P.O.V. Jake
Ik zit op de loungebank met Lucas en Jason te praten. Wij alle 3 houden toevallig van playstation games. Sarah is nog aan het dansen met een onbekende jongen, en Louise is op het dakterras buiten met Victoria.
Ik sta op en zeg tegen de jongens dat ik even naar de bar ga voor drinken.Als Sarah mij ziet komt ze naast me staan bij de bar, "Waar is Lou?" Roept ze, "Buiten met Victoria." Ze knikt en bestelt dan ook een drankje. De alcoholgeur komt sterk uit haar mond, ik kijk even naar die jongen waar ze mee stond te dansen, en zie dat hij ook hier heen kijkt. "Wie is dat dan?" Sarah kijkt vragend op en als ze ziet naar wie ik wijs dan grinnikt ze, "Dat is Miquel!." Ze praat met een dubbele tong en loopt stronkelend weer naar Miquel toe.
Als ik weer op de bank zit, zit Nate er ook en even later komen Louise en Victoria ook weer. We zitten hier al een tijdje en mensen beginnen hier aardig dronken te worden. Er hangt een gezellige sfeer en iedereen praat met elkaar. Louise komt naast mij zitten en port me in mijn zij, ook zij is aangeschoten. "Heb je het leuk?" Vraag ik haar waarop zij wild met haar hoofd knikt en giechelt. Ze is overduidelijk aangeschoten. "Die heeft er zin in, niet?" Lacht Lucas. "Ze is bijna jarig!" Roept Sarah als ze weer naar ons loopt, blijkbaar heeft Victoria dat gehoord want ze vraagt of wij dat gaan vieren hier.
Victoria komt weer naar ons gelopen met drankjes en shotjes ernaast. Ze gaat op haar knieën zitten voor de tafel zodat ze met haar rug naar de dansvloer gekeerd is. Ze haalt een zakje met pillen tevoorschijn mijn ogen en blijkbaar die van de rest worden groot, Lucas, Jason en de rest van het clubje juichen en worden enthousiast, behalve Nate. "Kijk eens voor ieder 2." Zegt een meisje, genaamd Chanel. Ook zij haalt een zakje pillen uit haar tas.
"Wat is dat?" Stamelt Louise, Victoria lacht en legt 2 pillen op haar tong, "Xtc." Grijnst ze waarop ze haar glas heft, "Proost!" En ze slikt het door.Sarah, en Louise hebben ook elk 2 pillen in hun handen. Chanel wilt de laatste overhandigen aan mij, ik schud mijn hoofd. "Ik blijf nuchter." Iedereen roept aaah. "Verstandig." Zucht Nate die zijn biertje opdrinkt. Lou en Saar kijken elkaar twijfelend aan, "We leven maar 1 keer." Glimlacht Saar en ook zij slikt de 2 pillen door. Ik schud mijn hoofd, "Doe het alsjeblieft niet Lou." Fluister ik in haar oor, ze kijkt van mij naar haar hand, en terug. Ik wil niet dat zij dingen gaat doen waar ze spijt van krijgt, en ten slotte moet ik haar beschermen, dat heb ik haar ouders beloofd.
Ze mag dit niet doen, nu niet.Iedereen begint haar naam te joelen en slaat met hun handen op hun schoot of tafel, "Je gaat spijt krijgen als je het niet doet, toe nou." Lachen Lucas en Chanel. Dit had ik niet gezien in Lucas..
Lou haalt haar schouders op en ook zij slikt het door. Ik schud mijn hoofd en zie in mijn ooghoek dat Nate ook hoofdschuddend van de bank loopt.
Ik kan niet boos zijn op Lou, ze is bijna volwassen, maar dat ze juist dit en juist nu doet had ik echt niet verwacht van haar. Zo'n verlegen, voorzichtig meisje die met niks ervaring heeft, nu opeens zo veranderd in één avond..
Gelukkig ben ik bij haar vanavond.Het is zo'n 1,5 tot 2 uur later en de meiden staan wild te dansen met elkaar. De heletijd hou ik Lou al in de gaten, gelukkig gaat het tot nu goed en lijkt ze blij.
Miquel komt weer naar Saar gelopen, ze schuurt tegen hem aan en voor ik het weer drukt ze haar lippen op die van hem. "Wat een chick hey!" Roept Jason lachend, ik negeer hem, hij loopt weg en Lucas komt naast me zitten, hij legt zijn voeten op de tafel en zijn armen onder zijn hoofd. Ik kijk hem bezorgd aan, "Gewoon chill modus bro, relax." Grinnikt Lucas. Hij heeft enorme pupillen en bijt op een kauwgompje. Saar komt naar me toegelopen, "Ik ga ff weg, als er wat is bel maar." Ik kijk haar raar aan. Dit doe je toch niet?Saar is toch weggegaan, Lou komt naar me toegelopen en vraagt waar Saar is, 'Dat heb ik je al 3 keer vertelt." Zucht ik, Lou maakt een o vorm met haar lippen en giechelt, ze wilt een slok nemen van haar drankje maar ik pak het glas over. "Dit gaan we niet doen Lou." Ze trekt een pruillipje. "Water of fris." Ik hou een flesje cola voor haar neus waarna ze die aanpakt, als er 1 van die felle neon lasers bij haar gezicht schijnen zie ik pas hoe groot haar pupillen zijn. Ze zit hevig te klappertanden, "Gaat het wel goed?" Vraag ik haar bezorgd, ze knikt. "Ik heb het zo leuk met jullie, ik voel me blij en de gelukkigste op aarde!" Glimlacht ze terwijl ze me knuffelt, Lucas, die nogsteeds naast me ligt grinnikt, "Dat hoort erbij bro." Ik knik en luister naar de vrolijke Lou.
Inmiddels is het al half 6 's ochtends en iedereen ligt of zit dood voor zich uit te staren. Victoria danst nog met Chanel, en Saar is nog niet terug, misschien is zij al naar het hotel gegaan. Lou ligt tegen me aan, ik kriebel door haar haren en geniet van het moment. "Hoe voel je je?" Fluister ik bezorgd, ze klimt van me af en stuiter op en neer, ik glimlach waarna zij haar tong uitsteekt.
Dan gaan de grote lampen aan en word het muziek uit gezet. "Jongens tijd om te gaan. 6 uur zijn we dicht!" Roept de bewaker ineens. "Paul bedankt. Tot de volgende keer." Roepen Victoria en Chanel.
We staan op en lopen de deur uit terwijl we gedag zeggen.In het hotel aangekomen breng ik de slapende Lou naar haar kamer, daar tref ik niemand aan. Shit, waar is Sarah? Ik kleed Lou gauw om en leg haar in bed. Ik besluit om maar op Sarah haar bed te liggen, ik stuur haar een appje waar ze is en kleed mijzelf dan ook om. Net wanneer ik in bed lig word Lou wakker en rent naar de badkamer, ik loop gauw achter haar aan en alles spuugt ze eruit. Ik hou haar haren vast en stel haar gerust. Hopelijk is dit de eerste en de laatste keer, ik wil mijn meisje niet zo zien. "Dankjewel." Mompelt ze als ze weer in bed gaat liggen, ik kriebel over haar rug en wacht tot ze in slaap valt. Ze is zo mooi, zelfs als ze op haar slechtst is..
*
YOU ARE READING
Memories
Ficción General- Memories "Hoe voel jij je?" Vraagt hij me, ik vertel snikkend hoe erg ik dit alles ga missen, de omgeving, de meest vriendelijke, enthousiaste mensen, en vooral hem.. We geven elkaar een knuffel, en nemen afscheid. En zodra ik op weg ben, voel i...