"Beb kau nak air apa nanti aku cakap dekat abang Din" tanya Rizal, "macam biasa jela" ujar Adiel sambil membukus makanan untuk dibawak ke office. Selalunya Adiel dan Rizal akan tapau makanan dari luar untuk makan di kantin offices. senang tak payah kalut nak rushing balik office nanti. "eh Adiel, makan sini ke? Jom lah teman abang makan" ajak Daris yang entah dari mana datang mamat sewel ni. "tapau makanan je, lepas ni nak balik office sebab ada meeting petang ni" tolak Adiel yang malas nak tengok muka Daris. "tintong ke apa mamat ni, baru semalam aku bergaduh dengan dia pasal Emiir, harini terus mood okey dia ni?" bisik hati Adiel. "ala Adiel teman la abang ye, bukan lama pun kejap jer" Daris memegang tangan Adiel. Adiel terus menyentap tangannya "apa abang ni, pegang-pegang pulak! tau tak kita ni bukan muhrim!" marah Adiel bila Daris pegang ko, yang kau tiap malam tidur sebilik dengan Emiir tu takpa pulak?.
"ok abang minta maaf okey" Daris menunjukkan senyuman manis, tetapi tidak termakan oleh Adiel yang menyampah dengan perangai Daris, Rizal datang membawa 2 bungkus air "Adi jom pergi bayar, aku dah bungkus air" ajak Rizal dam terus Adiel ambil makanan yang untuk dirinya dam Rizal dan berjalan meninggalkan Daris, selepas membayar makanan mereka kembali ke office. "sape laki tadi tu? Pakwe baru kau ke?" usik Rizal, "ishh kau ni, jantan tu aku nak buat laki. Dah la gatai, dengan perangai bongkak macam bapak setan" ucap Adiel sambil menyuap makanan ke dalam mulut. "haih lain macam je aku dengar ni, cer cita apa jadi?" ujar Rizal tetapi Adiel tetap senyap dan meneruskan makan. "Adiel!" panggil Rizal dan menggoncang Adiel "apa kau ni!"marahnya.
"Cerita la, aku nak tahu" pujuk Rizal, "ish kau ni makan jelah time rehat nak habis ni" tegur Adiel. Rizal pun tidak dapat membuat apa-apa disebabkan Adiel tidak mahu bercerita tentang lelaki di kedai makan tadi, tambahan lagi waktu rehat mereka tinggal 29 minit. Dalam menjamah itu kadang-kadang Adiel tersenyum macam orang gila bila melihat gambar yang dihantar oleh Emiir. "hemsem sial bakal suami aku ni" bisik hati Adiel bila memandang setiap selfie yang dihantar oleh Emiir.
__________________________________________"abang bila cuti?" tanya Adiel sambil baring di beranda rumah Emiir, "minggu depan kenapa?" ujar Emiir yang sibuk membuang kemuncuk di seluar. "jom keluar, kita dua je" jawab Adiel yang mahu bawak Emiir dating berdua, "keluar pergi mana, sampai kita dua je boleh keluar" tanya Emiir lagi. Adiel bangun dan memeluk Emiir dari belakang "eh Adi Abang busuk ni, jangan duduk dekat-dekat" arah Emiir tapi tidak diendahkan olehnya, "kita pergi jalan-jalan, pergi mana jelah asalkan kita berdua je" ujar Adiel. "yelah nanti kita pergi berjalan, dah sana abang nak pergi belakang nak mandi" ucap Emiir. Adiel melepaskan pelukan dan beransur ke dapur untuk mula memasak.
