Bab 12 🖤🦋

168 47 2
                                    

Athar dan Farish Arfan terus menuju keluar dari ruangan bilik office. Mereka berdua berjalan menuju ke restoran yang berdekatan officenya. Mereka memasuki restaurant tersebut dan mengambil tempat duduk lalu memesan makanan.

"Waiters?" Panggil Arfan. Waiters perempuan itu berjalan menuju ke arah mereka dengan membawa buku menu. Buku tersebut diberikan kepada mereka berdua.

"Mixed Lamb Chop and Tea Ais." Ujar Arfan dingin. Waiter perempuan itu pula menoleh kearah Athar.

"Same." Ujar Athar sepatah.

"Alright." Balas waiters perempuan itu. Waiters itu berlalu pergi dan memesan makanan mereka.

"Lepasni kau nak kemana?" Tanya Athar.

"Aku nak pergi cari jodoh." Balas Arfan.

Ada ke manusia yang nk dekat dia ni??

"Fan be serious."

"Yelah, baba ajak aku pergi memancing."

"Ouh, tapi bukan kau tak minat memancing ke?" Athar mengangkat kening sebelah.

"Baba yang ajak, aku pergi je lah." Balas Arfan.

"Ouh."

"Kau tak nak ikut?" Tanya Arfan.

"Dekat office tu kerja aku menimbun Fan tak de masa lah sekarang, nanti kalau aku free aku bagitahu kau."

"Ok."

Beberapa minit kemudian

Waiters perempuan itu menghampiri mereka dengan membawa dulang berisi makanan yang dipesan sebentar sahaja tadi.

Makanan itu diletakkan ke atas meja mereka.

"Thanks ." Ujar Athar dingin.

"You're welcome Sir." Waiters perempuan itu berundur pergi meninggalkannya meja mereka.

Farish Arfan hampir sahaja memasukkan makanannya ke dalam mulut tetapi di tegur oleh Athar.

"Kau makan dengan setan ke? Aku tak dengar pun kau baca doa." Perli Athar.

"Allahuakbar! aku terlupa." Cepat-cepat Arfan meletakkan makanan dia kembali ke pinggan.

Dia menadah tangan membaca doa makan. Selesai membaca doa dia terus memasukkan makanan ke dalam mulutnya

Mereka berdua menikmati makanan yang dipesan itu. Usai sahaja mereka selesai makan, mereka berdua terus berjalan menuju ke kaunter pembayaran.

"I want to pay, how much is it?" Tanya Athar.

"Ouh ok, tuan duduk di meja nombor berapa ye?" Tanya cashier perempuan di cahier itu.

"12." Ujar Athar.

"Sekejap ye." Ujar cashier perempuan itu.

"Ok."

"Semua sekali RM79. 80 sen, cash or card? " Tanya cashier perempuan itu.

"Card." Athar mengeluarkan black cardnya dan diberi kepada cashier perempuan itu. Selesai pembayaran cashier perempuan itu menghulurkan kembali black card milik Athar.

"Terima kasih, datang lagi." Ucap cashier perempuan itu sambil tersenyum mesra.

"Sama-sama." Jawab Athar. Mereka berdua melangkah keluar dari restoran.

"Bro aku balik dulu, apa-apa nanti kau call aku." Ujar Arfan.

"Alright, kau drive biar macam orang jangan macam beruk." Pesan Athar kepada Arfan.

[OG] LOVE YOU MR.DUDA !!Where stories live. Discover now