Naber?
İyi okumalar.
☆☆☆
"Bu işi daha düzgün yapmalısın. Ne kadar beceriksizsin! Sen bir de veliaht prensin eşi olacaksın ama benim kızım bile senden daha bilgili, saygılı ve kültürlü. Düzgün yürümeyi bile beceremiyorsun."
Adam, elindeki uzun ve ince çubukla sırtına vurmuş ve Jeongguk, kafasındaki kitaplarla dengesini kaybedip yere düşmüştü. Öğretmen gözlerini devirmiş, yerine oturmuş ve Jeongguk'un yerden kalkmasını bekliyordu.
Jeongguk, ellerinden güç alarak kalkmıştı. Normalde bu muameleye ne kişiliği ne de kendisi müsemma gösterirdi ama yapmak zorundaydı; sürekli başka problemlere yol açmak istemiyordu, ne Taehyung'a ne de başkasına ağız eğmek de istemiyordu. Kendisini halledebilirdi bu davranışlar onun için hiç bir şeydi.
'Bebek değilim' diye geçirdi içinden.
"Ay, sen bu işi beceremeyeceksin; en iyisi sofra adabına geçelim, belki onu becerirsin. Masaya geç."
Jeongguk masaya geçmiş ve oturmuştu.
"Şimdi bu masa düzenini ve görünümünü ezberle, daha sonra sana neyin ne için olduğunu anlatacağım." Jeongguk, tabakların, çatal-bıçakların ve bardakların yerlerini ezberleyebildiği kadar ezberlemiş ve sonra yanındaki adama dönmüştü.
"Şimdi sana sırasıyla hangisinin ne için kullanıldığını ve hangi öğünde kullanıldığını anlatacağım.
İlk olarak çatallardan başlıyorum. Sağındaki en küçük çatal, salata çatalıdır; öğlen ve akşam yemeklerinde kullanılır. Onun yanındaki orta boy çatal ise balık için kullanılan balık çatalıdır; bu da öğlen ve akşam yemeklerinde kullanılır."
"Tabağın hemen yanındaki ise et çatalı; normal çatal da denilebilir. Bununla genel yemeği yiyebilirsin, tabii her yemeği değil. Şimdi bana salata çatalını göster."
Jeongguk, ilk baştaki çatalı eline almış ve göstermişti.
(Öğretmenin anlattığı masa düzeni ve neyin ne için kullanıldığı)
Adam daha sonra diğerlerinin ne olduğunu, nerede kullanıldığını ve nasıl kullanıldığını anlatmıştı. Arada sorular da sormuş, bir iki ufak yanlış dışında Jeongguk doğru cevaplamıştı.
"Şimdi masadaki basit yemek kurallarını öğreneceksin. Birinci kural, yemek yerken lavaboya gitmek istersen ya da başka bir şey olursa, bunu hem masadakilere hem de yemek servisi yapan kişilere belli etmen için çatal ve bıçağı, bıçağın keskin tarafı kendine bakacak şekilde sağa, çatalı ise sola yerleştirmelisin.
İkinci kural, masada daima dik oturmalısın; ayrıca sadece masada değil, her yerde bu şekilde dik oturmalısın.
Üçüncü kural ise genellikle gittiğin yerlerde servis elemanları tabağını önüne koyar, ama masada toplu servis yapılmışsa yemeği az almalısın. Bitirdiğinde canın istiyorsa tekrar alabilirsin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love | Taekook
Werewolf'Seni bitireceğim Kim Taehyung. Ruh eşim olsan bile seni bitireceğim.' *omegaverse* Not: kurguda geçen ruh eşi seromonisi kendi kurgumdur başka hikaye ya da orjinal omergaverslerde böyle değildir. diğer omegaverse hikayelerden tamamen farkıdır. Yeti...