P.O.V Louise
Er zijn nu twee dagen voorbij en ik mag naar huis! Hoewel Jake constant bij me was verveelde ik me dood in het ziekenhuis. Mijn ouders wouden de eerste dag al komen maar helaas kon dat niet vanwege werk, mijn moeder wou wel een vlucht hier heen boeken maar mijn vader niet. Erg he?
Jake heeft ze niet alles vertelt, behalve dat ik waarschijnlijk gedrogeerd ben op een 'feestje' en daardoor met een overdosis in het ziekenhuis lig. Mijn vader klonk woedend volgens Jake."Vandaag mag je weg." Zegt Jake vrolijk, ik knik afwezig. "Is er iets?" Vraagt hij terwijl hij naast me komt zitten. Ik schud mijn hoofd gauw. Ik wil graag naar Nate, vragen waarom hij dit doet, alleen Jake zal dat afwijzen. Hij wilt me nu constant beschermen, en ik mag nooit meer van mijn drankje weglopen. Jake beschermde me altijd al, maar het zal denk ik nu erger zijn.
"Ik zal een vlucht boeken naar huis. Je ouders zijn ongerust." Ik kijk hem aan, "Ik wil eigenlijk nog even een nachtje rust hebben voor mijzelf." Glimlach ik scheefjes. Hij kijkt twijfelend weg maar knikt dan.Ik heb gehoord van Jake dat Sarah zich ook zorgen maakt. Ze wilt graag bij me komen maar ik keur dat af. Zolang zij geen excuses aanbiedt hoef ik haar niet meer te zien. Ze is hier nog steeds, ze blijft tot wij weg gaan bij Victoria. "Echte vrienden staan voor je klaar" waren haar woorden toen Jake haar opbelde met het nieuws van mij. Er word op de deur geklopt, Jake kijkt eventjes naar mij en maakt dan de deur open. Daar staat ze dan. Sarah in de deuropening met een knuffelbeertje en mijn favoriete chocolade.
Ik kijk raar naar Jake waarop hij zijn mondhoeken krult en een knipoog geeft. Hij loopt de kamer uit en doet netjes de deur weer dicht."Wat heeft dit te betekenen?" Vraag ik kalm aan Sarah. Ze blijft eventjes ongemakkelijk staan, "Sorry maar ik wil je graag zien! Je bent mijn beste vriendin Lou." Geeft ze toe. Mijn wenkbrauw schiet omhoog, beste vriendin? Als we beste vriendinnen waren dan had ze niet zo lullig gedaan en mij in de steek gelaten! En dat is ook wat ik haar vertel. "Sarah, als ik je beste vriendin was had je mij en Jake niet zo laten stikken toen je met Miquel ging. Je deed super lullig toen we buiten stonden met Chanel en Victoria! En daarna probeer je ook nog eens Nate en mij uit elkaar te halen door gemene dingen te zeggen! Dat doen beste vriendinnen niet!" Roep ik met tranen in mijn ogen.
Ze zucht diep en gaat op een stoel zitten. "Beste vriendinnen hebben wel eens ruzie, ik wou toen die avond geen partij kiezen, ik had Victoria al zo lang niet meer gezien.. ik wou ook geen problemen met haar! En dat van Nate.. dat is echt zo Lou." Ze ademt haar ingehouden adem uit. "Vic heeft al een paar dagen lang ruzie met Chanel, en Nate. Ze zijn vergeten haar uit de groepsapp te halen. Nate heeft dit in de groepsapp gezet." En ze laat me de screenshots lezen.
[21:04] Chanel: Ik haat Victoria zo erg! En die kut vriendinnen netzo [21:06] Jayden: Dat was inderdaad niet cool bij het café
[21:25] Nate: Ik heb het filmpje vanavond. Louise is straks bij me, we gaan zien wat ze kan ;)
[21:30] Chanel: What is your next plan oh playboy?
[21:33] Nate: Victoria mag ook de hel in! Net zoals die losers
Tonight its gonna happenVan schrik laat ik de telefoon vallen. "What te fuck?! Wat hebben ze gedaan!" Roep ik. "Ze wouden jou en Jake uit elkaar halen. Die avond heeft Nate wat in je drinken gedaan, en wou zo de schuld op Jake schuiven, zodat jij ruzie zou krijgen met hem." Vertelt Sarah eerlijk. Wederom barst ik in tranen uit, van verdriet, en veel woede. Ze legt haar hand op mijn schouder. "Ik, ik snap het niet. Waarom?! Had hij geen ander slachtoffer kunnen uitzoeken!" Roep ik snikkend.
Ze komt bij me op het bed zitten en trekt me in een knuffel. "Het spijt me zo erg Saar, ik had dit niet moeten doen" Haar hand glijd kalmerend over mijn rug. "Het spijt mij ook heel erg." Zegt ze nu ook snikkend.Ze houdt mijn gezicht in haar handen, "Je weet dat ik van je hou gekkie. Je bent de allerbeste vriendin die ik me kan wensen! Jake en ik staan dag en nacht voor je klaar. Maar alsjeblieft laat je nooit meer zo erg meeslepen door zo'n lul als Nate." Zegt ze met een serieuze blik. Ik knik en droog mijn tranen af. "En nu chocolade." Zegt Sarah grinnikend terwijl ze de verpakking open maakt. Ik knik lachend instemmend.
Nadat het een uur later is en we over van alles hebben gepraat komt Jake binnengelopen. Hij ziet ons lachen en komt dan ook erbij zitten, "Zijn we nu weer vrienden?" Ik rol met mijn ogen en por in zijn zij, op reactie steekt hij zijn tong uit. "Ik ga weer. Ik zie jullie weer bij het vliegveld." Zegt Saar opeens terwijl ze opstaat. Ik hou haar arm vast als teken dat ze moet wachten. "Kom vanavond weer bij me slapen" Zeg ik glimlachend, ze knikt enthousiast. "Ik moet je trouwens nog even spreken." Zegt ze tegen Jake die ook opstaat. Saar geeft me een knuffel en loopt dan de deur uit met Jake.
Ik ben wel nieuwsgierig waarover.
Ik zal het vanavond wel even vragen, god wat ben ik blij dat het weer goed zit tussen ons. Betere vrienden als hun kan ik me echt niet wensen, en die Nate. Ik heb spijt dat ik mijn maagdelijkheid aan hem ben verloren. Ik ga mijn tijd niet meer verspillen aan hem, zijn karma komt nog wel.
*
YOU ARE READING
Memories
General Fiction- Memories "Hoe voel jij je?" Vraagt hij me, ik vertel snikkend hoe erg ik dit alles ga missen, de omgeving, de meest vriendelijke, enthousiaste mensen, en vooral hem.. We geven elkaar een knuffel, en nemen afscheid. En zodra ik op weg ben, voel i...