MH: |١٦| WarFir

38 2 0
                                    

"Sakitnya hati..."



SERIUS dia tidak mengerti! Apa yang berlaku? Apa yang mereka sedang rancangkan ini?! Hatinya berkecai seribu. Ibarat kaca yang jatuh berderai. Kaca jika pecah, kita tidak lagi mampu untuk mencantumkan ia kembali. Begitu juga kertas yang dironyok, tidak boleh di luruskan kembali. Kalau hati? Lagilah, sekali tersakiti pasti berterusan hancur.

"Serius cakap, kau memang jahat Tengku Firash Iman?! Sanggup eh kau prank aku sampai ke tahap begini? Kau ingat kelakar ke?!" marah Nawwarah. Luahan yang berat serta jujur dari hati.

"Sabar Warah... bagi aku peluang untuk jelaskan dulu," rayunya.

"Jelaskan? Kau nak perjelaskan tentang apalagi ha Iman?! Nak sakitkan hati aku lagi? Macam tu? Baru kau rasa puas?!" Pertama kali! Ya, pertama kali dia menyebut nama tengah jejaka itu.

"Dia dah mula mention nama tengah aku. Tadi dah mention mama full aku. Ya Allah... bantulah aku..." doanya Firash di dalam hati.

"Habislah si Fir tu nanti..." ujar Afirah. Dari sebalik pokok itu.

"Ha? Maksud kau?" soal Izz. Hairan.

"Kau tak ingat ke wey?"

"Ingat apa cik Afirah oii..."

"Aduh kau ni! Nyanyuk bin tua nak mampus! Cuba kau ingat balik, apa yang pernah diorang bualkan sebelum ni."

"Hmm... sekejap! Let me think about it first. Maybe, aku akan tenggelam ke dunia pemikiran aku sendiri. Tunggu tau."

Izz berfikir sedetik. Cuba mengingati semula peristiwa itu.

Ting! "Ha! Dah dapat!" Terhinjut bahu milik Afirah kesan dari mendengar suara garau milik Izz.

"The results is?" Afirah menyoal.

"Kalau Warah, dah mula panggil Fir dengan nama panggilan Iman, bermaksud dia kecewa sangat. Kecewa yang amat dalam. Kalau dah sampai ke tahap menyakiti dan melukai hati dia, mesti nama Iman yang akan naik. Betul tak tekaan aku?" bicara Izz. Benda dah kebetulan lalu di minda, kena cepat sikit habiskan bercerita.

"Ha betul tu! Pandai pun anak Dato Tengku Irham ni." Puji Afirah. Bersama muka bersahajanya.

"Jadi? Habislah si Fir tu eh? Aku pun sebagai kawan dia, tak dapat nak tolong. Kita tengok sendiri, macam mana dia nak handle this matter, still with his ego? or not?" Izz hanya mampu menadah tangan memohon doa kepada Illahi.

"Ya Allah, selamatkan lah member aku. Takut tahun depan tak dapat nak beraya dengan dia dah. Tak dapat nak makan kuih raya dengan dia. Tak sempat nak tengok dia naik pelamin..." Izz naik menadah tangan. Memanjatkan doa yang agak...

Kepala Izz diketuk. Geram. "Woi! Apa punya doa kau ni Izz! Dia belum mati lagi lah!" bidas Afirah. Rasanya, tak lama lagi boleh dapat penyakit darah tinggi bila berkawan dengan Izz ni sampai habis semester nanti.

"Aduh... sakitlah Afirah sayang. Maafkan aku, ingatkan dah arwah kena belasah dengan Si Warah tu tadi." Izz menggosok kepalanya. Gaya bersahaja. Tangan bukan main kecil tapi bab ketuk sakit sampai ke langit.

"Otak kamulah sayang! Geli telinga aku dengar!" gumam Afirah.

"Geli? Tunggu, one fine day... kalau ditakdirkan kau dan aku berjodoh. Memang seumur hidup aku akan panggil kau sayang. Ada berani?" Sifat miang Izz sudah mari.

Dihempuk kepala jejaka itu dengan buku. "In your dreams! Tengku Izz Akmal Bin Dato Tengku Irham! Teruskan angan kau, malas aku nak layan." Pandangan dikalihkan menghadap 'drama' yang tertayang di depan mata. Drama rakan mereka sendiri.

Masih Hatiku| OngoingWhere stories live. Discover now