P.O.V. Louise
Ik doe mijn boek in me tas en gooi mijn tas over mijn schouder, het is eindelijk pauze na een uur geluisterd te hebben naar saaie stof van biologie. "Ik vind Craig echt een kut docent." Grapt Sarah terwijl ze een kotsgeluid maakt, "Kom, laten we naar Jake gaan en die kut docenten achterwege laten!" Roep ik lachend, ik trek haar mee naar Jake die bij zijn football clubje staat. Austin, Maurice, en Finn begroeten ons, "Craig is echt een kutdocent" Zucht Sarah, "Ik kots van-" Voordat ze haar zin kan afmaken tik ik haar op haar arm. "AUW! Waar is dat goed voor?" Gaapt ze me aan, ik grinnik. "We zouden die kut docenten," Begin ik, met mijn vingers teken ik aanhaalteken, "achter ons laten." Ze knikt en geeft mij gelijk, ik lach en steek mijn tong uit.
"Hey, we gaan na school wat drinken gaan jullie mee?" Vraagt Maurice, Sarah en ik knikken allebei met ons hoofd, "Oke tof. Dan zien we jullie dan." We knikken en zeggen gedag tegen Maurice en Austin. "Boys, ik zie jullie later." Zegt Jake terwijl hij beide jongens een box geeft. Sarah en Jake zijn mijn beste vrienden, Jake ken ik al sinds klein, en Sarah sinds ik verhuisd ben hier heen, dat is al zo'n 7 jaar geleden. Toen waren we beiden 10. Sarah is paar maand ouder dan ik, en Jake is 18, hij geeft football training hier op school, en heeft zijn examens vorig jaar al gedaan.
Ik schrik uit mijn gedachten als iemand voor mijn gezicht zwaait, "Aarde aan Lou!" Grinnikt Jake, ik kijk hem vragend aan en Sarah en Finn schieten in de lach. "Of je mee gaat naar Ollie en Jay dit weekend." Ik kijk bedenkelijk naar mijn appel, "Misschien, ik weet nog niet zo goed." Zeg ik terwijl ik een hap neem. "Plannen?" Vraagt Sarah, ik knik en vertel dat mijn opa jarig is, ze knikken en gaan dan verder met het gesprek.
Ik fiets samen met Saar naar mijn huis, gelukkig is het gestopt met regen en waaien. "Is je broer ook thuis?" Vraagt Saar terwijl ze haar wenkbrauwen op en neer beweegt, ik rol met mijn ogen. "Thom ga je echt niet krijgen! Hij is 20 en een player" Roep ik. "Ja dus? Over paar maand zijn we 18!" Lacht ze, weer rol ik met mijn ogen. Thomas, mijn broer is 20 en is echt een player, als hij een meisje wilt dan krijgt hij haar ook hij is bijna nooit thuis in het weekend, of met vrienden, of met een meid bij haar thuis, ik wil niet dat Sarah door hem een gebroken hart krijgt, ik weet van beiden hoe ze zijn en denken.
Thom is te kieskeurig, en is geen persoon voor serieuze relaties, Sarah is precies het tegenovergestelde. Wel kieskeurig, maar wilt een serieuze relatie, en is best jaloers, wat Thom trouwens ook totaal niet is.
Als we aangekomen zijn bij mijn thuis trap ik mijn schoenen uit. Ik zie mijn moeder aan tafel zitten en Thom op de bank, "Hey ik heb Saar meegenomen en we gaan zo naar de mall met Jake en Mau." Vertel ik terwijl ik wat drinken inschenk voor Saar en mij. Ze knikt glimlachend en vraagt hoe het ging op school. Na het gesprek gaan we op de bank zitten, het duurt nog een uur voordat de jongens klaar zijn met hun training. "Hey Thomas." Glimlacht Sarah terwijl ze naast mij komt zitten, hij kijkt op van zijn telefoon, knikt met zijn hoofd als begroeting en gaat daarna verder. Saar rolt met haar ogen, "Jongens.." fluistert ze zacht, ik grinnik en pak mijn telefoon er ook bij.
Mijn moeder komt de woonkamer binnen gelopen en duwt Thomas zijn benen weg, die languit op de bank lagen. "Ga je mee eten Sarah?" Vraagt me moeder, "Ik heb nog niks overlegd met mijn ouders." Legt Sarah uit, "Ik weet niet of het mag," Me moeder knikt begripvol, "Laat maar weten, en jij Thomas?" Me moeder kijkt Thom aan waarna hij me moeder gapend aankijkt, "Of je mee gaat eten vanavond." Thom maakt een o vorm met zijn mond en knikt daarna.
-2E chapter alweer! Laat gerust weten wat je er van vind. En heb je nog tips? Alles is welkom 💜
🧡🐝 Bumblebeeclouds
YOU ARE READING
Memories
General Fiction- Memories "Hoe voel jij je?" Vraagt hij me, ik vertel snikkend hoe erg ik dit alles ga missen, de omgeving, de meest vriendelijke, enthousiaste mensen, en vooral hem.. We geven elkaar een knuffel, en nemen afscheid. En zodra ik op weg ben, voel i...