Di dapur Adiel boleh mendengar bunyi Emiir sedang mandi di bilik air rumah, lagipun bukan jauh pun. 3 langkah dah sampai, Adiel yang mula berfikiran nakal mula timbul. Adiel pergi ambik tuala mandi dan meluru ke bilik air, Emiir yang mandi bulat bogel tu terkejut kehadiran Adiel dalam bilik air "Adi!!!" pelik Emiir dan menguntungkan cebok untuk menutup aset miliknya. "apa ni main masuk je, ketuk la dulu" marah Emiir dan mula gugup bila Adiel melucutkan tuala dan sekarang Adiel juga bulat bogel tanpa sebarang benang. Adiel mendekati Emiir dan memeluknya "Adi.... Jangan buat macam ni" tegur Emiir "ala bukan buat apa pun, kita mandi je" Adiel menarik Emiir supaya duduk di kerusi pendek lalu Adiel memandikan Emiir yang hanya mengikuti arahan sahaja
Adiel memandikan Emiir, sesekali meraba badan Emiir dan membuatkan dirinya naik nafsu. Setiap kali tangan Adiel menjalar Emiir akan tahan takut dia tak mampu manahan nafsu yang membuak-buak. "ok dah siap sekarang abang mandikan Adiel pulak" Adiel menunjukkan wajah comel yang membuatkan Emiir geram ingin mencium pipi Adiel tapi ia tahan. "abang ni gosok la betul-betul, macam tak gosok je abang ni" Adiel menarik tangan Emiir menyentuh badannya lebih dekat dan Adiel mengambil kesempatan yang ada dengan menyentuh ular piton milik Emiir "Adiel! Jangan main-main la" tegah Emiir. "alah pegang sikit je pun, kedek.." ejek Adiel.
"dia ada nak jugak pegang orang punya" ujar Emiir sambil meneruskan mengosok badan Adiel mengunakan span mandi. "ala adik punya tak besar macam abang, kalau hisap mesti best kan. Adiel nak rasalah" terus kepala mendekat dan telah siap sedia membuka mulutnya tapi Emiir lebih cekap kerana sudah faham dengan akal Adiel. Emiir kebelakang "kalau macam ni abang malas la, Adi mandi sendiri. Abang nak naik" jelas Emiir. "hrmmm jangan la, Adi dah mandikan abang. Takkan abang tak mandikan Adi" rengek Adiel. Emiir memandikan Adiel tetapi dengan syarat Adiel tak boleh main dengan asetnya.
__________________________________________Pada malamnya Adiel dan Emiir lepak di beranda rumah, Irfan seperti biasa dah lama lena, manakala Pakcik Halim menonton berita lewat malam. "Adi buat apa tu, asyik main talifon ja" Emiir mengambil tempat sebelah Adiel, "ni tengah tengok gambar mana nak post dekat ig" ujar Adiel dan Emiir pula memandang handphone Adiel tak melihat terlalu banyak gambar dirinya dengan Emiir "awat banyak sangat gambar abang dalam telefon Adi ni?" tanya Emiir. "mestilah kalau rindu boleh tengok, hrmmm harini post 3 gambar jelah" Adiel mengetik skrin dan gambar Adiel mencium pipi Emiir di upload dilaman sosial. Emiir hanya tengok sahaja apa yang dilakukan, kadang tu dia pun turut tersenyum bila melihat Adiel gembira berada disisinya.
"adi jom masuk tidur, dah lewat ni. Kalau ayah nampak kita lepak dekat luar ni bising pulak dia. Jom" Emiir memegang tangan Adiel dan Adiel mengikut langkah Emiir masuk ke dalam rumah. Seperti biasa mereka berdua akan tidur di tilam tebal di lantai macam suami isteri, "Adi esok abang kejut tau jangan tak bangun pulak, abang picit hidung tu nanti" seloroh Emiir. "alah bangun lambat sikit dah bising" rungut Adiel lalu memeluk badan sasa Emiir. Emiir tidak membalas apa-apa dan memeluk kembali tubuh kecil Adiel sambil mencium rambut Adiel. "oh tuhan kalau betul lah Adiel ini jodoh untukku kau berikanlah petunjuk pada hambamu ini. Jika dia bukan untukku maka kau temukan lah pasangan yang layaknya untuknya wahai tuhan ku" doa Emiir dalam hatinya tanpa Emiir sedar air mata mengalir.
Bersambung...
Hi readers, author terpaksa habiskan citer ni secepat mungkin sebab kalau tangguh cerita rindu tak tertanggung & Adik rindu abang tu akan lambat nak upload so author kena habis cerita 20 episod ni dulu. Please vote and share banyak-banyak ok, thanks you support me. Doakan author dilimpahkan dengan idea mencurah-curah 😘❤️❤️❤️
YOU ARE READING
Cintaku Dari Kampung
RomanceAdiel yang baru sampai disebuah kampung di Bukit mertajam telah jatuh hati pada seorang jejaka kampung, tetapi seribu kali sayang Emiir sentiasa menolak penawaran cinta dari Adiel. Adiel tidak pernah mengalah mendapatkan cintanya itu, mampukah Adiel...