية المتخلفين الي معاكم الى طول الطريق ترجيع ترجيع لحداية ما العربية باظت..". قال بـ انزعاج..حقا لم يتوقف دجر و ايزيس عن التقيئ..
أنت تقرأ
فرعوني في شوارع مصر
Fantasy(يارا شعيب). الجزء الثاني من 2528 قبل الميلاد بدأت في مشاهدة اسماعيل يس لـ تضحك بصوت عالي لكن فجأه توقف الفيلم لـ يأتي على الشاشة "خبر عاجل". "يا ساتر يارب يا ترى في ايه؟". شُغلت الاخبار مع بعض الصور و بدأت المذيعه تتحدث "القى قسم الشرطه القبض على ش...