×17×

6 0 0
                                    

P.O.V. Sarah

Ik haal mijn hotelpasje langs de scanner en open de deur. Geen Louise. Ik zet mijn tas op de grond en ga op het bed zitten en bel dan Louise op.

Sarah: Hey waar ben je?
Louise: Bij Nate. Ik kom straks weer terug.
Sarah: Gaat alles wel goed?
Louise: Dit ga ik niet bespreken nu
Sarah: Wat? Hoe bedoel je 'dit'?
Louise: Je snapt best wat ik bedoel, tot straks.

Voordat ik iets terug kan zeggen heeft ze opgehangen. Sinds ze met Nate is doet ze heel raar, we zouden een weekje blijven in Ibiza maar nu zijn het twee weken geworden, en ze doet afstandelijk. Wat er in het begin van het feestje was gebeurd had ik ook niet moeten doen. Maar ik ken Vic al langer dan Lou, ik wil geen partij kiezen. Ik besluit Jake te appen of hij kan afspreken.

Jake kijkt bedenkelijk, "Come on! Jij past zoveel beter bij haar dan Nate." Roep ik, we zitten op het strand met een milkshake. En zojuist heeft Jake vertelt dat hij Lou leuk leuk vind maar dat hij bang is dat ze voor Nate kiest. "Ik laat het gewoon zo. Kijken wat hij en zij gaan doen." Ik kijk hem vragend aan, "met elkaar, en zij met mij." Ik knik begrijpelijk en slurp verder aan mijn milkshake.
"Hoe was Lou eigenlijk als klein?" Vraag ik, hij kijkt naar het strand en begint te glimlachen.

"Als klein stond ze elke dag voor mijn deur, we gingen naar school en aan de eind van de dag gingen we naar Thomas zijn school om hem op te halen." Begint Jake, ik luister aandachtig naar het verhaal. "Tot we gingen verhuizen. Ik was er kapot van, toen was ik al verliefd op haar, ze was de enige meisje die ik erg mooi en leuk vond. We hadden het super gezellig en dat werd allemaal verbroken door die klote verhuizing." Ik trek een sip gezichtje. "Maar onze ouders hielden contact. Haar ouders kwamen op vakantie elke zomer, tot hun hier heen gingen verhuizen, ik was dolblij." Jake kijkt me even aan en dan weer naar voren. "Ze ging bijna naar de middelbare, ik zat al in klas 3, en tot mijn schrik kwam ik haar tegen in de aula op een dag. Ik wist niet dat ze zouden komen wonen hier."  "Het was een verassing voor me, we waren weer super blij om elkaar te zien." Eindigt hij zijn verhaal.

Mijn mond valt open en ik glimlach, "Echte liefde gaat niet weg." Hij kijkt me aan, "Vriendschap." Verbeterd hij me, beschaamd kijkt hij weer weg en krabt achter zijn oor. "Hoe is het met Miquel?" Vraagt hij om van onderwerp te veranderen. "Hij is niks, en dit is toch maar een vakantie liefde het gaat toch wel weer over." Geef ik eerlijk toe. Jake knikt begrijpend en slurpt verder aan de milkshake. Plots hoor ik mijn naam ik de verte en kijk achterom. Ik zie dat er iemand aangerend komt maar zie pas dat het Lou is als ze wat dichterbij is. "Hey wat doen jullie hier nog zo laat?" Vraagt ze nog buitenadem.

Ik kijk haar met een opgetrokken wenkbrauw aan. "Dat kunnen we beter aan jou vragen." Denk ik hardop na, ze kijkt me niet begrijpend aan en glimlacht scheefjes. "Jij wilt op vakantie, vervolgens ga je met een of 'n andere gozer die je niet eens kent de nachten vervullen en laat je ons barsten! Kijk naar Jake. Je hebt niet eens door dat jij hem laat vallen en deze vakantie MET ONS. Voor die onbekende gast!" Kerm ik roepend uit. Mijn woede komt naar boven en ik zie Lou schrikken maar al snel herpakt ze zich.

"Excuse me?! Het begon allemaal toen die meid er aan kwam lopen en jij daarmee weg liep! Op dat eerste feestje hadden we het leuk totdat jij meer tijd daar spendeerde dan met ons! We zouden met ons 3 blijven wat helemaal in deugen is gevallen. Waarom zou ik als een schoothondje constant achter jullie blijven aanlopen?! Jij bent constant met die stomme kutwijven en jij bent de laatste dagen ook alleen maar weg!" Roept ze nu ook woedend terwijl ze wijst van mij naar Jake. "Val verdomme Jake nou niet aan! Je ziet toch zelf ook wel dat hij je godverdomme leuk vind, laat die klote Nate eens man! Het is maar een vakantie liefde wat straks weer over is."  Lou voelt zich beledigd en gaat met haar armen over elkaar staan. Ze kijkt weg terwijl ze met haar hoofd knikt.

"Dat jij steeds de slet en het schoothondje uithangt kan ik niks aan doen. Ik wil gewoon plezier hebben, dit komt door die kut wijf Victoria en Chanel! Vandaar dat jij die rotte trekjes hebt, dat komt dus door hun!" Roept ze spottend naar mij. Ik kijk haar verbaasd aan. Heeft ze dit echt gezegd?! Ik schud afkeurend mijn hoofd. "Wat ben jij een ongelofelijke kutwijf!" Ik duw haar met mijn schouder en loop weg naar het hotel. Achter me hoor ik nog. "Dit is echt laag van je Lou." Jake zeggen. Ik loop sneller door en als ik aankom in mijn kamer pak ik mijn koffer gauw in.
Snel weg hier ver vandaan. Bah wat een klote streek.
Ik kijk op mijn telefoon wanneer de eerst volgende reis gaat en koop een ticket voor 05:45. Niet zoals gepland maar ik ben het hier zat.
*

MemoriesWhere stories live. Discover now