P.O.V Louise
Ik loop huilend terug naar het hotel. Ik kan niet geloven in wat voor situatie ik me net heb geven, laat dit alsjeblieft een droom zijn.
Ik veeg de tranen weg met mijn mouw en neem een diepe zucht, voordat ik aankom ga ik nog zitten op het strand, ik haal mijn telefoon tevoorschijn en verwijder en blokkeer Nate en alle gesprekken.
Ik hoef hem nooit meer te zien, vieze klootzak."Louise?" Vraagt iemand die plots achter me staat, ik kijk verschrikt op en zie tot me geruststelling Lucas staan. "Waarom huil je sweetie?" Vraagt hij bezorgd terwijl hij naast me neerploft op het zand. Ik schud mijn hoofd, "er is niks hoor." Glimlach ik nep. Lucas trekt me in een knuffel en ik kan het niet laten om m'n tranen langer in bedwang te houden. "Sweetie whats going on babe?" Vraagt hij terwijl hij met zijn hand over mijn rug strijkt. Ik nestel me uit zijn greep en ga weer rechtop zitten. Ik neem een diepe zucht en speel ondertussen met het zand onder ons, klaar om alles te vertellen.
"Wow dit had ik niet van Nate verwacht.." zucht Lucas terwijl hij me met grote ogen aankijkt. Ik haal mijn schouders op. "Lou?" Vraagt Lucas voorzichtig aan me, ik kijk hem aan en maak een hm geluidje. Hij neemt een diepe zucht "Ik ben niet de persoon om het te zeggen maar waarom neem je geen relatie met Jake? Hij is zo lief voor je jullie passen perfect bij elkaar." Ik kijk hem aan om te zien of dit een grap is maar zijn gezicht staat serieus. Ik zucht en staar voor me uit.
Zou hij gelijk hebben? Als zoveel mensen iets zeggen over ons. Zou het dan echt zo zijn?
"Ik.. ik weet het eigenlijk niet." Stamel ik niet wetend wat te moeten zeggen.Aangekomen bij het hotel zie ik Saar en Jake al staan bij de auto ze zijn druk in gesprek met elkaar waardoor ze mij eerst niet zien. "Hey" Jake kijkt naar mij en gelijk krullen zijn mondhoeken op. Sarah draait zich ook om en rent naar me toe waarna ze me in een knuffel trekt. "Waar was je nou?" Vraagt ze terwijl ze mijn gezicht in haar handen neemt. "Are you okay babe?" Vraagt ze ongerust. Ik kan het niet laten om een grinnik te onderdrukken. "Het was niet zo dat ik uren weg ben geweest." Lach ik, ze verontschuldigd zich sarcastisch waardoor we in de lach schieten.
Ik kijk op mijn telefoon maar ik zie geen gemiste meldingen. Ik laat mijn ouders weten hoelaat ik het vliegtuig instap. Zoals elke dag, zijn ze op de hoogte. Jake, Sarah en ik zitten bij een klein eetcafeetje bij het airport. Aangezien het nu al 20:12 is en onze vlucht om 20:55 gaat leek dit ons een beter idee.
Deze vakantie leek leuk totdat Nate in beeld kwam. Hij heeft alles verpest.
Ik schrik uit mijn gedachten als ik word aangetikt door Sarah. Ik kijk op en zie een serveerster staan met een dienblad vol eten en drinken.
Ik krijg mijn nachos geserveerd met een sex on the beach cocktail.
Hier heb ik enorm veel zin in.Een uur later en we zitten in het vliegtuig. Nu twintig uur in deze snikhete vliegtuig uithouden. Het is zo'n 27 graden ondanks dat het al avond is. Ik zit bij het raam en Sarah bij het gangpad, Jake zit tussen ons in. Ik maak me comfortabel en wacht tot we opstijgen. "Dames en heren, de vliegtuig naar Californië vertrekt over vijf minuten. Maak uw gordel vast en doe hem pas los als we vliegen." Word er omgeroepen door de speakers.
Sarah zit alweer angstig voor zich uit te kijken waardoor ik grijns. "Je hoeft niet bang te zijn, we storten vanzelf neer." Lach ik waardoor zij met haar ogen rolt en me slaat tegen me arm.
De vliegtuig start met het opstarten en ik doe mijn oortjes in.
Als de vliegtuig vliegt leg ik mijn hoofd op Jake zijn schouder.><><><><
Tweeëntwintig uur later zijn we thuis, Sarah hebben we al thuis gebracht. Het is nu 19:32 's avonds
"Ik ben zo moe." Jammer ik terwijl ik gaap. Jake grinnikt en zet het muziek iets harder. We zitten in de auto naar mijn huis. Ik heb mijn ouders en Thomas enorm gemist. Hoewel ik maar 4 week weg ben geweest.
"Zenuwachtig?" Vraagt Jake aan me, ik kijk hem raar aan. "Om je ouders en je broer weer te zien." Lacht hij, ik maak een o vorm met mijn mond en schud dan me hoofd. "Nee wel heel veel zin om weer thuis te komen" "Ik heb best een kut vakantie gehad." Zucht ik terwijl ik naar buiten kijk. Hij knikt en legt zijn hand op m'n been waarna hij rondjes maakt met zijn duim.
De teleurstelling van de vakantie maakt plaats voor vlinders en een warm gevoel in mijn buik.
Wat is dit..?Aangekomen bij mijn huis pak ik mijn koffer en tas en rol die naar de voordeur, ik bel aan en er word vrolijk open gedaan. "Oh lieverd! We hebben je zo gemist" Roept mijn moeder waarna ze me in een knuffel trekt. "Ik heb jullie ook gemist mam" grinnik ik. "Kom binnen, we hebben wat lekkers voor jullie." Mijn moeder laat me los en doet dan de deur dicht als ze Jake ook in een omhelzing trekt. Ik open de deur naar de woonkamer en ik zie met grote slingers 'Welkom thuis' staan. Alles is versierd en er staat een grote taart met champagne glazen op tafel. Mijn vader, broer en moeder die naast hun komt staan roepen heel hard "Surprise! Welcome home!" De tranen rollen over mijn wangen en lachend geef ik ze een knuffel. "Ook ik ben blij dat je weer thuis bent, kleine kabouter" grapt Thom. Ik glimlach.
We zitten aan tafel met ons alle te praten over de 'geweldige' vakantie. Ze weten alles, zelfs over Nate. Alleen dat hij diegene was die mijn hart heeft gebroken weten ze niet. Ik was ook niet van plan om dat te zeggen.
"En zusje, volgend jaar weer?" Vraagt Thom, ik verslik me net in het slokje champagne en schud hevig mijn hoofd. "Nee, volgend jaar geen ibiza in iedergeval." proest ik, hij lacht en neemt een hapje van een snack wat op tafel staat. "Dat is duidelijk." Jake kijkt me aan en geeft me een knipoog, snel kijk ik weg met blozende wangen die ik probeer te verbergen om mijn hand op mijn wang te leggen.
Waarom ben ik opeens verlegen bij Jake? Ik moet trouwens nog een gesprek met hem voeren over of hij echt verliefd op me is.
*
YOU ARE READING
Memories
General Fiction- Memories "Hoe voel jij je?" Vraagt hij me, ik vertel snikkend hoe erg ik dit alles ga missen, de omgeving, de meest vriendelijke, enthousiaste mensen, en vooral hem.. We geven elkaar een knuffel, en nemen afscheid. En zodra ik op weg ben, voel i...