×18×

6 0 0
                                    

P.O.V Louise

Mijn ogen schieten open door geklop op de deur. Ik kijk snel op de klok en zie dat het half acht 's ochtends is. Over een halfuur is het ontbijt. Gisteravond is voor mij een waas, wel weet ik van Nate, en van Saar. Ik ben nog steeds boos op haar alleen snap ik haar reactie ook wel. Ik motiveer mezelf om uit bed te gaan, het liefst blijf ik de heledag in bed liggen.  Ik doe een simpel jurkje aan en doe mijn sneakers aan. Ik trek de deur open en zie Jake verbijsterd staan. "Je hebt het goed gedaan Lou."  Begint hij met een boze ondertoon.  Ik kijk hem vragend aan.

Jake gaat op een stoel zitten. "Saar is vanochtend vetrokken naar Californië." Ik kijk hem met een open mond aan en haal mijn hand door mijn haar. "Shit.." Fluister ik. Komt dat door mij? Hij kijkt me afkeurend aan en een schuldgevoel bekruipt me. Straks ben ik mijn beste vriendin kwijt door deze kut vakantie.. "Ik blijf hier." Zeg ik tot mijn tegenwil in. Ergens is Saar ook de schuldige, en ik wil Nate niet verlaten, ik ben tot mijn oren verliefd op hem en ik wil hem niet kwijt. "Wat.. Waarom?" Ik kijk naar mijn voeten, "Nate.." Fluister ik. Jake schudt afkeurend met zijn hoofd. "Hoe kun je nou je beste vriendin laten lopen door zo'n gast als Nate?!" Roept Jake boos. Ik kijk hem aan en de tranen beginnen in mijn ogen te staan. "Wat ben jij egoïstisch!" En met die woorden verlaat Jake mijn kamer. Ik laat de tranen over mijn wangen rollen en vloek.

Ik bel Nate op om te vragen of hij kan afspreken maar hij neemt niet op. Ik besluit om te gaan ontbijten en daarna naar Nate te gaan. Als ik bij de ontbijt hal ben zie ik Jake bellend aan tafel zitten. Als hij me ziet gebaard hij dat ik moet komen, ik loop naar het tafeltje en neem plaats tegenover Jake. "Ik vind dit echt niet kunnen." Fluistert hij, ik rol met mijn ogen. "Je weet de verhaal niet eens!" Fluister ik sissend terug. "Ik stond er vannacht bij! Wat heb je gedaan gisteravond? Je was de hele avond weg." Ik kijk rondtrekkend weg. Jake weet dat ik nog nooit een vriendje heb gehad, als hij dit hoort flipt hij, vooral als hij me echt leuk vindt. "Laat maar, weet je wat? Ik blijf hier bij je, als jij niet meer naar Nate gaat en het goed gaat maken met Sarah!" Fluistert hij maar net hard genoeg voor mij. Dat is een goed idee, behalve dat van Nate.
Ik knik lichtjes.

Jake is naar Lucas en Jason gegaan, ik heb gezegd dat ik terug naar mijn kamer ga, op mijn kamer bel ik nog een keer naar Nate maar nog steeds neemt hij niet op. Ik doe wat makeup op mijn gezicht en doe mijn lange bruine haren in een knot. Ik verlaat mijn kamer en het hotel en loop naar Nate zijn huis. Het is maar 10 minuten lopen gelukkig.
Aangekomen bij het huis klop ik op de deur, Nate doet de deur na een minuut in alleen zijn boxershort open, hij lijkt verrast dat ik hier sta. "Hey Louise. Wat kom jij hier doen?" Zegt hij iets nerveus. De tranen springen weer in mijn ogen maar ik probeer ze tegen te houden. "Je nam niet op dus kwam kijken of je wel veilig bent." Glimlach ik scheefjes, hij knikt kort. Waarom laat hij me niet binnen?  "Als je het niet erg vind, ik moet weer verder. Bezig met werk." Ik kijk hem verbaasd aan maar knik dan toch. Ik zeg hem gedag en loop weer terug naar het hotel.

Daar aangekomen zie ik Jake met Lucas en Jason op het strand voetballen. Bij ons in Californië heb je dit niet, nog zo vroeg in de ochtend en nu al met vrienden, dat is zo mooi aan Ibiza. En iedereen is vrolijk en vriendelijk, het is hier geweldig. Ik loop naar hun toe, Jake ziet me en kijkt me bezorgd aan, ik geef hem een glimlachje. "Jij bent..." Begint Jason zodra hij me ziet. "Louise." Maak ik zijn zin af. Lucas begroet me door een knuffel, "Ah jij bent die meid met die lekkere vriendin, right?" Lacht Jason, tussen de knuffel door knik ik grinnikend. "Ik dacht je nooit meer te zien." Zegt Lucas, ik haal mijn schouders op. Ik plof neer op het zand en Lucas komt naast me zitten. Jake en Jason gaan verder met voetballen. "Hoe vind je het hier?" Vraagt Lucas, "Het is hier geweldig." Glimlach ik.

Nadat Lucas en ik een tijdje hebben gepraat over koetjes en bijtjes besluit ik te vragen hoe Nate is. "Nate is.. een apart geval. Hij doet niet aan relaties en neemt elke week een ander meid mee, Loraine en Chanel zijn de enigste 2 waar hij nu nog contact mee heeft." Ik slik, zou Chanel toch gelijk hebben?
Lucas gaat verder, "hij is aardig zodra je hem kent, maar kan ook een enorme klootzak zijn. Niet aan hem beginnen alsjeblieft." Lucas kijkt me serieus aan, "Wie zegt dat ik iets met hem wil?"  Lucas grinnikt, "Ik ben niet dom Louise. En Jake heeft me het een en al verteld." Zegt hij met een knipoog. Ik slaak een zucht, "En waar werkt hij?" Lucas schiet in de lach. "Werken? Hij geniet nog veelste erg van zijn vrije leventje!"  Kutzooi. Straks gaat hij vreemd en liegt hij me voor. Ik knik kort en speel wat met het zand.
"Jake past het beste bij je, lieverd." Lucas geeft me een plagerig stootje en ik glimlach scheefjes.

*

MemoriesWhere stories live. Discover now