Bab 13 🖤🦋

96 26 6
                                    

Athar tiba di rumah, dia terus parking keretanya di halaman rumah. Athar keluar dari perut keretanya lalu menuju masuk ke dalam rumah. Pintu di buka luas dia masuk ke dalam dan menutup kembali pintu itu.

"Papa!" Teriak Fieraas sambil menghampiri papanya itu.

"Hey Fieraas." Ujar Athar.

"Eh abang dah balik? Sorry saya tak perasaan pulak." Ujar Lysa.

"Hm abang?" Athar mengangkat kening sebelah.

"Oh tak suka eh? Tak pe la saya panggil macam biasalah." Ujar Lysa.

"Abang suka." Balas Athar dengan senyuman manis dibibirnya.

"Papa!" Ujar Fieraas.

"Hm?"

"Papa pergi la mandi busyuk lah." Fieraas menutup hidungnya.

"Hah busuk?!" Athar mencium bajunya itu.

"Eh mana ada, papa wangi la." Ujar Athar.

"Busyuk!" Balas Fieraas sambil ketawa kecil.

"Ha ah lah busyuk kan Fieraas?" Lysa mengusik suaminya itu.

"Hihihi busyuk!" Fieraas masih lagi menutup hidungnya.

"Ooo tak pe Fieraas dengan mama cakap papa busuk, tak nak kawan hmmph! Mama dengan Fieraas tidur luar malam ni." Athar melangkah naik ke bilik.

"Alamak! Papa merajuk la mama, macam mana ni?" Tanya Fieraas.

"Ayokk! Mama tak tahu, Fieraas pujuk lah mama tak nak." Balas Lysa.

"Eish mama ni, mama kene jugak tolong Fieraas pujuk papa. Nanti Fieraas bagi eskrim coklat." Ujar Fieraas.

Dia main rasuah aiskrim sobat.

"Oke deal!" Balas Lysa dengan semangat. Siapa je kat dunia ni  tak suka aiskrim coklat wey? Mai sini face to face!

"Horeyy!" Fieraas melompat-lompat gembira.

Beberapa minit kemudian, selesai mandi athar terus memakai pakaian dengan rapi. Lysa dan Fieraas mengendap-ngendap dari luar bilik.

"Fieraas masuk dulu, mama masuk kemudian." Ujar Lysa perlahan, dia tidak mahu suaranya kedengaran oleh Athar.

"Mama lah." Balas Fieraas.

"Fieraas lah." Ujar Lysa.

"Mama."

"Fieraas."

"Mama."

"Fieraas." Suara mereka terlalu kuat sampai boleh didengari oleh Athar. Athar menghampiri mereka berdua.

"What are you two doing here?" Tanya Athar sambil melihat kearah mereka berdua.

"Eeee... Papa merajuk ke?" Tanya Fieraas.

"Nope." Balas Athar sepatah.

"Ye ke abang tak merajuk, are you sure?" Tanya Lysa sambil mengangkat kening sebelahnya.

"Hm."

"Fieraas?" Panggil Lysa.

"Urm ye mama?" Balas Fieraas sambil melihat kearah wajah Lysa.

"Kalau papa merajuk, kita cari papa baru nak tak?" Tanya Lysa  sambil tersenyum lebar.

"Papa baru? Nak!" Teruja Fieraas dibuatnya.

"How dare you sayang!" Athar menarik pinggang isterinya mendekat.

"Fieraas pun setuju, maknanya Fieraas nak papa baru." Sengaja Lysa mahu mengusik suaminya itu.

[OG] LOVE YOU MR.DUDA !!Where stories live. Discover now