Sabah erkenden Vedat'ın evine toplanmıştı hepsi ve temizlik yapıyorlardı.
Müge evi süpürürken Seda arkasından siliyordu. Fırat ile Engin toz alırken Fırat genellikle işten kaytarıp Volkan'ın annesiyle yarım kalan dedikodularına devam ediyordu. Diğerleri ise yol yorgunu oldukları için onlara bir şey yapmalarına izin vermemişlerdi.
"Fırat, dedikoduyu bırak işine bak. Akşam otururken devam edersiniz." dedi Engin ama o kadar sinirli söylemişti ki altındaki yatan tehdit ve küfürleri hissetmişti Fırat.
"Ben de televizyon sehpasının tozunu alıyorum zaten."
"Bir saattir mi alıyorsun?"
"Enginciğim senin son zamanlarda sinirlerin çok gergin. Biraz sakin, relax ya." dediği anda Engin Fırat'ın yanına geldi ve kafasını tutup önüne çevirdi.
"Bak bir saattir sadece şurayı temizliyorsun, televizyon sehpasının yarısından fazlası toz içinde." dedi ve Hanife'ye döndü. "Hanife ablacığım, kusura bakma ama bunu bırakırsam işine devam etmez." dedi.
"Yok oğlum, sorun değil." dedi gülerek.
"İşine devam et kafanı kırarım senin." diye sinirle söylendi Engin ve kendi işine döndü. Fırat tekrardan Hanife'ye döndü ve "Hanife abla beni bu grupta kimse sevmiyor ya." dedi.
"Olur mu oğlum, hepsi çok seviyor seni."
"Yok valla sevmiyorlar." dedi ağlamaklı bir sesle ve işine döndü. Hanife de güldü.
"Volkan, ben de akşama yemek hazırlayayım. Herkes bir şey yapıyor." dedi Vedat. "Ben de yardım edeyim."
Volkan ve Vedat ayağa kalkarkrn Vildan ve annesi de geldi. Dördü mutfağa geçip yemek yapmaya başladılar. Vedat, Vildan ve annesi gelince Volkan'ı oturttu yorulmasın diye.
~
Akşam olmuş, temizlik bitmiş, yemekler yenmişti. Salona geçip oturuyorlardı şimdi.
"Pilavı Hanife ablam yaptı değil mi? Aşırı güzel olmuştu." Fırat pilavı överken Vedat dönüp "pilavı ben yaptım." dedi. Fırat anında yüzünü buruştururken "hiç de güzel olmamıştı zaten. Diğerleri çok güzeldi" dedi.
Vedat gözlerini devirip yanında sakince oturan sevgilisine baktı. Kötü gözüküyordu.
"Uykun mu geldi? Yoksa bir şeyin mi var?" Volkan Vedat'a dönüp "Bir şey yok, yorgunum sadece." dedi. "Geç odaya uyu istersen."
"Ayıp olmaz mı?"
"Ne ayıbı yavrum, saçmalama istersen." dedi ve ayağa kalkıp Volkan'ı da kaldırdı. Bir şey demeden salondan çıkıp odaya geçtiler.
"Geç yat bakalım." dedi Volkan için yorganı açarken. Volkan uzandı ve üzerini örttü.
Yatağın kenarına oturdu Vedat. Volkan'ın saçlarını okşadı ve "sende başka bir şey var. Bir şey mi oldu sevgilim?" dedi.
Volkan "bir şey yok dedim ya Vedat, yorgunum sadece." dedi. Vedat onu daha fazla yormamak için "peki." dedi. Saçlarını eliyle geriye doğru tarayıp alnından öptü ve "iyi geceler sevgilim." dedi. Volkan da ona "iyi geceler." dedi ve Vedat ışığı kapatıp odadan çıktı.
Salona diğerlerinin yanına gidip oturdu. Volkan'ın annesi korkuyla "bir şey mi oldu?" diye sordu.
"Yok, yorulmuş sadece. Uyumak istedi." diyerek açıkladı.
"Volkan'ın bugün yüzü biraz düşüktü, bir şey yok değil mi?" diye sordu Engin.
"Bilmiyorum, sordum ama sadece yorgunum diyerek geçiştirdi. Üsteleyip sıkmak istemedim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Köy | bxb
Novela JuvenilBabası tarafından zorla okuldan alınıp ağır işlerde çalıştırılan Volkan ile köye atanan öğretmen Vedat'ın hikayesi