P.o.v. Louise
Het is de avond voor mijn laatste examendag, daarna nog 2,5 week naar school en dan eindelijk vakantie. Nog steeds heeft Sarah het over onze trip naar Spanje, en ik kan je vertellen.. ik heb er bestwel zin in, alleen ik heb nog niks met mijn ouders besproken, wij hebben nog niks met onze ouders besproken. Ook Saar niet, maar zij hoeft haar niet druk te maken, haar ouders hebben het erg druk met werk, en dus weinig tijd.
Ik lig met Jake in mijn bed onze serie te kijken, we zijn erg close, en mijn ouders vinden het niet erg dat hij bij ons is, tenzij ik naar school moet. "Wil je nog iets te drinken?" Vraag ik aan de zeer geconcentreerde Jake, hij kijkt op en knikt kort. Ik grinnik en kom moeizaam me bed uit, ik lag net heerlijk alleen heb ik ook ontzettende dorst. Ik stop een paar m&ms in mijn mond en loop daarna de trap af naar beneden.
Ik schenk wat cola in en schrik op als mijn vader naar binnen komt gelopen. "Jij bent laat." Hij kijkt op en ziet er geschrokken uit, "Hey meisje, ik had veel werk." Zucht hij, hij pakt een biertje uit de koelkast en vraagt hoe mijn dag was.
"Mag Jake blijven slapen?," Vraag ik terwijl ik een kommetje vul met chips. "Vraag maar aan je moeder." Zegt hij terwijl hij zijn tas uitpakt. "Ze slaapt al." Hij zucht lichtelijk geïrriteerd. Ik kijk hem afwachtend aan terwijl hij bedenkelijk kijkt, hij knikt, "vooruit dan maar." Mijn mondhoeken krullen op, "Maar volgende week hele week niet, en Sarah ook niet." Ik knik en zeg slaaplekker.
Ik zet het bakje chips tussen ons in en neem een gulzige slok van mijn cola. "Je mag hier slapen als je wilt." Vertel ik Jake lachend terwijl ik een chipje in me mond doe. Hij geeft me lachend een high five. "Ik geef morgen eerste 3 uur training op school, wil je meerijden?" Ik kijk snel op mijn telefoon hoelaat ik mijn examen heb en knik dan enthousiast, "Graag, dankjewel." "Alles voor m'n kleine Lou," glimlacht hij terwijl hij een een aai over me bol geeft.
Ik geniet zo veel van deze momenten, super relaxed en gezellig. Opeens schrik ik op door zacht geklop tegen mijn slaapkamer deur. M'n kamer vult zich met licht als de deur op een kier staat, "Kan je even komen?" Vraagt m'n broer die in de deuropening staat. Ik zwaai mijn benen over de rand en neem nog een slok van mijn cola.
"Wat is er?" Zucht ik lichtelijk geïrriteerd. "Nou je hoeft niet zo boos te doen," krijg ik lachend terug. Thomas houdt zijn telefoon voor mijn gezicht. Het is een foto van onze vader die in een restaurant zit met een vrouw tegenover hem, ik kijk vragend naar Thom. "Wat is dit en waa-?" Voordat ik mijn zin kan afmaken vertelt hij dat deze foto van vanavond is. Ik haal een hand door m'n haren "Hij zal toch niet vreemd gaan?" Vraag ik me hardop af. Thom haalt zijn schouders op.
Als ik Jake het vertel en dan ook de foto laat zien kijkt hij verschrikt op. "Shit.." zucht hij terwijl hij me bezorgd aan kijkt, ik knik, niet wetend wat te doen. Hij krabt achter z'n oor en drukt me dan tegen zich aan voor een knuffel. "Het zal wel voor zaken zijn," zegt hij zachtjes terwijl hij zijn hand op mijn wang legt. Ik knik en laat mijn hoofd tegen zijn borst rusten, ik hoor hoe zijn hart rustig klopt en voel de beweging van zijn ademhaling. Ik ontspan en sluit even mijn ogen, "Sweet dreams honey." Fluistert hij grinnikend. Ik mompel zachtjes wat terug en voel hoe hij mijn deken over ons trekt.
Als ik mijn wekker hoor druk ik hem uit en draai ik me nog een keer om, als ik Jake zie moet ik nog tot de realiteit komen. Ik zie zijn ogen meer knipperen en neem daarna de tijd om uit bed te komen. Het is nu 07:30 en ik heb om 9 uur examen, genoeg tijd om nog even te gaan douchen, ik pak mijn spullen en loop richting de douche. De deur van Thomas zwaait open, "Ook goedemorgen." Zeg ik hem lichtelijk geïrriteerd, "Jij hebt er zin in of niet?" Lacht hij breeduit.
"Ik heb gisteravond nog met papa gepraat en het is niet wat het lijkt. Hij had een overleg met zijn collega's en daarna ging hij nog wat drinken en wat eten met 1 van zijn collega's, die vrouw dus." Ratelt Thomas in een stuk door. Ik vertel hem dat hij even wat rustiger aan moet praten en op dat moment komt Jake ook uit mijn kamer gelopen, Thom kijkt ons aan en glimlacht breed naar Jake waarna Jake zijn hoofd schud. "Maar Lou, dus hij is daarna wat gaan drinken met wat eten erbij." Eindigt Thom zijn verhaal. Ik knik
"Gaat dit over jullie vader?" Vraagt Jake waarop wij beide knikken. "Het is inderdaad niet wat het lijkt, het was gewoon een overleg met daarna een etentje." Leg ik hem uit, "I told ya." Zegt hij waarop ik grinnik. Ik zeg dat ik ga douchen en loop dan naar de badkamer, ondertussen hoor ik Thom fluisterend maar net hard genoeg om het te verstaan, vragend aan Jake of wij iets hebben. Ik grinnik en fluister zachtjes tegen mezelf dat mijn broer een idioot is.
*
YOU ARE READING
Memories
General Fiction- Memories "Hoe voel jij je?" Vraagt hij me, ik vertel snikkend hoe erg ik dit alles ga missen, de omgeving, de meest vriendelijke, enthousiaste mensen, en vooral hem.. We geven elkaar een knuffel, en nemen afscheid. En zodra ik op weg ben, voel i...