"ايه يا كابتن...انت اتعصبت و لا ايه...".اردفت و هي تتراجع للخلف بـ خطوات بطيئه..
"اجيبي على سؤالي..".ابتسمت بـ ارتباك حينما التصقت بالحائط لـ تهمهم"امم...اكيد..اكيد...اكيد...".
صمتت لـ ثوان و تابعت"والله انتم الاتنين زي الزفت".
"ما الذي تعنينه!".قال و هو يمرر السيفَ على رقبتها لـ تبتلع ريقها
"قصدي انك عسل!!".
حاول كبح ابتسامته لكن غمازاته لم تساعده..."اتعنين هذا حقاً؟".
"يعم اه!!هش بقى ابعد ده عني!!".قالت و هي تبعد السيف بـ اصبعهااعاد امون السيف الى حزامه و اردف"سأسامحك هذه المره..لكن ان فكرتي في ان ترفعي صوتكِ علي،لن اريكِ ضوءَ الشمسِ مجدداً".
اومئت بـ رأسها و رفعت يداها على شكل قلب"متخفش يسطا مش هعمل كده تاني".
امال امون رأسه بـ استغراب"ما تلك الحركه؟".
"ده قلب..؟انت متعرفوش..صح..ما انت من غير قلب،هتعرفه ازاي!".
وضعت يده على سيفه لـ تصرخ"بهزرررر!!!!".
***
"دجر فقد الذاكره؟؟تيجي ازاي دي!..تييجيي ازااي دي!!".بدأت مريم في القفز كـ المجنونه
"يستحق هذا لأنه عاق".قالت جلنار لـ تدير مريم رأسها اليها،كانت ستفتح فمها و تصرخ لكنها اخذت نفساً عميقاً
"والله لو ما كنتيش هتبقي حماتي..".
نظرت اليها بـ نظرات حاده لـ تردف"ماذا كنتي ستفعلين؟"."ولا حاجه..انا هروح اتكلم مع ايزيس..".مشت ناحية الباب لـ تفتحه و تخرج..
نظرت يميناً و يساراً لـ تجد خادمه تمسك بـ صينيه
"لو سمحت!".قالت مريم لـ تتوقف
"اجل سيدتي؟"."تعرفي فين ايزيس؟".
اومئت لها لـ ترفع يدها اليمنى عن الصينيه و تشير لها الى احد الغُرف"انه بـ غرفته..لكن من فضلك قومي بـ طرق الباب اولاً..لأنه ليس في مزاجً جيد.."."متخافيش!.ده انا زي العصفورة مش هيحس بيا".
"عن إذنك.."***
كان ايزيس جالساً على سريره و رأسه بين يديه...
اتى في باله فكرة انه ان لم تظهرا تلك الفتاتين لم يكن لـ يحدث كل هذا!.
اغمض عينيه بـ احباط..لكن فجأه فتحها بـ فزع عندما ركلت مريم الباب بـ قدمها
"زي العصفورة..".تمتمت لـ تحمحم
"و اللعنه لما تدخلين هكذا!!"."اوضتك هي اوضتي!.و اوضتي هي اوضتي مش اوضتك!".
أنت تقرأ
فرعوني في شوارع مصر
Fantasy(يارا شعيب). الجزء الثاني من 2528 قبل الميلاد بدأت في مشاهدة اسماعيل يس لـ تضحك بصوت عالي لكن فجأه توقف الفيلم لـ يأتي على الشاشة "خبر عاجل". "يا ساتر يارب يا ترى في ايه؟". شُغلت الاخبار مع بعض الصور و بدأت المذيعه تتحدث "القى قسم الشرطه القبض على ش...