0.5

28 12 0
                                    

Abelard'ın Anlatımıyla

"Okuldan kendini attırtmayı nasıl başardın kızım? Demediğini bırakmamışsın. Bekleseydin biz konuşur ikna ederdik." dedi annem. Düşündüğümden daha az tepkiliydi ve daha az sinirliydi.

"Okulda yaşanılanların örtbas edilmesine tahammülüm yoktu, oradan kurtulduğum iyi oldu. Mümkünse memnun olmayan herkes oradan paçayı kurtarsın." dedim.

"Allah'tan disiplin edilmedin. Okuldan atılman büyük bir problem değil. Biliyorsun, seni yakınımızda ki okula yazdırmak istiyordum sen kabul etmemiştin. Oraya yazdırırız, içim daha rahat eder." dedi. Şimdi anlaşılıyordu neden çok tepki vermediği.

"Olur her okula kabulüm."

..

Önceki okulumdan atılalı iki gün olmuştu. Yeni okulumda da ilk günümdü. Otobüse binerek yirmi dakika sürüyordu okula gelmek. Önceki okula göre yoldan tasarruf ediyordum artık. Ve içimden bir ses bu okulda çılgınca şeyler yapacağımı ve dönemin güzel geçeceğini söylüyordu. İçimdeki sese güveniyordum.

Önceki okulumda ki arkadaşlarım gitmeme üzülüp peşimden gelmek isteselerde onlara şuanki okulum uzak düşüyordu. Birbirimizden ayrıldık diye iletişimimiz kesilmiş değildi, telefondan görüşebilir ve arada bir görüşebilirdik. Kendi arkadaşlarım dışında diğer tüm herkesi geride bırakıp başka bir mekanda yeni bir başlangıç yapmak çok iyi gelecekti bana.

Okulun bahçesine giriş yaptıktan sonra kendime güzel bir dönem dileyerek okulun içine girdim ve sınıfımı aradım. Sınıfı kolayca bulup içeri girdim. Bazı gözleri üzerime çekmiştim.

"Merhaba, ben yeniyim bu okulda. Adım Kumsal. Oturabileceğim bir yer gösterir misiniz?"

"Merhaba Kumsal, ben Ceyda. Benim yanım boş, oturabilirsin."

Gülümsedim ve onun sırasına gidip çantamı koydum.

"Hoşgeldin, zamanla hepimizin adını öğrenirsin. Umarım anlaşırız. Ben Buse." dedi Buse.

"Hoşbuldum, hepinizi tanımak isterim." dedim.

İlk ders başladığında hoca hemen beni fark edip her hocanın yeni öğrencisine sorduğu o klasik soruları sorup tanışmıştı. Samimi bir öğretmendi ve öğrencilerine dersi eğlenceli hale getirerek konu anlatıyordu, sevmiştim.

Tenefüsteyken Ceyda'ya kantinin nerede olduğunu sormuştum. Seninle geleyim, neyin nerede olduğunu öğretirim sana demişti. Reddetmeyip bana eşlik etmesine izin verdim ve önce kantine gittik. Okul daha yeni olduğu için her şey çok güzel ve kusursuz görünüyordu.

Kantin bölümü kafe gibiydi, özenle tasarlanmış gibi görünüyordu. Bu okula şimdiden bayılmıştım.

Kantinden kahve ve çikolata aldım, Ceyda' da kahve almış benimle yürürken kendinden ve okuldan bahsediyordu. Anlattığına göre okulun sorunları her okuldaki gibi illaki varmış. Dersleri sorduğumda rahatça ders anlatan hocaların çoğunlukta olduğunu söylemişti, ee tam istediğimdi hocaların dersi rahat bitirmesi.

Birinci tenefüs kantine gitmekle bittiği için okulu gezmek sonraki tenefüslere kalmıştı. İkinci dersteyken hoca slayt açıp birkaç dakika ders işleyip bizi serbest bırakmıştı. O sırada birkaç kız ve iki erkek yanıma gelmişler ve benimle tanışmışlardı. Çabuk sosyalleşirdim ve enerjimi herkes fark ederdi. Daha ikinci dersten kaynaşmıştık.

Dördüncü tenefüse çıkmıştık, zaman bugün çok hızlı geçiyordu. Her şeyin basit ve kolay geçmesi garibime gidiyordu, alışık olmadığım şeylerdi, rahatsız olmuştum. Ben önceki okulumda hep bir problemle karşılaşıyordum neredeyse. Buraya bakacak olursam sakindi. Tabi kesin değildi daha tüm okulun durumunu öğrenmiş değildim.

Kütüphaneyi, ders çalışma alanlarını, öğretmenler odasını gezdirmişti Ceyda üç tenefüs boyunca. Öğrenmediğim bir şey kalmamıştı artık, Ceyda'ya teşekkür etmiş ve kendi başıma dışarı çıkmak istemiştim. Anlayışla karşılayıp yanımdan ayrıldı ve bende bahçeye çıkıp gezinmeye başladım. Çevreme göz atarken bir yandan da düşünüyordum. Arya aklıma gelmişti, kızla karşılıklı oturup konuşmamız hiç olmadan gitmişti. Gerçi bende ondan sonra gitmiştim ama o gitmemiş olsaydı kendime hakim olup okuldan atılmaz ve onunla birlikte olmuş olurdum. Hem Arya'yı hemde okulu kaybetmiştim. Bu yeni düzende hiçbir tanıdığım yoktu ve burası çok sakindi!

Merdivenlerden çıkıp sınıfıma geçeceğim sırada çok tanıdık bir ses duymuştum. Önümden geliyordu bu ses. Kim olduğundan kesin emin değildim ve bu yüzden sesin kaynağının kimden geldiğini aradım. Bir kat daha yukarı çıkacağı sırada göz göze gelmiştik. Ben yanlış görüyor ve yanlış mı duyuyordum yoksa bu kız Arya mıydı? İnanamıyorum bu oydu... Tesadüfün böylesi... Onu kaybettiğimi düşünerek ondan ümidimi kesmiştim ama aslında bizim hikayemiz daha yeni başlıyordu.

Abelard ve Heloise (gxg)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin