P.O.V. Louise
Ik pak nog een zwarte en blauwe jeansshort, met 2 jurkjes erbij. Ik stop dat in mijn koffer met als laatst 2 paar schoenen. "Kleine meisjes worden groot." Grinnikt mijn broer die in de deuropening is gaan staan, ik steek mijn tong en daarna middelvinger uit en rits mijn koffer dicht. "Maar deze kabouter hier blijft hetzelfde." Grijnst hij terwijl hij mijn toilettasje naar me gooit. Oh shit, die zou ik zo vergeten zijn, "waar je broer niet goed voor is." Thom komt naar me toe en kijkt mijn kamer rond. "Heb je er zin in?" "Ja alleen ik ga jullie wel erg missen." Zeg ik eerlijk, hij knikt en trekt me in een knuffel. "Hey het is niet dat je gaat verhuizen," Lacht hij waardoor ik ook moet lachen, ik por speels in zijn zij, Thom loopt mijn kamer weer uit en ik stop het tasje in mijn koffer. Eindelijk ready to go.
Jake zit nog in gesprek met mijn ouders, ik app nog even met Sarah en andere vriendinnen. We halen Saar op om 11:30, dan hebben we als wij bij het airport aankomen nog een uur de tijd voor alles, 15:00 vertrekt ons vliegtuig. Saar wou graag naar Madrid in Spanje, maar ik wilde zo graag nog een keer naar Ibiza, we hebben geboekt voor 3 weken, en daarna boeken we misschien een weekje in Madrid.
Ik geef mijn ouders en mijn broer een stevige knuffel en zeg dan gedag. "Veel plezier lieverds, en goed uitkijken." Glimlacht mijn moeder ietwat bezorgd. Dit is de eerste keer dat ik zonder mijn ouders op vakantie ga, ik heb er zin in. Ik ga mijn 18e verjaardag goed vieren in iedergeval. "Schat, heb een goede reis en app als je geland bent." Zegt mijn vader. Ik knik en geef ze een luchtkus. Ik stap de auto in van Jake en we rijden naar Sarah haar huis, een kwartier a twintig minuten rijden, valt gelukkig mee.
Ik verbind mijn telefoon met de radio en zet,: Halsey-Without me, op. "Found you when your heart was broke, i filled your cup until it overflowed." Zing ik mee, "Took it so far to keep you close, i was afraid to leave you on your own." Jake kijkt me lachend aan en draait gauw de radio uit. "WAT" Roep ik en kijk Jake boos aan waardoor hij nog harder moet lachen. "Voordat je keihard mee gaat zingen, ik hoef geen oorbeschadiging." Grinnikt hij. Ik kijk hem beledigend aan en prik in zijn zij, nu is hij degene die mij boos aankijkt. "Krijg je er van." Grijns ik.
Hij kijkt me eventjes aan en kijkt dan weer op de weg."HEBBEN JULLIE ER ZIN IN?!" Roept Sarah die net de autodeur dicht gooit. Jake rolt mijn koffer naar me toe, en gaat verder met zijn bagage, terwijl Saar naast me staat met haar koffer in haar hand geeft ze me een zacht duwtje tegen mijn arm, ik kijk haar vragend aan als ze grijnzend van Jake naar mij kijkt. "Misschien deze zomer. Jullie 2?" Fluistert ze, ik schud hard mijn hoofd. "We kennen elkaar al zo lang, en je weet het nog steeds niet?" Vertel ik haar voor de zoveelste keer. Saar wilt ons al sinds ze Jake heeft leren kennen koppelen, zij kent hem nu 3 jaar en gelukkig klikt het tussen hen.
Als wij door de gate gaan maakt Jake een foto van Saar en mij. "Dit gaat de beste vakantie worden." Lacht Jake als we op onze stoel zitten in het vliegtuig. "Echt wel!" Ik heb er veel zin in, eindelijk naar mijn droomland, en ook beetje die van Saar. Als het vliegtuig in beweging komt knijpt Sarah in mijn hand. "Bang?" Vraagt Jake die zijn best doet om niet te lachen. Ze knikt angstig met haar hoofd en neuriët zachtjes een liedje.
Als we paar uur verder zijn, en eindelijk de vliegtuig geland is,
Wachten we op onze koffers. Jake pakt de koffer van Saar en rolt 'm naar haar toe. Hetzelfde doet hij bij zijn eigen en bij mij, hij rolt mijn koffer naar me toe, ik geef hem een lachje waarna hij knipoogt.
"Hier ergens moet een garage zitten waar de huurauto staat." Vertelt Jake terwijl hij op zijn telefoon kijkt. We kijken in het rond, en lopen Jake achterna. Het is al donker buiten, maar de straten zijn gezellig verlicht, het is niet erg druk, en het is lekker weer buiten.We zitten in de auto en ik kan je zeggen, ik ben best vermoeid. Ik staar uit het raam naar de palmbomen en de omgeving. "Wakker blijven he," hoor ik Jake zeggen, ik knik terwijl ik mijn ogen gesloten heb. Saar die achter mij zit hoor ik nog lachen, "Zij heeft honderd procent last van jetlag." Ik hoor niet veel meer en mijn ogen beginnen zwaarder te worden.
*
YOU ARE READING
Memories
General Fiction- Memories "Hoe voel jij je?" Vraagt hij me, ik vertel snikkend hoe erg ik dit alles ga missen, de omgeving, de meest vriendelijke, enthousiaste mensen, en vooral hem.. We geven elkaar een knuffel, en nemen afscheid. En zodra ik op weg ben, voel i...