Başlama tarihinizi buraya bırakabilirsiniz ✨
Merhabalar!
Yeni maceramıza hoş geldiniz!
Uzun zamandır taslakta yazıp düzenlediğim ve sonunda bitirdiğim bu kurguyu sizinle paylaşmak için çok heyecanlıyım ve hemen bilgilendirme aşamasına geçmek istiyorum 😭
Öncelikle kurgu tümüyle tamamlanmış durumda ve ben sık aralıklarla bölümleri güncelleyeceğim, beklentilere göre biraz fevri davranıp günde iki üç bölüm bile atabilen sabırsızın teki olduğum için kesin bir ara süresi veremiyorum ama sık olacağı kesin...
Isabélla bir omegaverse kurgusu ve kendi evren düzeni bulunuyor. İtalyan bir kadın ismi olmasının yanı sıra yoğun, kendine has kokulu kırmızı bir üzüm türünün bir diğer özel adıdır.
(bi de sefo'nun sarkisi ama onun konuyla hicbi alakasi yok.)
İlk ve en önemli olarak bütün omegalar dişi ve bütün alfalar da erkek. Tür içi eşleşmeler söz konusu değil. Yani kısacası bxb bir kurgu olduğunu varsayarsak distopik bir evren diyebiliriz. Grup içi başka bir yan ship olmamasın sebebi de bu.
Bu evren gücüyle öne çıkan iki bağ türünü bulunduruyor. Birisi kan bağı, ötekisi ise ruh bağı.
Kan bağı ruh bağı gibi romantik bir yaklaşımdan ziyade, gücü temsil ediyor. Tarihe adını yazmış güçlü devletlerin ve sürülerin çoğu kan bağının getirdiği kudretle kuruluyor.
Ruh bağının gücü iki kurda bahşedilirken, kan bağının gücü iki kurttan doğmasına rağmen aynı kandan gelen herkesi onurlandırıyor.
Ruh eşi bağı erken yaşlarda, kan bağıysa doğumdan itibaren belirlenebiliyor. Kan bağı yer yer zayıf özellikler gösterebiliyor ya da tam aksine, çok güçlü bir hâle gelebiliyor. Gücü dengesiz ve zaptedilemez enerjiyi beraberinde getiriyor.
Ruh bağı bir alfanın ve bir omeganın kader yazgısının aynı melek tarafından ortak yazıldığı anlamına geliyor.
Her ne kadar çok düşük bir ihtimal olsa da ruh bağı erken yaşlarda ortaya çıkmazsa, gecikme durumu olursa kader çizgisinin ayrılma ihtimali bulunuyor. Bu iki eşin birbirine uyum sağlayamadığı, adapte olamadığı çok nadir bir durum. Açık güvensizlik ve kurtsal iletişimden kaçma en önemli belirtileri oluyor.
Kader çizgisinin ayrılması durumunda uyumsuz eş hayatta kalırken uyumu sağlamış eş bağı yarım kaldığı için çizgiden çıkıyor ve yaşamı son buluyor. Bu durum yaşanırsa eşlerin sürüleri arasında kan davaları ortaya çıkabiliyor.
Ruh eşlerinin birbirinin zihnine ve düşüncelerine ulaşması, telepati kurması mümkün. Fakat bunun için olgun ve yetişkin kurtlar olmaları, birbirlerini tanımaları ve izin vermeleri gerekiyor.
Kurtsal etkileşimlerin hepsi romantizm içermek zorunda değil. Örneğin bir alfa ve omega etkileşim halindeyken aralarında ilişki olmasa bile feromonlarını kullanabilir. Feromonlar kurtlar için bir diğer iletişim yoludur. Elbette sahiplenici ve işaretleyici feromonlar bulunuyor fakat her feromonsal iletişim bu anlama gelmiyor.
Evrende üç farklı kurt türü var.
Alfalar, omegalar ve betalar.
Betaların cinsiyetlendirmesi alfa ve omegalar kadar sınırlı değil. Genel olarak beyaz yakalılar ve hizmet sektörü çalışanlarından oluşuyorlar.
Alfalar ve omegalar tipik bir omegaverse evreniyle aynı özelliklere sahipler.
Kurtların eğitimleri 21. yaşlarına kadar sürüyor.
Modern bir omegaverse evreni olsa da sürü kültürü hâlâ devam ediyor. Bu sürüler geleneklerine bağlı olabiliyor veyahut bu bağlılık modern evrende yozlaşıp zayıflayabiliyor. Belli başlı büyük sürülerin adı sıkça geçiyor.
İnsan ırkı kurtlardan bağımsız olarak varlıklarını sürdürüyor.
Son olarak, açıklamayı okuduysanız, bu kurgu çarpık ilişkileri barındırıyor. Açık aldatma, ihanet vb. net aykırılıklar, tabular bulunmasa da aile içi çatışma, kan bağı zayıflığı, ahlaki açıdan uygunsuz bulunan yakınlaşmalar, aile içi psikolojik şiddet gibi pek çok özel detayın işlendiği bir kitap. Eğer bu tarz ilişkilendirmelerden rahatsız oluyorsanız ve finaline kadar tahammül edemeyecekseniz okumamanızı tavsiye ederim.
18-19 civarı bir bölümlendirme yaptım. 60K civarında uzunluğu bulunuyor ve tamamen düz yazı.
Şimdilik bu kadar, fakat atladığım bir detay olursa ve bunu fark edersem (hatta fark edersek) bu bölümü güncelleyeceğim. Açıklamadan hemen sonra ilk bölümü de güncelleyeceğim.
ŞİMDİDEN İYİ OKUMALAR!
(ilham kaynağim bu iki görselin aurasal uyumuydu 😭)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
isabélla | taekook ✓
Fanfictionjeon jeongguk hayatındaki çoğu şeyden nefret ediyordu. omega ablasından, ablasının süs köpeğinden farksız kibar alfa nişanlısından, her akşam yemeğinde ikisine bahşedilmiş kutsal ruh bağları için el ele tutuşarak dua etmekten ve bütün bu mucizelerin...